Wstrzymano pracę nad Gears of War

Screen z gry pt. Gears of War

Studio New Line/Warner Bros poinformowało, iż wstrzymało pracę nad ekranizacją gry komputerowej pt. Gears of War. Decyzję podjęto po tym jak producenci ze studia Warner Bros nie zgodzili się z planowanym budżetem. Ich zdaniem jest on zbyt duży jak na tak ryzykowną produkcję. Zadecydowali o konsultacjach w sprawie jego obniżenia.

Za reżyserie filmu odpowiedzialny jest Len Wiseman (Szklana Pułapka 4.0), który planował nakręcenie wielu scen batalistycznych wymagających dużego budżetu. Było to związane również ze scenariuszem napisanym przez Chrisa Morgana (autora skryptu do filmu Wanted: Ścigani).

Według wstępnego kosztorysu budżet tej produkcji miałby wynieść 100 mln $. Na dodatek należałoby liczyć się z kolejnymi 10 mln $ w wypadku zrealizowania kilku innych koncepcji reżysera. To zdaniem producentów zdecydowanie za dużo jak na tak ryzykowny projekt. Ich zdaniem budżet powinien wynieść conajwyżej 60% tej sumy. Dlatego też szuka scenarzysty, który zmodyfikuje aktualny skrypt.

Film Gears of War jest ekranizacją gry komputerowej przygotowanej pod konsole Xbox 360. Fabuła gry rozgrywa się na planecie Sera – podobnej do ziemi. Przez wiele lat mieszkańcy toczyli ze sobą wojnę, której głównym podłożem był konflikt o surowce. W końcu jednak dzięki odkryciu nowego, źródła energii – substancji zwanej immulsion – nastał pokój. Jednak niedługo potem nastąpiło wydarzenie zwane później Emergence Day. Wtedy to spod ziemi wyszły obce istoty zwane Locust i w krótkim czasie zredukowali populację ludzką o 80%. By nie dopuścić do przejęcia planety przez wrogów zjednoczone siły ludzkie zdecydowały się spopielić opanowane miasta za pomocą satelitów. Ci z ludzi, którzy przeżyli, schronili się w miejscach, gdzie ziemia jest zbyt twarda by można było się przez nią przekopać i stamtąd toczą dalszą walkę z Locustami.

Źrodło: www.slashfilm.com


Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux