BO (28.09): Klopsiki znów na czele

Kadr z animacji pt. Klopsiki i inne zjawiska pogodowe (2009)

Ostatni weekend września zdecydowanie nie należał do udanych dla wszystkich producentów filmowych w Stanach. Łączne przychody z 12 najbardziej dochodowych produkcji to jedynie 82,7 mln $, a więc mniej niż w porównywalnym czasie zeszłego roku. Właściwie nie ma, czemu się dziwić skoro nie pojawił się żaden większy hit.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z animacji pt. Klopsiki i inne zjawiska pogodoweKadr z animacji pt. Klopsiki i inne zjawiska pogodowe

W ostatni weekend września liderem Box Office okazała się animacja studia Sony pt. Klopsiki i inne zjawiska pogodowe. Ku zaskoczeniu wszystkich analityków w drugi weekend od daty premiery obraz bardzo mało stracił (jedynie niecałe 19% spadku przychodów). Kolejne 24,6 mln $, to zdecydowanie powyżej oczekiwań producentów. Łącznie na koncie twórców filmu znajduje się już 60,0 mln $, co może świadczyć o słabości innych filmów w tym okresie.

Wśród nowości najlepszy okazał się film Surogaci, który znalazł się na drugim miejscu w zestawieniu. Mimo tego warto zauważyć, iż 15,0 mln $ wpływów z pierwszego weekendu to mocno poniżej pierwszych prognoz. Najwyraźniej widzowie mają dosyć produkcji SF. Tym bardziej, że niedawno mieli możliwość obejrzenia kilku innych filmów tego typu (np. Dystrykt 9).

Kolejną nowością, która radziła sobie gorzej niż zakładano była nowa wersja klasycznego musicalu pt. Sława. Jesień chyba nie sprzyja odgrzewaniu czegoś, co w przeszłości przyniosło niezły zarobek. Start na poziomie 10,0 mln $, to bardzo słabo. W tym jednak przypadku producenci specjalnie nie muszą bać się o swój zarobek, ponieważ budżet tej produkcji to jedynie 18 mln $, a więc najprawdopodobniej wyjdą na swoje.

Kadr z filmu pt. PandorumKadr z filmu pt. Pandorum

Trzecią nowością weekendu była najnowsza produkcja Paula W.S. Andersona pt. Pandorum. Opowieść o dwójce astronautów, którzy budzą się na statku kosmicznym wcześniej niż planowali nie przypadła do gustu amerykańskiej publiczności. Obraz zarobił jedynie 4,4 mln $, co przy budżecie 40 mln $ jest sporą porażką. Niestety najprawdopodobniej poprzednie obrazy tego producenta (Death Race: Wyścig śmierci, DOA: Dead or Alive) sprawiły, iż cześć osób postanowiła poczekać z obejrzeniem filmu, aż pojawi się na DVD.
Przy okazji tej produkcji warto powiedzieć, iż mimo słabego startu obraz ten zbiera bardzo przyzwoite recenzje. Jest uważany za jedną z najlepszych produkcji w dorobku Paula W.S. Andersona oraz ciekawą produkcję SF w ostatnich latach.

Do porażek tej jesieni spokojnie możemy doliczyć romantyczne Love Happens (po 10 dniach od daty premiery ma na swoim koncie jedynie 14,7 mln $) oraz długo oczekiwane przez wszystkich Zabójcze ciało (z udziałem Megan Fox). O ile w przypadku tej pierwszej produkcji raczej nie spodziewano się czegoś nadzwyczajnego to tak słaby wynik w dorobku świetnej scenarzystki Diablo Cody może być zaskoczeniem. Taki wynik tej produkcji na pewno ucieszy wszystkich anty-fanów Megan Fox, którzy udowadniają tym słabym wynikiem, iż aktorka wcale nie jest taką wielką gwiazdą jak chciałaby być. Można się spodziewać, że jej pozycja w Hollywood ulegnie osłabieniu.

Kadr z filmu pt. Bękarty wojnyKadr z filmu pt. Bękarty wojny

I na koniec warto wspomnieć, iż nadal świetnie sobie radzą Bękarty wojny, Quentina Tarantino. Obraz, który gości na amerykańskich ekranach od blisko 6 tygodni w miniony weekend zarobił dobre 2,7 mln $. Łączne przychody tej produkcji to świetne 114,4 mln $. Tym samym to właśnie Bękarty stały się najbardziej dochodową produkcją w dorobku Tarantino. Według nas w pełni zasłużenie.

W przyszły weekend na ekranach amerykańskich kin zagoszczą przede wszystkim zabawki. Do kin, bowiem wchodzi Toy Story 3D i Toy Story 2 – 3D, czyli klasyczne animacje w wersji trójwymiarowej. W szerokiej dystrybucji pojawią się również: komedia pt. The Invention of Lying, czarna komedia pt. Zombieland, kinowy debiut reżyserki Drew Barrymore pt. Whip It! oraz najnowszy dokument Moore'a: Capitalism: A Love Story.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

Miejsce MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 1 Klopsiki i inne zjawiska pogodowe $24,600,000 3’119 $60,036,000 3
2 N Surogaci $15,000,000 2’951 $15,000,000 1
3 N Sława $10,033,000 3’096 $10,033,000 1
4 2 Intrygant $6,915,000 2’505 $20,992,000 2
5 3 I Can Do Bad All By Myself $4,750,000 2’120 $44,543,000 3
6 N Pandorum $4,408,000 2’506 $4,408,000 1
7 4 Love Happens $4,327,000 1’898 $14,728,000 2
8 5 Zabójcze ciało $3,500,000 2’738 $12,306,000 2
9 6 9 $2,832,000 2’025 $27,101,000 3
10 7 Bękarty wojny $2,722,000 1’960 $114,460,000 6

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux