Moreno - reżyser i scenarzysta w jednej osobie - nie daje żadnego pretekstu, by zacząć swoją opowieść - wycinek z życia Rubéna, który oprócz tego, że zajmuje się ochroną ministra, w wolnych chwilach rysuje. Oglądamy go w kilku prywatnych i zawodowych sytuacjach, zbudowanych z niezwykle eleganckich, graficznych kadrów. Dają one świadectwo stabilnego, unormowanego charakteru zarówno otaczającej rzeczywistości, jak i życiowej postawy bohatera. W tle obyczajowym “El custodio" znajdziemy problem wzajemnych relacji różnych warstw społeczeństwa argentyńskiego, obecnych w nim nierówności, które ujawniają się poprzez obojętność, swoistą niewidzialność, brak zainteresowania.
Ruben jest ochroniarzem ministra. Praca ta wymaga od niego dyspozycyjności, cierpliwości, dyskrecji, a nade wszystko ciągłej czujności. W dodatku Ruben musi być niewidzialny - jest cieniem ministra, zarówno w sytuacjach publicznych, jak i prywatnych. Jego życie sprawia wrażenie bardzo precyzyjnie zaplanowanego. Twarz Rubena tylko chwilami ujawnia delikatny ślad napięcia, zapowiedź utraty kontroli, do której niebawem dojdzie.
Ogólne
Czy wiesz, że?
Pozostałe
Proszę czekać…