Morderstwo w Orient Expressie 2017

Murder on the Orient Express
Film

Ekranizacja klasycznej powieści kryminalnej Agathy Christie, wyreżyserowana przez pięciokrotnie nominowanego do Oscara Kennetha Branagha, z nim samym w roli słynnego detektywa Herculesa Poirot, rozwiązującego zagadkę morderstwa, którego ofiarą w legendarnym pociągu pada szanowany amerykański biznesmen.

Reżyseria
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Na platformach streamingowych

Johnny Depp
jako Edward Ratchett
Kenneth Branagh
jako Herkules Poirot
Daisy Ridley
jako Mary Debenham
Penélope Cruz
jako Pilar Estravados
Michelle Pfeiffer
jako Caroline Hubbard
Josh Gad
jako Hector McQueen
Judi Dench
jako Księżniczka Dragomiroff
Lucy Boynton
jako Hrabina Andrenyi
Willem Dafoe
jako Gerhard Hardman
Olivia Colman
jako Hildegarde Schmidt
Miranda Raison
jako Sonia Armstrong
Tom Bateman
jako Bouc

Ekranizacja klasycznej powieści kryminalnej Agathy Christie, wyreżyserowana przez pięciokrotnie nominowanego do Oscara Kennetha Branagha, z nim samym w roli słynnego detektywa Herculesa Poirot, rozwiązującego zagadkę morderstwa, którego ofiarą w legendarnym pociągu pada szanowany amerykański biznesmen. opis dystrybutora

Gatunek
Kryminał, Dramat
Słowa kluczowe
zemsta, morderstwo, pielęgniarka, morderca zobacz więcej
Zobacz także
Szczegóły dodaj informacje
Premiera
2017-11-24 (kino), 2017-11-03 (świat), 2018-05-02 (dvd)
Dystrybutor
Imperial - CinePix
Wytwórnia
Genre Films
Kinberg Genre
Latina Pictures zobacz więcej
Kraj produkcji
USA, Malta
Inne tytuły
Morderstwo w Orient Expresie
Wiek
od 13 lat
Czas trwania
114 minut
Budżet
55 000 000 USD
Wiadomości 10
Łukasz Spich krytyk

„Morderstwo w Orient Expressie” jest nijakie – gdy tylko któryś z aktorów zaczyna błyszczeć na ekranie, scenariusz od razu go blokuje. przeczytaj recenzję

Marcin Grudziąż krytyk

Nie sposób uniknąć porównań ze znaną adaptacją Sidneya Lumeta. Moim zdaniem odświeżona wersja „Morderstwa w Orient Expressie” wygląda na tle swojego starszego brata naprawdę dobrze. przeczytaj recenzję

„Morderstwo w Orient Expressie” to wprawdzie przeciętne odwzorowanie literackiej klasyki, jednak jako film zadowala poziomem i wartkością akcji. przeczytaj recenzję

Piotr Jamrozik krytyk

Opowieść stoi w artystycznym rozkroku, aktorstwo zachwyca, ale tylko połowicznie, a scenariusz nie nadąża za pędzącą akcją, która wiele rzeczy upraszcza, pomija i porzuca, przez co opowieść momentami jest strasznie zagmatwana i ciężka do zrozumienia. przeczytaj recenzję

Michał Derkacz krytyk

„Morderstwo w Orient Expressie” to mało angażująca rozrywka, którą spokojnie można sobie podarować. Film może zadowolić miłośników kryminałów, którzy nie znają książkowego pierwowzoru. przeczytaj recenzję

Konrad Kozłowski krytyk

Z przyjemnością powracam do ścieżki dźwiękowej autorstwa Patricka Doyle’a. Jest zróżnicowana i fantastycznie współgra z fenomenalnymi kadrami. przeczytaj recenzję

Grzegorz Malinowski użytkownik
  • 4

Niestety nie można oceniać dzieła po okładce, bo często wnętrze jest zgoła różne od zaprezentowanej formy. Produkcja siada w momencie odczytu treści. przeczytaj recenzję

Czy wiesz, że? dodaj informacje
Ciekawostka

Angelina Jolie była pierwotnie przypisana do roli pani Hubbard, ale zrezygnowała. Charlize Theron również była brana pod uwagę do tej roli, ale w końcu została obsadzona Michelle Pfeiffer. zobacz więcej

Wpadka

Początkowa scena rozgrywa się w Jerozolimie w 1934 roku, a dokładniej obok Ściany Zachodniej (znanej również jako Ściana Płaczu). W tej scenie pojawiają się co najmniej dwa poważne błędy rzeczowe. Przed murami nie było podwórka, dopóki Izrael nie przejął tego miejsca w 1967 roku. Herkules Poirot przedstawia tajemnicę, którą musiał rozwiązać, co miało miejsce w kościele. W swoich słowach skierowanych do publiczności, która przybyła zobaczyć go przed Ścianą Płaczu, wspomina, że kościół to Kościół Grobu Pańskiego, który, jak sam twierdzi, jest „tuż obok”. Kościół Grobu Pańskiego rzeczywiście znajduje się na Starym Mieście w Jerozolimie, ale w innej jego części – w dzielnicy chrześcijańskiej. Powyżej miejsca, w którym stoi, znajduje się w rzeczywistości inne święte miejsce: Kopuła na Skale, ale to islamska świątynia – nie kościół. zobacz więcej

Komentarze do filmu 15
pajki_filmaniak 7

mocne 7 doborowe nazwiska naturalnie świetnie role zagrane i zaskakujący koniec

Marac 7

Zacznę od tego, że nie czytałem książki ani nie oglądałem ekranizacji Lumeta.
Mnie się film bardzo podobał. Wolno się rozkręca co prawda, ale gdy intryga rusza z kopyta, robi się coraz ciekawiej. A końcówka po prostu zwala z nóg. Ostrożnie z czytaniem recenzji, jeśli wcześniej nie czytaliście/oglądaliście powieści/filmu Lumeta – żeby wam jakiś idiota nie zdradził zakończenia, bo stracicie 50% frajdy z seansu.
*
Po obejrzeniu ekranizacji Lumeta, obniżam ocenę z 8 na 7, chociaż nie po prostu dlatego, że uważam tamtą wersję za lepszą. Tamtą też oceniam na 7. Po prostu w obu niektóre rzeczy są lepsze a inne gorsze. Wersja Branagha bije poprzednią efektownością, zdjęciami, klimatem. Dużo lepsza jest też moim zdaniem końcówka, która mocniej wybrzmiewa. Bardziej podoba mi się też postać Poirot, chociaż nadal nie mam pojęcia, która wersja jest bliższa powieści. Poirot Lumeta jest po prostu irytujący i męczący a oglądanie ekstrawagancji Branagha sprawia więcej przyjemności.

Niestety nowa ekranizacja czasem przekracza cienką granicę pomiędzy efektownością a efekciarstwem. Jednak główną różnicą pomiędzy obiema wersjami jest sposób ukazania śledztwa i monologu Poirot wyjaśniającego zagadkę. I w tym – dość kluczowym – aspekcie wersja Lumeta wypada o niebo lepiej. Mamy tam pokazany pełny logiczny wywód, w dodatku okraszony retrospekcjami, podczas gdy w nowej wersji mamy chaos – co przeszkadzało mi już podczas seansu, gdy jeszcze nie wiedziałem o ile lepiej można to zrobić. I to jest główny powód obniżenia mojej oceny.

Którą więc wersję polecam? Nie potrafię kategorycznie odpowiedzieć na to pytanie. Obie mają zady i walety i obie są warte obejrzenia. Oczywiście ponieważ jest to kryminał, to ta obejrzana jako druga siłą rzeczy nie zrobi już takiego wrażenia na odbiorcy. Po namyśle wybrałbym chyba jednak wersję Branagha, z uwagi na naprawdę mocną – dużo lepszą niż u Lumeta – końcówkę. Na pewno nie jest to jednak kwestia oczywista, a w wielu recenzjach można też trafić na krytykę zakończenia w nowej wersji.

karojuu 5

Główną zaletą tego filmu jest intryga, a on sam dobrze wpasowuje się w klimat produkcji puszczanych niedzielnym popołudniem. Dosyć nijaka gra aktorska

PoppinTom 5

Tyle twarzy i brak fajerwerków, poprawność,ugładzenie i brak pazura. Jak ktoś lubi książki Agaty i starszą w. niech sobie odpuści. Zdjęcia na 5 i słabe efekty.s

Bejtmen 6

Film Lumeta jest po prostu lepszy. Branagh niestety lekko zawodzi, ale ma momenty. Na szczęście sama historia jest na tyle mocna, że to przyjemny seans.

Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:

1
Czejen71
1558 pkt.
2
Kristo
313 pkt.
3
miodzik
160 pkt.
4
Malinowski
160 pkt.
5
agatkar16
130 pkt.
6
Sweet_Foxy
122 pkt.
7
jacks
114 pkt.
8
Aladyn
94 pkt.
Więcej informacji

Proszę czekać…