Przerwane objęcia 2009

Los abrazos rotos

Lena (Penélope Cruz) i Mateo (Lluís Homar) zakochują się w sobie od pierwszego wejrzenia. Mateo nie wie, że Lena jest narzeczoną wpływowego milionera, który zrobi wszystko, by zatrzymać ją przy sobie. Nie wie też, że nocami bywa luksusową prostytutką... Kim naprawdę jest kobieta? Ile jest w stanie poświęcić, żeby być z… zobacz więcej

Reżyseria
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 9 zwiastunów

Zdjęcia Zobacz wszystkie 19 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Penélope Cruz
jako Lena
Blanca Portillo
jako Judit García
Lluís Homar
jako Harry Caine
Lola Dueñas
jako Czytająca z ruchu warg
Ángela Molina
jako Matka Leny
Rossy de Palma
jako Julieta
Chus Lampreave
jako Portera
Carmen Machi
jako Chon
Tamar Novas
jako Diego
Kiti Manver
jako Madame Mylene
Rubén Ochandiano
jako Ray X
José Luis Gómez
jako Ernesto Martel

Fabuła

Lena (Penélope Cruz) i Mateo (Lluís Homar) zakochują się w sobie od pierwszego wejrzenia. Mateo nie wie, że Lena jest narzeczoną wpływowego milionera, który zrobi wszystko, by zatrzymać ją przy sobie. Nie wie też, że nocami bywa luksusową prostytutką... Kim naprawdę jest kobieta? Ile jest w stanie poświęcić, żeby być z mężczyzną swojego życia? opis dystrybutora

Gatunek
Dramat, Thriller, Romans
Słowa kluczowe
zemsta, wózek inwalidzki, zdrada, miłość zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2009-09-25 (kino), 2009-03-17 (świat), 2014-11-20 (dvd)
Dystrybutor
Gutek Film
Kraj produkcji
Hiszpania
Inne tytuły
Broken Embraces (tytuł międzynarodowy)
Broken Hugs (USA)
La piel que habito (Hiszpania) (tytuł roboczy)
Wiek
od 16 lat
Czas trwania
129 minut
Budżet
18 000 000 USD

Wiadomości zobacz wszystkie 2 wiadomości

Recenzje

Nieokiełznane namiętności i pasja twórcza, czyli… jak rozplątać węzeł gordyjski 8
  • 2010-11-14
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Lubię filmy Pedro Almodóvara. Są intrygujące pełne napięcia i… nieoczekiwanych zwrotów akcji. Takim też jest ostatnia produkcja tego reżysera Przerwane objęcia, a specyficzny klimat sprawia, że to iście poetycki obraz. Scenariusz i jego doskonała realizacja nie pozwalają widzowi nudzić się ani przez chwilę!

Film rozgrywa się w dwóch planach czasowych. Współcześnie (wówczas rok 2008) oraz kilkanaście lat wcześniej. Symultaniczna prezentacja zdarzeń zmusza widza do uważnej obserwacji, aby nie przeoczyć zarówno spraw bieżących, jak i tego, co działo się 14 lat wcześniej, gdyż, jak to często bywa, przeszłość ma niebagatelny wpływ na losy głównych bohaterów.

Czego dowiadujemy się o przeszłości? Reżyser Mateo Blanco – w tej roli Lluís Homar - zamierza zrealizować ambitną komedię. Poszukuje więc do swego nowego filmu odtwórczyni głównej roli… No i tutaj znawcy wszelkich wątków romansowych zapewne się domyślą, że nie tylko znalazł, ale… Jednak Lena ( Penélope Cruz) – dziewczyna nieprzeciętnej urody, która zawsze pragnęła być aktorką, związana jest z bogatym biznesmenem w podeszłym wieku... Wir zdarzeń wszystkich porywa i splata w prawdziwy węzeł gordyjski, którego żadnym sposobem rozplątać się nie da, można go tylko… przeciąć. A współczesność? To od niej zaczyna się przecież film. Główny bohater zwierza się, że zawsze marzył o tym, aby móc stać się kimś innym. Spełniło się! Teraz Mateo jest Harrym Caine'em, scenarzystą filmowym. Ale czy takiej przemiany niegdyś pragnął, czy taką cenę zamierzał za nią zapłacić?

Fabuła wydaje się banalnie prosta, opiera się bowiem na wielkich namiętnościach, które kierują losami bohaterów. Miłość, zazdrość, zdrada, zemsta. Wszystko już było? Może, ale ważny jest niekonwencjonalny sposób narracji. Chociaż wielu widzów z empatią spojrzy na Lenę, główną bohaterkę, z pewnością filmu nie można zaliczyć do melodramatycznych „wyciskaczy łez”. Utrzymany jest raczej w konwencji nieco mrocznego thrillera psychologicznego.

Ponownie, jak to u Almodóvara, pojawia się też konwencja filmu w filmie, która sprawia, że lekkim dowcipem potrafi rozładować napięcie. Komedia, którą tworzy Mateo, pełna jest przejaskrawionych barw, zabawy kamerą, kiczowatych scenek rodzajowych rodem z telenoweli, ale i odniesień do historii światowego kina, kiedy to bohaterka „Dziewczyn i walizek” zostaje tak ucharakteryzowana, że przypomina Marilyn Monroe.

Po raz kolejny Almodóvar w głównej roli obsadził Penélope Cruz, która z powierzonego zadania wywiązała się znakomicie! Nietuzinkowa, efektowna uroda i doskonałe aktorstwo idą ze sobą w parze. Mniej może znany polskiemu widzowi odtwórca postaci Mateo/Harry’ego Lluís Homar znakomicie sprawdza się w „dwoistej” roli. Ponownie mamy okazję ujrzeć u Almodóvara dawno nieoglądaną Angelę Molinę w roli matki Leny.

Nie będę „odkrywać” wszystkich intrygujących zdarzeń, aby nie odebrać widzowi możliwości delektowania się tym poetyckim obrazem pełnym skrajnych namiętności i zagadek. Poza melodramatyczną opowieścią z jednej strony mamy do czynienia z przekazem metaforycznym. Ta druga warstwa to próba „rozprawienia się” z niemocą twórczą, która prędzej czy później „dopada” każdego artystę. W którymś momencie, podobnie jak główny bohater, staje się „ślepcem”, który nie może już nic z siebie wykrzesać. Czy, aby na pewno? Jak widać na przykładzie Mateo, a właściwie Harry’ego, pasja tworzenia jest w stanie przezwyciężyć nawet taką przeszkodę… Optymistyczny wydźwięk! A przesłanie jakie niesie ze sobą film? Pasja tworzenia może chwilowo osłabnąć, ale nigdy tak naprawdę nie gaśnie!

Oby takich pasjonatów w światowym kinie nigdy nam nie zabrakło!

5 z 6 osób uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Pressbook

Pedro Almodóvar - sylwetka twórcy — Urodził się w Calzada de Calatrava, prowincji Ciudad Real, w sercu La Manchy. Kiedy miał 8 lat, wyemigrował z rodziną do Estremadury. Tam uczęszczał do podstawówki prowadzonej przez Ojców Salezjanów, a potem szkoły średniej u Franciszkanów. W wieku 17 lat opuścił dom i przeniósł się do Madrytu. Nie miał pieniędzy, ani pracy, za to miał wyznaczony plan: studiować... zobacz więcej

Komentarze 6

Avatar square 200x200

Jana 2010-11-13 8

Znakomity! – Jak to u Almodovara film pełen zagadek i tajemnic, które odkrywamy stopniowo. Trzyma w napięciu do końca i nie wiadomo, jakie jeszcze "niespodzianki" nas czekają. Świetna realizacja, muzyka, doskonałe aktorstwo! Iście poetycki obraz wzruszający i zaskakujący. Szalona miłość, zdrada, zazdrość, zemsta, która prowadzi do… Film doskonały!

monikawawa 2010-04-29 5

Zdecydowanie za długi – ciągnął się jak flaki z olejem, mozna było to lepiej zrobić bo pomysł nie był najgorszy 5/10

Redox 2010-02-08 7

7+/10 – Bardzo dojrzałe dzieło ubrane w poetycką formę. Trochę nierówny, ale podejmując realizację dwóch równoległych opowieści splecionych w jedność w finale Almodóvar musiał się z tym liczyć. Wiele pięknych scen (na przykład scena z niewidomym Mateo, gdy próbuje poczuć to co dzieje się na ekranie), wiele słów, dialogów zapadło mi w pamięć. Po prostu żywe, piękne kino! Polecam!

emo23 2009-11-15 10

świetny – ten film jest rewelacyjny zwłaszcza
,
PENELOPE
POLECAM EMO 23

Madlen312 2009-09-25 10

Piękna i Powalająca – Almodovar znów zaskakuje swoją produkcją :P A w roli głównej jego muza piękna i powalająca nie tylko urodą,ale i talentem Penelope <3 Bardzo się cieszę,że ta produkcja zawitała do naszych kin i zamierzam się na nia wybrać,bo jestem ogromną wielbicielką talentu tej pięknej hiszpanki :P

Współtworzą