Zwiastun a wpływy filmu

fdb.pl

W amerykańskim serwisie filmowym Silicon Alley Insider opublikowano bardzo ciekawe zestawienie próbujące ustalić czy oglądalność zwiastunu filmowego przekłada się na sukces kasowy produkcji w pierwszy weekend. Okazuje się, iż im więcej ludzi zobaczy zapowiedź tym mniej zarobi produkcja w czasie debiutu.

Zobacz to zestawienie.

Zestawienie jasno daje do zrozumienia, iż tak naprawdę nie można być pewnym sukcesu, że jeśli zwiastun obejrzało kilka milionów użytkowników to wtedy dojdzie do sukcesu kasowego. Widać to wyraźnie na przykładzie filmu Zabójcze ciało, którego zapowiedź obejrzało nieco ponad 7 mln internautów. Okazuje się jednak, że zysk z pierwszego weekendu nie osiągnął nawet 10 mln $.

Z zupełnie odwrotną sytuacją mamy w przypadku Prawa zemsty. Tutaj z kolei zapowiedź obejrzało mniej niż milion widzów a podczas pierwszego weekendu produkcja ta zgromadziła 21 mln $.

Teraz pozostaje postawić pytanie: czy do podobnej sytuacji dojdzie w przypadku film Avatar?

Zestawienie: trailer a wpływyZestawienie: trailer a wpływy

Informacja:
czerwony kolor = oglądalność zwiastunu (w mln widzów)
niebieskie kolor = wynik z pierwszego weekendu (w mln $)

Źrodło: www.slashfilm.com


Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux