Cud w Mediolanie” zrealizowany trzy lata po “Złodziejach rowerów” przez duet Vittorio De SicaCesare Zavattini świadczy o odwrocie włoskiego reżysera od czystego neorealizmu. Jest tym dla De Sici, co „Noce Cabirii” dla Federico Felliniego – problemy społeczne powojennych Włoch ustępują rzeczywistości sacrum i profanum, pobożności instytucjonalnej i ludowej, mieszance pogaństwa i religii. To, co w „Złodziejach rowerów” de Sica jedynie zaznaczył na marginesie poprzez wprowadzenie postaci wróżbitki, w “Cudzie w Mediolanie” wybucha z pełną, prostoduszną siłą. Mały Totò znaleziony w zagonie kapusty, a obdarzony łaską czynienia cudów, ratuje swych przyjaciół z opresji i sprawia, że ulatują na miotłach do nieba, zostawiając za sobą pałace bogaczy, lepianki żebraków i przepych Duomo. Nakręcony w 1951 roku film de Sici został nagrodzony Złotą Palmą wraz ze szwedzkim filmem „Fröken Julie”, ekranizacją dramatu Strindberga, w którym panna z arystokratycznych sfer zakochuje się w służącym. Tym żyła Europa początku lat 50.
Nagrody i nominacje 6 dodaj nagrody

Aktualizacja danych na tej stronie należy dokonywać poprzez stronę nagród

BAFTA Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych

1953 Nominacja
BAFTA

Najlepszy film z jakiegokolwiek źródła

Włochy

1953 Nominacja
BAFTA

Najlepszy aktor zagraniczny

Włochy

MFF w Cannes Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes

1951 Zwycięzca
Grand Prix Festiwalu

Najlepszy film

Nagroda Nastro d'Argento Stowarzyszenie Włoskich Dziennikarzy Filmowych

1952 Zwycięzca
Special Silver Ribbon

1951 Zwycięzca
Srebrna taśma

Najlepsza scenografia

Cahiers du cinéma Nagroda miesięcznika "Cahiers du cinéma"

1951 Udział w konkursie
Nagroda jury

Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…