Human Traffic opowiada o życiu i miłości pięciorga przyjaciół – Jipa (John Simm), Lulu (Lorraine Pilkington), Koopa (Shaun Parkes), Niny (Nicola Reynolds) i Moffa (Danny Dyer), którzy w weekendy w pubach i klubach rekompensują sobie ciężką pracę w tygodniu. Jim i Lulu mają problemy emocjonalne. Jim martwi się, że niepowodzenia łóżkowe spowodowane zbyt dużą ilością zażywanych narkotyków doprowadzą go do trwałej impotencji. Chłopcy Lulu takich problemów nie mają, szczególnie wtedy, gdy Lulu nie ma w pobliżu. Stosunki pomiędzy Koopem a Niną układają się świetnie, pomijając fakt, że Koop podejrzewa Ninę, iż śpi z każdym napotkanym chłopakiem. Moff to kwintesencja trudnego dziecka – zaopatruje przyjaciół w drugi i jest na najlepszej drodze do uzależnienia.

O filmie

Zaczyna się weekend. - mówi główny bohater Human Traffic, Jip. - Jedyne co się teraz liczy to kluby, dragi, puby i imprezy. Na najbliższe czterdzieści osiem godzin odrywamy się od świata. Poszybujemy w kosmos dalej niż zrobił to Neil Armstrong. Dziś wieczór wszystko się może zdarzyć. To może być nasza najlepsza noc w życiu...

Pełnometrażowy debiut reżysera Justina Kerrigana opowiada o czterdziestu ośmiu weekendowych godzinach z życia przeciętnych młodych Brytyjczyków. Odkąd przeszło dziesięć lat temu nowoczesna muzyka taneczna na stałe zadomowiła się na europejskich listach przebojów, narkotyki stały się łatwo dostępne, kluby zaczęły otwierać swe podwoje, a klubowi dj-e zaczęli dorównywać popularnością gwiazdom rocka i popu, weekend stał się dla tysięcy Brytyjczyków czasem świętym. Tzw. kultura klubowa jak żaden inny młodzieżowy ruch wcześniej na stałe zdominowała sposób spędzania czasu przez młodzież z Wysp. Lata 90 zdefiniowane zostały przez upojne noce w klubach, imprezy w rytmie muzyki house i techno, płyty winylowe z tą muzyką, "klubowe" narkotyki z pigułką Ecstasy na czele, telefony komórkowe, spodnie-bojówki, trampki i wakacyjne wyjazdy na hiszpańską Ibizę.

Human Traffic przedstawia piątkę przyjaciół z walijskiego Cardiff. Narrator filmu i jego główny bohater, Jip (John Simm) pracuje w sklepie z odzieżą i notorycznie zadręcza się perspektywą impotencji. Lulu (Lorraine Pilkington) na każdym kroku podkreśla swoją niezależność; choć zmienia facetów jak rękawiczki, najlepiej czuje się bez stałego partnera. Koop (Shaun Parkes) pracuje w sklepie płytowym, marzy o karierze dj-a i gdyby nie to, że wciąż oskarża swoją dziewczynę Ninę (Nicola Reynolds) o niewierność, tworzy z nią całkiem udany związek. Jest jeszcze Moff (Danny Dyer) - ich imprezowy kompan, wyraźnie nieprzystosowany do życia.

Młodzi przyjaciele żyją tylko dla weekendu. Ciężko pracują przez cały tydzień, lecz gdy przychodzi wymarzony piątek, odsuwają na bok wszystkie swoje problemy i oddają się szalonej zabawie. Justin Kerrigan portretuje brytyjską młodzież, choć tak naprawdę ich weekendowe perypetie niewiele odbiegają od przygód innych dwudziesto- i więcej letnich Europejczyków. Rozmowy przy piwie w pubie, muzyka, beztroska na klubowym parkiecie, dalekie od moralizatorstwa ukazanie przywiązania młodych do używek. A wszystko to przeplatane mniejszymi lub większymi rozterkami, z jakimi borykają się młodzi ludzie na całym świecie.

Sylwetki twórców

JUSTIN KERRIGAN (reżyser i scenarzysta)

Urodzony w 1974 roku w Cardiff. Kinem zainteresował się po obejrzeniu "Gwiezdnych wojen" George'a Lucas. Do czasu pierwszego kontaktu z kamerą zafascynowany malarstwem. - Mój kumpel miał małą kamerę. Któregoś dnia zaczęliśmy się nią bawić i kręcić wszystko dookoła. Od razu zapałałem do niej uczuciem. Malując obrazy, możesz marnować długie godziny w znalezieniu odpowiedniego światła, w jakim przedstawiasz postacie. Na taśmie filmowej możesz wyrazić o wiele więcej. Możesz dać swoim bohaterom życie. Od czasu pierwszej niewinnej zabawy z kamerą Justin już nigdy nie sięgnął po pędzel.

Gdy po kilkukrotnych próbach dostania się na kurs filmowy kolejna aplikacja Kerrigana została odrzucona, Justin wziął sprawy we własne ręce. Ponad rok spędził na eksperymentowaniu z kamerą. W rolach swoich paradokumentalnych filmów obsadzał najbliższych znajomych. Wszystkie historie bazowały na ich własnym życiu w Cardiff. - Zacząłem pisać o samym sobie i o tym, jak się czuję. - wspomina Walijczyk. - Większość tematów dotykała głównie mojej frustracji wynikającej z bezsensu życia w Cardiff.

Po latach Kerrigan przeniósł się pod Londyn, gdzie studiował na Newport School of Art And Design. Tam poznał Allana Niblo, który z jego nauczyciela sztuki filmowej stał się później producentem Human Traffic. Już jedne z pierwszych zajęć otworzyły Justinowi drogę do kariery. Nakręcony w ramach zajęć film Smoke Signals za 42 funty wyświetlony został w walijskiej telewizji.

Podobny los spotkał również jego kolejne niskobudżetowe filmiki: Human Timebomb i "The Making Of A Struggle". Przełom nastąpił wraz z nakręconym w 1996 roku paradokumentem "Life In The Bus Lane". Nie dość, że obraz ponownie trafił na telewizyjne ekrany to jeszcze zdobył główną nagrodę na Walijskim Festiwalu Filmowym. Sukces młodego reżysera nie umknął uwadze prasy. "Justin Kerrigan jest kultowym reżyserem już w wieku 23 lat. Cardiff ma swojego Woody Allena". - napisało o późniejszym twórcy Human Traffic The Western Mail.

JOHN SIMM (Jip)

Najstarszemu i najbardziej doświadczonemu członkowi ekipy Human Traffic przypadła rola narratora i centralnej postaci filmu, Jipa. 30-letni dziś aktor pod wpływem fascynacji Buntownikiem bez powodu ukończył szkoły aktorskie w Londynie i Nelson koło Manchesteru. Popularność zdobył rolą Danny'ego Kavanagh w emitowanym w telewizji BBC serialu The Lakes. Za udział w filmie "Boston Kickout" uhonorowany nagrodą dla najlepszego aktora na festiwalu w Walencji. Zagrał w Diana and Me u boku Toni Collette i Wonderland Michaela Winterbottoma. Od lat stoi na czele rockowego zespołu Magic Alex.

LORRAINE PILKINGTON (Lulu)

25-latka urodzona w Dublinie wcieliła się w Human Traffic w rolę klubowej femme fatale, Lulu. Jeszcze przed przeprowadzką do Londynu wystąpiła u dwóch znanych irlandzkich reżyserów - Jima Sheridana (w Bokserze u boku Daniela Day-Lewisa) i Neila Jordana (Cud). Regularnie grywa w telewizyjnych produkcjach.

SHAUN PARKES (Koop)

Czarnoskórego 26-latka Justin Kerrigan obsadził w roli obsesyjnie zazdrosnego o swoją dziewczynę dj-a i pracownika sklepu płytowego, Koopa. Human Traffic to kinowy debiut Parkesa. Dotąd pojawiał się w filmach realizowanych przez brytyjską telewizję - Heartbeat, Soldier Soldier, "Degrees Of Error", Casualty.

DANNY DYER (Moff)

Human Traffic jest pierwszą pełnometrażową produkcją, w jakiej wystąpił 22-letni Dyer. W filmie Kerrigana zagrał dealera Moffa. Znany z telewizyjnego ekranu, jeszcze jako 15-letni uczeń klasy o profilu aktorskim zadebiutował główną rolą w Prime Suspect 3. Grał w seriach BBC - "Prince Of Denmark Hill", Soldier Soldier, Bramwell, "Thieftakers" i Loved Up.

NICOLA REYNOLDS (Nina)

27-latka z Cardiff po ukończeniu Welsh College Of Music And Drama grywała głównie w teatrze. Human Traffic jest jej filmowym debiutem. U Kerrigana zagrała dziewczynę Koopa, Ninę.

CARL COX (Pablo Hassan)

W epizodycznej roli demonicznego właściciela klubu The Asylum, który odwiedzają bohaterowie Human Traffic pojawia się jeden z najbardziej znanych i najbogatszych dj-ów na świecie - Carl Cox. Uważany za bezapelacyjnego mistrza gramofonów, od lat grywa techno i house w najlepszych klubach całego świata. Sympatyczny czarnoskóry grubasek wydaje również płyty pod własnym nazwiskiem. Jego ostatni album "Phuture 2000" ukazał się latem ubiegłego roku.

Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…