Program przeznaczony dla młodych widzów, w którym bohaterowie uczą podstaw matematyki w zabawny i przyjemny sposób.
Odcinki 10 dodaj odcinek
Sezony
Lata
Pi i Sigma materializują się dzięki Komputerowi. Otrzymują od Monitora zadanie: muszą odszukać sześć zbiorów. Trafiają do domu pewnego chłopca, jednak niestety w trakcie szukania trzeciego zbioru coś krzyżuje ich plany...
Pi i Sigma kontynuują poszukiwania trzeciego zbioru. Kosmici odnajdują szósty zbiór i zostają uwięzieni przez chłopca w szklanym wazonie, z którego znikają. Chłopiec stwierdza, że obcy ludzie uciekli.
Pi i Sigma otrzymują nowe zadanie: mają pomóc chłopcu w zgromadzeniu elementów do ułożenia 2 zbiorów 5-elementowych. Trafiają na rynek, gdzie chłopiec wybrał się po zakupy. Pi i Sigma odnajdują elementy, jednak gdy wydaje im się, ze zebrali wszystkie, okazuje się, że jednego brakuje. Jak do tego doszło?
Młody Ziemianin układa zbiory, których elementami są zwierzęta dzikie i zwierzęta udomowione. Niestety jedna z zabawek, plastikowy słoń, gdzieś zaginęła i chłopiec nie może jej znaleźć. Na pomoc z Matplanety ruszają dwaj kosmici Sigma i Pi. Szukają słonia, ale nie wiedzą, jak on wygląda. Muszą go zidentyfikować przy pomocy dodatkowych pytań, w których wykorzystują swoją wiedzę matematyczną.
Sigma i Pi udowadniają, że taka cecha jak wielkość elementów zbioru jest ważna, ale nie musi być konieczna do identyfikacji. Pokazują to przy pomocy magicznych promieni, powiększając i pomniejszając różne przedmioty. Następnie udają się na Ziemię, aby wyszukać zbiór elementów służących Ziemianom do poruszania się po wodzie, lądzie i w powietrzu.
Sigma i Pi oglądają zawody sportowe w różnych dyscyplinach. Pi jest zachwycony możliwościami Ziemian w udoskonalaniu swojej sprawności fizycznej i również chce zacząć trenować jakąś dyscyplinę sportu. Sigma i Pi dostają zatem zadanie – według otrzymanego grafu mają ustalić dyscypliny sportu wymagające kontaktu z wodą czy też śniegiem. Ustalają więc zbiory i elementy wspólne zbiorów na podstawie dodatkowych pytań. Ponieważ Pi przestaje interesować się matematyką, a zaczyna interesować sportem, z Matplanety wysłane zostaje Matstraszydło, aby zmusić go do posłuszeństwa.
Sigma i Pi przybywają na Ziemię, aby przeprowadzić działania na zbiorach – stawach z rybami. Szukają części wspólnej dla zbiorów A, B, i C. Sumują zbiory, obserwując równocześnie z batyskafu dno ziemskich stawów z rybami.
Sigma i Pi przypominają zadania na zbiorach. Następnie poszukują części wspólnych zbiorów A, B i C...
Sigma i Pi zostają wysłani na planetę Duet, aby objaśnić młodym Ziemianom prawa i zasady na niej panujące. Są to zasady matematycznego systemu dwójkowego. Niestety, odkąd na planecie panuje król Miętowy Groszek, uznawani są tylko mieszkańcy Jedynki o pożądanym zielonym kolorze i słodkim smaku. Obywatele Zera pozbawieni zastali wszystkich praw. Sigma i Pi postanawiają pomóc mieszkańcom planety i przywrócić zakłócony system dwójkowy.
Sigma i Pi przebywają na planecie Duet, w królestwie Miętowego Groszka. Mali kosmici z Matplanety postanawiają przywrócić na planecie panujący poprzednio system dwójkowy. W tym celu muszą dostać się do pałacu króla Miętowego Groszka. Aby tego dokonać muszą rozwiązywać kolejne zadania – klucze do poszczególnych komnat.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

Fabuła

Multimedia

  • Plakaty
  • Zwiastuny
  • Zdjęcia

Pozostałe

Proszę czekać…