Za zdemolowanie audytorium uliczny tancerz i chuligan Tyler odbywa karę w szkole artystycznej, gdzie czuje się nieswojo. Jego życie diametralnie ulega zmianie, gdy poznaje baletnicę Norę.

Buntownik z ulicy i primaballerina szukająca partnera, czyli jak znaleziono Channinga Tatuma i Jennę Dewan

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Jak tylko Anne Fletcher przyjęła funkcje reżysera, rozpoczęła poszukiwania obsady, która wniesie do filmu realizm, żywiołowość i talent. Poszukiwała aktorów, którzy nie tylko dobrze zgrają swoich bohaterów, ale też sami będą tańczyć i śpiewać. Aby zapewnić maksymalny realizm i autentyczność, nie wchodzili w grę dublerzy ani podkładanie głosu. Największym osiągnięciem było znalezienie Channinga Tatuma, a następnie Jenny, która nie tylko jest niesamowitą tancerką, ale i piękną dziewczyną. Co więcej, najwspanialsze było to, że wkrótce wszyscy dostrzegli niewątpliwą „chemię” między aktorami, na której przecież bazuje cała historia.

Polowanie na odtwórcę roli Tylera odbywało się w atmosferze dość słabej wiary w sukces: „Ta postać jest bardzo złożona – tłumaczy Feig. Wiedzieliśmy, że nie lada wyczynem będzie znalezienie chłopaka, który spełni nasze oczekiwania: charyzmatycznego, ale targanego konfliktami, twardego, lecz wzbudzającego sympatię, szorstkiego, ale romantycznego, nieszkolonego, ale świetnego tancerza.”

Channing Tatum pojawił się jako nowa twarz w reklamie Mountain Dew w 2002 roku. Moment, kiedy wszedł na przesłuchanie odmienił cały film: „Jak tylko go zobaczyliśmy, wiedzieliśmy, że to będzie nasz Tyler – wspomina Feig. Potem ujrzeliśmy jak tańczy – po prostu płynął. Znalezienie go to była chwila prawdziwej ekscytacji”.

Tatum od razu wczuł się w rolę: „Nie stworzyłbym lepszej postaci, niż postać Tylera nakreślona w scenariuszu. To beztroski chłopak, który uwielbia taniec i dobrą zabawę, ale ma też tendencje do autodestrukcji. Myślę, że wszyscy chłopcy w tym wieku są trochę stuknięci i destruktywni. Na tym polega bycie nastolatkiem. Rozrabiasz i uczysz się na błędach. Na szczęście, w chwili gdy ląduje między dzieciakami o dużych ambicjach, w Tylerze coś się budzi. Zakochuje się w Norze i otwiera na świat”

Podobnie jak jego bohater, Tatum jest freestylowym street dancerem, i nie ma żadnego wykształcenia tanecznego. Dlatego musiał przejść intensywne szkolenie u hip-hopowego choreografa Jamala Simsa. Sesje okazały się trudniejsze niż przypuszczano. „Zawsze umiałem tańczyć i dobrze się poruszać, ale teraz musiałem nauczyć się konkretnych układów, co jest trudne i nie ma nic wspólnego z tańcem intuicyjnym”.

Po wielu długotrwałych przesłuchaniach, twórcy filmu natknęli się na Jennę Dewan, która tańczy od 5 roku życia, wystąpiła w dziesiątkach muzycznych videoclipów i jako tancerka towarzyszyła w występach P. Didy’ego i Janet Jackson.

„Była prawdziwym objawieniem – wspomina Feig. Wiedzieliśmy, że musi to być taka dziewczyna, która od razu przykuje uwagę Tylera, który pojawia się w progach Akademii z wiadrem i mopem i wprost tryska nienawiścią do wszystkich. Będzie chciał zrobić na niej wrażenie, poderwać ją. Jenna posiadała te nadzwyczajne przymioty.”

Dewan również zafascynowana była historią: „Podoba mi się to, że film opowiada od dwóch światach, które się spotykają i dwójce młodych ludzi, którzy wzajemnie się czegoś uczą. Tyler i Nora poznają się i budują swoje uczucie w nietypowy sposób. Tyler miał ciężkie życie i nie potrafi już niczego chcieć, bo dotąd tylko wszystko tracił. Poznając Norę widzi osobę, która walczy o realizację swoich celów. To rozpala również jego aspiracje, żeby określić i próbować zrealizować jakiś cel w życiu. On z kolei uczy Norę większego luzu, odpuszczania sobie niektórych spraw, wyzbycia się nadmiernej sztywności. Pokazuje jej czym jest prawdziwa miłość”.

Gorące rytmy, czyli stworzenie oryginalnego soundtracku przez gwiazdy

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Dramaturgia filmu i taniec nie zaistniałyby bez porywającej muzyki. Dlatego Fletcher zaprosiła do współpracy doświadczonego kierownika muzycznego Bucka Damona, który doskonale spisał się przy kompilacji muzyki do Powrót do Garden State i Wrednych dziewczyn. Na długo przed rozpoczęciem zdjęć, Damon zaangażował najlepszych obecnie producentów Hip-Hopu – Kwame, Aliasa i Neff-U, aby w oparciu o scenariusz i koncepcję choreograficzną stworzyli piosenki do filmu. Damon: „Chcieliśmy, żeby muzyka była bohaterem filmu, dlatego skomponowaliśmy nowe utwory, które mają prawdziwą hip-hopową bazę, ale także symfoniczne bogactwo. Mamy nadzieję, że utwory te wytrzymają próbę czasu i za 10 lat wciąż będą się podobać”.

Pierwszym artystą zaproszonym do współpracy był jeden z najbardziej nowatorskich i eklektycznych twórców Hip-Hopu – Wyclef Jean, były wokalista Fugees. Potem dołączyli producent Scott Storch, producent i kompozytor Rich Harrison oraz nowojorski DJ i producent Mark Ronson, którzy wprowadzili takich artystów, jak Ciara, Sean Paul, Keysia Cole, Chris Brown, Mario, Samantha Jade, Jamie Scott, Youngbloods, Drew Sidora.

Muzyczne videoclipy zawierające utwory i sceny z filmu oraz soundtrack

„Give It Up To Me” słynnego dancehallowego DJ-a z Jamajki, laureata Grammy SEANA PAULA z udziałem KEYSHI COLE

„Say Goodbye” cudownego dziecka R&B CHRISA BROWNA

„For the Love” nominowanego do Grammy, topowego artysty R&B MARIO i DREW SIDORY „Get Up” nominowanej do Grammy gwiazdy R&B CIARY z udziałem CHAMILLIONAIRE

Na soundtracku znajdą się następujące utwory:

Bout It - Yung Joc

Get Up - Ciara feat. Chamillionaire

Give It Up To Me - Sean Paul feat. Keyshia Cole

Show Me The Money - Petey Pablo

80’s Joint - Kelis

Step Up - Samantha Jade

Say Goodbye - Chris Brown

Dear Life - Anthony Hamilton

For The Love - Drew Sidora feat. Mario

Ain’t Cha - Clipse feat. Re-Up Gang and Roscoe P.Goldchain

I’mma Shine - Youngbloodz

Feelin’ Myself - Dolla

Til The Dawn - Drew Sidora

Lovely - Deep Side

U Must Be - Gina Rene

Made - Jamie Scott

Nothing Feels Better - Too $hort

Opis filmu

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

W świecie muzyki i tańca rozgrywa się emocjonująca historia Tylera i Nory, dwojga młodych ludzi, których prawie wszystko dzieli, a łączy tylko jedno: oboje pragną zrealizować swe marzenia. I chociaż każdy człowiek na to zasługuje, to jednak niektórzy dostają tylko jedną szansę.

Tyler (Channing Tatum), chłopak z nizin, buntownik z najgorszej dzielnicy Baltimore. Jego życie jest beznadziejne, codziennie balansuje na granicy prawa, a jedynym marzeniem jest wyrwanie się z dołującej rzeczywistości.

Nora (Jenna Dewan Tatum) jest utalentowaną tancerką baletową, dziewczyną z zamożnego domu, która może sobie pozwolić na przywilej kształcenia się w elitarnej Akademii Muzyki i Tańca.

Jedyne co stoi na przeszkodzie na drodze do świetlistej przyszłości, to brak odpowiedniego partnera na zbliżającą się dyplomową prezentację.

Na skutek kolejnego konfliktu z prawem, Tyler skazany zostaje przez sąd na prace społeczne w Akademii Muzyki i Tańca. Pojawia się tam jako gniewny outsider z wiadrem i mopem w garści, lecz zrządzeniem losu ujawnia swoje talenty taneczne przed Norą, która będąc pod wrażeniem popisów street dancera postanawia uczynić go swym partnerem w przestawieniu dyplomowym. Zarówno na scenie podczas morderczych treningów, jak i poza nią, oboje czują, że łączy ich coraz więcej. Rodzi się uczucie, dzięki któremu Tyler zaczyna wierzyć w siebie i w to, że może zmienić swoje życie. Pokaz, w którym ma wziąć udział może stać się przepustką do nowego, lepszego świata. Jest dla niego szansą na lepszą przyszłość, szansą która najprawdopodobniej nigdy więcej się nie powtórzy... Porywający i poruszający film w stylu 8 mili i W rytmie Hip-Hopu, którego motywem przewodnim i siłą napędową jest muzyka - najmodniejsze i najbardziej aktualne rytmy dancehall, R&B i Hip-Hop - rewelacyjne piosenki skomponowane specjalnie do filmu i wykonywane przez takie gwiazdy jak: Sean Paul, Ciara, Chris Brown, Samantha Jade.

Idź na żywioł. Daj z siebie wszystko.

Świeże, niepokorne i napędzane muzyką przedsięwzięcie, czyli kulisy powstania filmu

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Producent wykonawczy Mr & Mrs Smith Erik Feig marzył, by nakręcić film, którego siłą napędową byłaby muzyka, a bohaterowie podbiliby serca młodej publiczności – film w stylu tych, które fascynowały go w młodości: Gorączki sobotniej nocy, Sławy czy Dirty Dancing, i tych które są nową inspiracją: 8 mili i W rytmie Hip-Hopu.

Feig: „Miłość do muzyki jest wartością uniwersalną, chciałem aby ten film był interesujący zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Dlatego spodobał mi się pomysł, aby bohaterem filmu uczynić zadziornego chłopaka z dołów społecznych, który da z siebie wszystko, żeby spełnić swoje marzenie. Tyler Gage jest kluczową postacią filmu – to chłopak „prosto z ulicy”, który dostaje od losu jedną szansę na zmianę swojego życia i lepszą przyszłość.

Razem z producentem Patrickiem Wachsbergerem (Summit Entertainment), Feig rozpoczął poszukiwania reżysera. Znany choreograf, producent i reżyser, Adam Shankman natychmiast zarekomendował Anne Fletcher, jedną z najlepszych współczesnych choreografek, która odpowiedzialna była za układy taneczne w ponad 20 filmach, min.: 40-letni prawiczek, Nadchodzi Polly, Dziewczyny z drużyny, Boogie Nights.

Shankman: „Pracowałem z Anne od początku lat 90. Kiedy zacząłem realizować filmy, ona przejęła moją karierę choreograficzną i rozkwitła artystycznie. Zawsze miała doskonałe porozumienie z aktorami, była pełna pasji i zaangażowania, a przed wszystkim rozumiała, na czym polega dobre opowiadanie historii”.

Scenariusz napisany został przez Duane Adler, która zadebiutowała scriptem do W rytmie Hip-Hopu, oraz Melissę Rosenberg, autorkę szalenie popularnego i modnego serialu Życie na fali.

Obie autorki na miejsce akcji wybrały surowe Baltimore, które, jak tłumaczy Adler: „Z jednej strony ma szorstki, robotniczy charakter i bogatą historię kryjącą się w rzędach szeregowych robotniczych domów, a z drugiej strony ma miejsca piękne o artystycznym klimacie. W naszej historii oba te światy kontrastują ze sobą, kiedy obserwujemy Tylera chodzącego do Akademii, a potem wracającego do domu”.

Aby poznać życie utalentowanych nastolatków z artystycznych szkół, Adler przez pół roku obserwowała ich zwyczaje i pracę w szkole kształcącej talenty estradowe: „Chodziłam z nimi na lekcje, przyglądałam się próbom i przygotowaniom do wiosennych pokazów, a przyświecał mi jeden cel: rzetelne pokazanie tego środowiska i dbałość o autentyczność.”

Taniec zmysłów, czyli choreografia

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Po skompletowaniu obsady, Fletcher skoncentrowała się na dwóch kluczowych składnikach filmu: porywającej muzyce i układach tanecznych. Aby wprowadzić w życie swą choreograficzną wizję będącą połączeniem tańca klasycznego ze swobodnym street dance, która ma być podstawą wyjątkowego stylu filmu, reżyserka podjęła współpracę z choreografami Hip-Hopu: Zachem Woodlee, Jamalem Simsem i Rosero McCoy.

Sims półpracował z Tatumem nad rozwinięciem jego wrodzonych umiejętności tanecznych. Jako że taniec zawodowy nie polega jedynie na intuicji, Tatum musiał nauczyć się odliczać rytm i tańczyć w synchronizowaniu z grupą. Podobnie jak jego bohater, Channing musiał w mig opanować umiejętności, nad którymi inni pracują latami.

Sims chwalił sobie również współpracę z Jenną: „Znałem ją, bo pracowaliśmy razem, kiedy była tancerką u Toni Braxton. Jest niesamowita. wystarczyło, że pokazałem jej, o co mi chodzi i w ciągu pięciu minut robiła to. Ponadto jest piękna, co jest dopełnieniem jej wrodzonej gracji”.

Każdy dźwięk i każdy ruch w filmie jest elementem budującym finalne widowisko, jakim jest pokaz dyplomowy Nory. Scena ta jest kulminacją wszystkich kroków i etapów, które widzimy w filmie, Ta sekwencja jakby ponownie odtwarza całą historię poprzez muzykę i taniec. Feig: „Przez cały film przewija się motyw zderzenia różnych światów, a na końcu widzimy zestawienie wszystkich muzycznych i tanecznych stylów, od klasycznego po nowoczesny, jazz i Hip-Hop – wszystkie łączą się w jedno”.

W szkole i na ulicy, czyli poszukiwanie aktorów do ról drugoplanowych

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Obok Channinga Tatuma i Jenny Dewan, na planie Step Up- taniec zmysłów pojawiają się zarówno nowicjusze, jak i utytułowane gwiazdy. Rolę dyrektorki Akademii gra nominowana do Oscara Rachel Griffiths, laureatka Złotego Globu za rolę w serialu Sześć stóp pod ziemią.

„Postanowiłam wziąć udział w tym filmie, ponieważ marzyłam, żeby znaleźć się w takim młodym, energicznym i napawającym nadzieją otoczeniu. Poza tym byłam wielką fanką Sławy. Jest coś wspaniałego w ludziach, którzy mają całe życie przed sobą. Oczywiście, że nie omija ich ból i walka, ale dominuje piękny, seksowny optymizm”.

Twórcy filmu musieli też znaleźć grupę utalentowanych nastolatków pojawiających się w szkole oraz rozrywkowych kolegów Tylera z podwórka. Jedną z pierwszych młodych gwiazd zaangażowanych do filmu był Mario, słynny piosenkarz R&B, któremu sławę przyniósł hit „Let Me Love You”, a jego album zyskał status platynowej płyty. Zagrał rolę Milesa, który jest przewodnikiem Tylera po Akademii. Później staje się też powiernikiem, dzięki któremu rozpoczyna się transformacja Tylera. Wg Mario „Miles jest luzakiem, to prawdziwy ziomal z sąsiedztwa, który dostał się do Akademii, bo chciał zmienić swoje życie na lepsze”.

Przyjaciółkę Nory, gra filmowa nowicjuszka Drew Sidora, aktorka, tancerka i piosenkarka. „Lucy jest najbliższą przyjaciółką Nory i bardzo ciekawą postacią. Początkowo interesuje ją tylko uganianie się za chłopakami, którzy nie są dla niej odpowiedni. Kiedy poznaje Milesa, uświadamia sobie, że miłość może być czymś naprawdę pięknym i budującym”.

Więcej informacji

Proszę czekać…