Meduzy 2007

Meduzot

Podczas własnego wesela Keren łamie nogę i nowożeńcy muszą zrezygnować z miesiąca miodowego na Karaibach, zadowalając się namiastką wakacji w drogim lecz fatalnie ulokowanym hotelu przy autostradzie w okolicach Tel Awiwu. Tajemnicza, ruda dziewczynka wychodzi z morza prosto w objęcia Batyi. Pogrążona w letargu i depresji od… zobacz więcej

Reżyseria
,
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 1 zwiastun

Zdjęcia Zobacz wszystkie 12 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Sarah Adler
jako Batia
Tsipor Aizen
jako Tamar
Bruria Albek
jako Relly
Ilanit Ben-Yaakov
jako Galia
Assi Dayan
jako Eldad
Miri Fabian
jako Nili
Shosha Goren
jako Tikva
Tzahi Grad
jako Policjant
Amir Harel
jako Lekarz
Tami Harel
jako Pielęgniarka

Fabuła

Podczas własnego wesela Keren łamie nogę i nowożeńcy muszą zrezygnować z miesiąca miodowego na Karaibach, zadowalając się namiastką wakacji w drogim lecz fatalnie ulokowanym hotelu przy autostradzie w okolicach Tel Awiwu. Tajemnicza, ruda dziewczynka wychodzi z morza prosto w objęcia Batyi. Pogrążona w letargu i depresji od czasu rozstania z narzeczonym Batya, w towarzystwie dziewczynki czuje się zupełnie odmieniona, więc mimo licznych trudności postanawia się nią zaopiekować. Joy – szukająca w Tel Awiwie pracy emigrantka z Filipin, zostaje opiekunką opryskliwej starszej pani. Przypadkiem udaje jej się pojednać staruszkę ze skłóconą od lat córką. Meduzy, film składający się z kilku przeplatających się luźno wątków, jest zbiorowym portretem mieszkańców Tel Awiwu, dryfujących po powierzchni życia w poszukiwaniu miłości, pamięci lub zapomnienia. opis dystrybutora

Gatunek
Dramat

Szczegóły

Premiera
2007-10-16 (kino), 2007-05-22 (świat)
Dystrybutor
Gutek Film
Kraj produkcji
Francja, Izrael
Inne tytuły
Jellyfish (tytuł międzynarodowy)
Les méduses (Francja)
Czas trwania
78 minut

Recenzje

Historia trzech kobiet 6
  • 2009-04-03
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

W marcu dystrybutor Gutek Film przygotował dla widzów kolejną porcję dobrego kina niezależnego. Francusko–izraelska, rodzinna produkcja małżeństwa Shiry Geffen i Etgara Kereta, spodobała się szerokiej widowni całego świata. W 2007 roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes, film zatytułowany „Meduzy” otrzymał Złotą Kaczkę w kategorii dla najlepszego debiutanta.

Shira i Etgar z zawodu są pisarzami, a „Meduzy” to ich pierwszy projekt filmowy, w którym pełnili rolę scenarzysty i reżysera. Ich wspólne dzieło jest relatywnie krótkie, bo twa zaledwie 78 minut, jednak w tym czasie udało się im powiedzieć wszystko co zaplanowali. Powstały dramat opowiada trzy niezależne, przeplatające się historie, w które wprowadzone zostały wątki autobiograficzne autorów „Meduz”.

Trzy różne kobiety (Batya, Karen, Joy) przeżyły swoiste dla siebie tragedie życiowe, które z pozoru wydawać się mogą małostkowe, wywierają wpływ na ich najbliższą przyszłość. Karen właśnie wyszła za mąż. Nowożeńcy swój wymarzony miesiąc miodowy zaplanowali odbyć na cudownych karaibskich wyspach. Ich plany pokrzyżował nieszczęśliwy wypadek. Podczas przyjęcia weselnego panna młoda łamie nogę, co definitywnie przekreśla wyjazd zakochanych. Zmuszeni są porzucić marzenia, pozostając w Tel Awiwie i zadowolić się wypoczynkiem w jednym z miejskich hoteli. Batya przeżywa ciężkie chwile.

Jej narzeczony niedawno odszedł, pozostawiając ją w obskurnym mieszkaniu, którego wszelkie normy godnego egzystowania zostały przekroczone. Zrozpaczona kobieta popada w depresję, myślami odpływając gdzieś daleko. Pewnego dnia na plaży spotyka, wyłaniającą się z morze, małą, rudowłosą dziewczynkę, przepasaną kołem ratunkowym. To osobliwe doświadczenie, pomoże odzyskać wiarę w prawdziwe uczucia. Joy do Tel Awiwu przybyła w poszukiwaniu pieniędzy. Pochodzi z Filipin, gdzie pozostawiła synka, za którym ogromnie tęskni. W nowym miejscu pracuje jako opiekunka starszych, schorowanych ludzi. Pod jej opiekę trafia starsza pani, która swoją opryskliwością i manierami bardzo uprzykrzy życie Joy.

Trzy kobiety, tak różniące się od siebie, lecz z jedną wspólną cechą, życiowymi problemami. Zarówno Karen, Batya jak i Joy zostały skrzywdzone przez los. Wszystkie szukają szczęścia, zrozumienia i miłości. Są one jak tytułowe meduzy, dryfują po morzu w samotności, nie wiedząc gdzie fale je poniosą. Żyją nadziejami, które w pewien sposób pozwalają im pozornie funkcjonować. W filmie szczególną uwagę przyciągają zdjęcia, w których błękit wody jest ich nieodzownym towarzyszem, symboliką przesłania „Meduz”. Produkcja izraelskich pisarzy to poetycko opowiedziana historia o niczym innym jak o życiu i jego codziennych bolączkach. Brak ubarwień, dobre dialogi, genialne zdjęcia i ciekawa treść tworzą film godny uwagi każdego widza.

2 z 15 osób uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Pressbook

Możliwe spoilery Etgar Keret i Shira Geffen o „Meduzach” — „Jesteśmy parą izraelskich artystów, którzy większość swojego życia spędzili w Tel Awiwie, dlatego też wydawało nam się naturalne, by głównym protagonistą wspólnego filmu uczynić morze. Dla wielu Izraelczyków morze jest miejscem ucieczki, pocieszenia i ratunku przed izraelską rzeczywistością - gęstą, naładowaną przemocą, wzajemnymi podejrzeniami i ideologiczną... zobacz więcej

Komentarze 0

Avatar square 200x200

Współtworzą