Jednak Kick-Ass

Kadr z filmu Kick-Ass (2010)

Miniony weekend w amerykańskich kinach nie należał do zbyt udanych. Dochody z 12 najlepszych produkcji wyniosły "jedynie" 113,8 mln $. Jest to o niecałe 5% mniej w porównaniu z poprzednim weekendem. Po długiem i emocjonującej chwili z podliczaniem ostatecznych przychodów ustalono, iż to jednak Kick-Ass zdobył miano najbardziej dochodowej produkcji weekendu.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

AKTUALIZACJA:

Dzisiaj w nocy polskiego czasu ustalono, iż ostatecznym liderem zestawienia jest film Kick-Ass. Problem w tym, iż do piątkowych przychodów zostały doliczone czwartkowe pokazy specjalne tej produkcji (odbywały się o godzinie 23:00 lokalnego czasu). A to w konsekwencji oznacza, iż gdyby ich nie doliczano liderem zestawienia zostałaby animacja Jak wytresować smoka.

ARTYKUŁ:

Kadr z filmu Kick-AssKadr z filmu Kick-Ass

Po emocjonującym momencie z podliczaniem przychodów ze sprzedaży biletów dzisiaj już wiemy, iż liderem amerykańskiego zestawienia Box Office została produkcja pt. Kick-Ass. Obraz w reżyserii Matthewa Vaughna zarobił 19,8 mln $, co jest sporo poniżej oczekiwań studia Lionsgate. Na dodatek gdybyśmy odliczyli od tego wpływy z dochodów czwartkowych pokazów specjalnych (około 0,8 – 1,5 mln $) okazałoby się, iż faktycznym liderem jest ktoś inny.
Analizując wynik tej produkcji nie sposób zapomnieć o swoistej klątwie, jaką naznaczone są ekranizacje komiksów pokazywane w kategorii wiekowej "R". Zarówno Watchmen: Strażnicy jak i Kick-Ass zbierają pozytywne recenzję, lecz widzowie tak tłumnie nie chodzą na niego do kina jak choćby inne ugrzecznione wersje komiksów.
W przypadku tej produkcji jest jeszcze jedna istotna kwestia, która mogła zaważyć na wyniku. Otóż w ostatnim tygodniu w stanach rozpętano kampanie negatywną temu filmowi. Przede wszystkim zarzucano w nim przekroczenie pewnych granic. To właśnie w tej produkcji 11-latka zabija i klnie jak dorosły.

Kadr z filmu Jak wytresować smokaKadr z filmu Jak wytresować smoka

Pozycję drugą, choć na pewno w pełni zasłużoną, zdobyła animacja pt. Jak wytresować smoka. Obraz ten to faktyczny lider zestawienia, gdyby nie sztuczka studia Lionsgate w podliczaniu wpływów obraz ten zająłby faktycznie miejsce pierwsze. Ale cóż tak się jednak nie stało. Animacja DreamWorks zarobiła w miniony weekend 19,6 mln $, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na czwarty weekend obecności w kinach. Łączne przychody z wyświetlania tej produkcji w kinach wynoszą już 158,2 mln $.

Na pozycję trzecią spadła ubiegłotygodniowa nowość – komedia Nocna randka. Film z udziałem Steve Carella zarobił przyzwoite 16,7 mln $. Oznacza to, więc, iż po 10 dniach obecności w kinie produkcja ta ma na swoim koncie bardzo dobrą kwotę 48,6 mln $. Warto przy tym zauważyć, iż spadek przychodów był dosyć minimalny (nieco ponad 21%).

Kadr z filmu Death at a FuneralKadr z filmu Death at a Funeral

A na miejscu czwartym znalazła się druga nowość weekendu – Death at a Funeral. Amerykańska wersja Zgonu na pogrzebie zarobiła na starcie kwotę 16,2 mln $. To całkiem dobry wynik zważywszy, iż film skierowany jest głównie do afroamerykańskiej części widowni. Być może pomogło mu w tym udział gwiazd (Chris Rock, Martin Lawrence, Tracy Morgan i Danny Glover), którzy są dość popularni wśród tej grupy społecznej.
Dlatego też nie spodziewajcie się szybkiego zaprzestania remake’owania zagranicznych filmów przez amerykanów. Dopóki przynoszą zyski dopóty ten proceder będzie trwał.

Dopiero na miejscu piątym znalazł się ubiegłotygodniowy lider zestawienia, superprodukcja Louisa Leterriera pt. Starcie Tytanów. Obraz z udziałem plejady Hollywoodzkich gwiazd zarobił kolejne 15,8 mln $. Łączne przychody z wyświetlania tej produkcji w Stanach wynoszą już 132,9 mln $. Nie jest to wynik rewelacyjny, ale też nie jest to wynik zły.

Miejsce szóste zajęła Ostatnia piosenka. Film z udziałem Miley Cyrus przyniósł wpływy w wysokości 5,8 mln $. To całkiem dobry wynik zważywszy, iż jest to już trzeci tydzień obecności na ekranach kin. Łączne dochody tej produkcji wynoszą już 50,0 mln $.

Kadr z filmu Why Did I Get Married Too?Kadr z filmu Why Did I Get Married Too?

Na miejsce siódme spadła produkcja Tyler Perry'ego pt. Why Did I Get Married Too?. Tradycyjnie już w przypadku filmów tego artysty najważniejsze są pierwsze 10 dni. To właśnie w ciągu tego okresu przynosi dochód, dzięki któremu obrazy te przynoszą zysk. Tak jest i w tym przypadku. Przy budżecie, który wyniósł 20 mln $, na kontach producentów jest jak na razie 54,9 mln $.

Kolejne miejsca zajmują odpowiednio: Hot Tub Time Machine (zysk z weekendu: 3,54 mln $), Alicja w Krainie Czarów (zysk z weekendu: 3,5 mln $) oraz Dorwać byłą (zysk z weekendu: 3,2 mln $). W przypadku tych produkcji spadek przychodów nie był tak duży (conajwyżej 30%).
Z wymienionych wyżej filmów oczywiście najlepiej radzi sobie Alicja w Krainie Czarów, która jest jak na razie najbardziej dochodową produkcją roku 2010. Do tej pory wpływy ze sprzedaży biletów wynoszą 324,0 mln $.

A w przyszły weekend na ekranach amerykańskich kin pojawią się dwie nowości: komedia romantyczna pt. Plan B, oraz produkcja akcji – The Losers. W czwartek zaś z okazji amerykańskiego Dnia Ziemi pojawi się dokument pt. Oceans.

Kadr z filmu The LosersKadr z filmu The Losers

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

LP MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 N Kick- Ass $19,828,687 3’065 $19,828,687 1
2 3 Jak wytresować smoka $19,633,320 3’825 $158,251,066 4
3 2 Nocna randka $16,720,038 3’380 $48,666,799 2
4 N Death at a Funeral $16,217,540 2’459 $16,217,540 1
5 1 Starcie Tytanów $15,385,491 3’753 $132,600,220 3
6 5 Ostatnia piosenka $5,962,916 2’767 $50,187,855 3
7 4 Why Did I Get Married Too? $4,098,898 1’859 $54,801,812 3
8 6 Alicja w Krainie Czarów $3,656,442 2’308 $324,131,301 4
9 7 Hot Tub Time Machine $3,490,471 2’024 $42,449,935 7
10 8 Dorwać byłą $3,084,020 2’475 $60,261,888 5

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux