BO (19.10): Dzikie stwory na czele

Kadr z filmu Gdzie mieszkają dzikie stwory (2009)

Trzeba przyznać, iż miniony weekend należał do zdecydowanie udanych dla całej amerykańskiej kinematografii. Chociaż październik nigdy nie był dobrym okresem dla kina to jednak 12 najbardziej dochodowych produkcji minionego weekendu zarobiło blisko 129,8 mln $. To wzrost przychodów o prawie 36 %. Liderem naszego zestawienia okazała się być najnowsza produkcja Spike Jonze'a pt. Gdzie mieszkają dzikie stwory.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu Gdzie mieszkają dzikie stworyKadr z filmu Gdzie mieszkają dzikie stwory

Na pierwszej pozycji, bez zaskoczenia, znalazła się najnowsza familijna produkcja Spike Jonze'a pt. Gdzie mieszkają dzikie stwory. Sympatyczna opowieść o chłopcu, który poznaje niezwykłe stwory spodobała się amerykańskiej publiczności. Obraz zarobił świetne 32,4 mln $, co jest jednym z najlepszych wyników w karierze reżyserskiej Jonze'a.
Przy okazji tej produkcji warto wspomnieć jeszcze, iż jednym z producentów jest Tom Hanks, który w ostatnich latach coraz więcej angażuje się w produkcje. To właśnie on był jednym z osób finansujących produkcje takich filmów jak: Cast Away: Poza światem, Ekspres Polarny czy Mamma Mia!.

Pozycje drugą zajmuje druga nowość weekendu – Prawo zemsty. Trzeba przyznać, iż w tym wypadku krytycy pomylili się spodziewając się, iż obraz zadebiutuje dopiero na trzeciej lub czwartej pozycji. Produkcja z udziałem Jamie Foxxa i Gerarda Butlera zarobiła w miniony weekend świetne 21,2 mln $. To sprawia, iż najprawdopodobniej ostateczny wynik tego obrazu powinien zatrzymać się na 85 – 100 mln $. Jak na film, którego budżet wynosi 50 mln $, to na pewno wynik w pełni satysfakcjonujący wszystkich.

Kadr z filmu Paranormal ActivityKadr z filmu Paranormal Activity

Miejsce trzecie zajmuje największe zaskoczenie weekendu. Niezależny, zrealizowany w prawie amatorski sposób horror Paranormal Activity w czwartym tygodniu swojej obecności w kinach zarobił blisko 20,2 mln $. Oznacza to, że wzrost przychodów w porównaniu z zeszłym tygodniem wyniósł blisko 155,2 %. Na dodatek jest to obraz, który można oglądać na jedynie 760 kopiach, co sprawia, iż wynik na kopie jest rekordowy. Wynosi blisko 26’530 $. Wreszcie chyba mamy godnego następcę Blair Witch Project.

Dopiero na pozycji czwartej znalazła się zeszłotygodniowy lider, komedia pt. Raj dla par. Obraz z udziałem Vince Vaughna, Jasona Batemana, Kristin Davis i Kristen Bell zarobił przyzwoite 17,9 mln $. Spadek przychodów w porównaniu do zeszłego tygodnia wynosi, co prawda niecałe 48 %, ale i tak jest dosyć niskie. Po 10 dniach od daty premiery film ten ma na swoim koncie już blisko 63,3 mln $.

Kadr z filmu The StepfatherKadr z filmu The Stepfather

Na miejscu piątym znalazła się trzecia nowość weekendu, The Stepfather. Psychologiczny thriller z udziałem Penn Badgleya i Dylana Walsha zarobił 12,3 mln $. To mniej więcej tyle ile oczekiwali producenci filmu. Na pewno nie zawiedli się, ani nie zostali zaskoczeni.

Kolejne miejsca zajmują odpowiednio: Klopsiki i inne zjawiska pogodowe (zysk z weekendu: 8,1 mln $) oraz Zombieland (zysk z weekendu: 7,8 mln $). Obie produkcje dalej sobie nieźle radzą, choć wyraźnie widać, iż animacja studia Sony jest o wiele bardziej popularna niż czarna komedia z udziałem Woody Harrelsona.

Na pozycji ósmej znalazła się trójwymiarowa wersja słynnych animacji pt. Toy Story i Toy Story 2. Zysk z weekendu w wysokości 3,0 mln $ i łączne przychody na poziomie 28,6 mln $, to zdecydowanie za mało, aby inni producenci zaczęli zastanawiać się czy przerabiać inne słynne produkcje do wersji trójwymiarowych. Najwyraźniej jeszcze jest na to za wcześnie.

Kadr z filmu SurogaciKadr z filmu Surogaci

Miejsce dziewiąte zajmują, Surogaci, czyli najnowsza produkcja z udziałem Bruce'a Willisa. Film w miniony weekend zarobił 1,9 mln $, a jego łączne przychody to jedynie 36,3 mln $. Cóż jak na produkcje, która kosztowała blisko 80 mln $ (z czego podobno 10 mln $ to gaża dla aktora) nie zdołano nawet zarobić tyle, aby w pełni zwrócić koszty produkcji. Ratunkiem mogłyby być wpływy z reszty świata, ale i tam film nie sprzedaje się na tyle dobrze, aby przynosić większe pieniądze.

I na pozycji dziesiątej uplasowała się komedia The Invention of Lying. w której główną rolę gra Ricky Gervais. Obraz w miniony weekend zarobił 1,9 mln $ a jego łączne przychody w trzecim weekendzie wyświetlania wynoszą 15,4 mln $. Z tą produkcją raczej pożegnamy się już i nie zobaczymy jej w kolejnym naszym zestawieniu.

A w przyszłym tygodniu na ekranach amerykańskich kin pojawią się takie produkcje jak: horror Piła VI, biograficzny dramat pt. Amelia Earhart, animacja Astro Boy i produkcja fantasy pt. Asystent Wampira.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

Miejsce MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 N Gdzie mieszkają dzikie stwory $32,470,000 3’735 $32,470,000 1
2 N Prawo zemsty $21,250,000 2’890 $21,250,000 1
3 4 Paranormal Activity $20,163,000 760 $33,717,000 4
4 1 Raj dla par $17,949,000 3’009 $63,339,000 2
5 N The Stepfather $12,300,000 2’734 $12,300,000 1
6 3 Klopsiki i inne zjawiska pogodowe $8,100,000 3’037 $108,284,000 5
7 2 Zombieland $7,800,000 3’171 $60,823,000 3
8 5 Toy Story i Toy Story 2 (3D) $3,011,000 1’489 $28,594,000 3
9 6 Surogaci $1,922,000 2’326 $36,332,000 4
10 7 The Invention of Lying $1,905,000 1’624 $15,495,000 3

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux