Potęga snów poskromiła agentkę CIA

Miniony weekend w amerykańskich kinach możemy uznać za udany. Co prawda doszło do spadku przychodów o niecałe 9 %, ale jednak wpływy z 12 najbardziej dochodowych produkcji wyniosły blisko 156,8 mln $. A to oznacza, iż wpływy były większe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liderem po raz drugi została superprodukcja Christophera Nolana pt. Incepcja.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu IncepcjaKadr z filmu Incepcja

Już po raz drugi liderem zestawienia Box Office USA została supeprodukcja Christophera Nolana pt. Incepcja. Obraz, w którym główne role grają Leonardo DiCaprio, Ellen Page i Tom Hardy zarobił blisko 43,5 mln $. Oznacza to, iż spadek przychodów wyniósł niecałe 31 %, co w przypadku tego typu produkcji jest sporym sukcesem. To prawdziwy sukces, który może świadczyć, iż szykuje się jedna z najbardziej dochodowych produkcji tego roku. Po 10 dniach wyświetlania w kinach producenci zarobili już dobre 143,6 mln $.
Nie wydaje się to zbyt dużo, ale jeśli spadek przychodów będzie się utrzymywać na takim poziomie to może dojść do podobnej sytuacji, jaka miała miejsce w przypadku produkcji Jamesa Camerona pt. Avatar. Nas wyjątkowo cieszy sukces tej produkcji również z tego względu, iż powstała w oparciu o oryginalny scenariusz, które chyba w ostatnich latach nie cieszą się zbytnią popularnością.

Pozycję drugą zajmuje pierwsza nowość weekendu, produkcja pt. Salt. Film z udziałem Angeliny Jolie (i polskim akcentem w postaci Daniela Olbrychskiego) wystartował ze świetnym wynikiem 36,5 mln $. Nie wydaje się to zbyt dużo, ale producenci oraz większość analityków spodziewało się startu na poziomie 30 mln $. A to może oznaczać, że udało się przełamać złą passę sezonu letniego w amerykańskich kinach. Niemniej jednak wszystko okaże się za tydzień, kiedy będziemy wiedzieć jak poradzi sobie ta produkcja w drugi weekend wyświetlania.

Kadr z filmu Jak ukraść księżycKadr z filmu Jak ukraść księżyc

Na miejscu trzecim znalazła się animacja pt. Jak ukraść księżyc. Obraz ten zarobił w miniony weekend 24,1 mln $, co spowodowało, iż na koncie producentów po 18 dniach wyświetlania w kinach znajduje się bardzo dobre 161,7 mln $. Przy okazji tego tytułu warto zauważyć, iż jest to jedna z nielicznych produkcji studia Universal, która w tym roku radzi sobie bardzo dobrze. Czyżby powoli pech tego studia mijał?

Na pozycję czwartą spadła familijna produkcja pt. Uczeń Czarnoksiężnika. Obraz Jona Turteltauba zanotował niezbyt duży spadek przychodów (na poziomie 45 %). To jednak nie uratuje filmu przed ogólną porażką. W weekend przychody wyniosły 9,68 mln $, a więc na kontach producentów znajduje się już 42,6 mln $. Jest to bardzo mało, jeśli zwróci się uwagę na budżet, który wyniósł 150 mln $. To już kolejna porażka w tym roku producenta Jerry’ego Bruckheimer.

Miejsce piąte zajmuje animacja Toy Story 3. W miniony weekend zarobiła bardzo dobre 9,0 mln $, co jest wynikiem wprost fenomenalnym, jeśli zauważy się, że gości już na ekranach amerykańskich kin od 6 tygodni. Przez ten czas produkcja Pixara zdołała zarobić 379,5 mln $, dzięki czemu jest aktualnie najbardziej dochodową produkcją tego roku. Czyżby po raz pierwszy w historii notowań, Box Office liderem roku miałaby się okazać animacja? Niektórzy uważają, że to bardzo prawdopodobny scenariusz.

Kadr z filmu Ramona i BeezusKadr z filmu Ramona i Beezus

Dopiero na pozycji szóstej znalazła się druga nowość weekendu – familijny obraz pt. Ramona i Beezus. Obraz ten skierowano głównie do młodszych widzów, którzy mają, w czym przebierać. Dlatego też przychody na poziomie 8,0 mln $, należy uznać za całkiem dobre. Niestety producentów pewnie nie w pełni zadowolą gdyż spodziewali się zysków nieco większych. Tym bardziej, iż w głównej roli obsadzili Selenę Gomez, gwiazdę studia Walta Disney’a, która miała przyciągnąć dzieci do kin. Niestety dla nich wszystko wskazuje na to, iż maleje ich znaczenie w branży rozrywkowej.

Kolejne dwa miejsca zajmują odpowiednio: Duże dzieci (pozycja siódma, zyski z weekendu: 7,6 mln $, łączne przychody: 142,4 mln $) i Saga "Zmierzch": Zaćmienie (pozycja ósma, zyski z weekendu: 7,0 mln $, łączne przychody: 279,7 mln $). Obydwa tytuły radzą sobie w kinach świetnie. Na szczególną pochwałę zasłużyła wampirza produkcja, która miała mniejszy budżet, a która pokazała, iż wciąż amerykańskim nastolatkom nie znudziła się miłość Edwarda do Belli. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak czekać do kolejnego obrazu, który, jako, że ostatni może stać się wielkim hitem.

Na pozycję dziewiątą spadła produkcja M. Night Shyamalana pt. Ostatni Władca Wiatru. Projekt zarobił w weekend 4,2 mln $, co równoznaczne jest ze spadkiem przychodów o niecałe 47 %. Obraz kosztował producentów 150 mln $, a jak na razie udało im się zarobić 123,2 mln $. Nie jest to wynik zły, ale jednak nie taki, na który liczył reżysera. Miał nadzieje, że uda mu się nakręcić hit, który sprawi, iż ponownie będzie uważany za jednego z najlepszych amerykańskich reżyserów.

Kadr z filmu PredatorsKadr z filmu Predators

Pozycję dziesiątą zajmuje Predators w reżyserii Nimróda Antala. Obraz, który wyprodukował Robert Rodriguez zarobił w trzeci weekend wyświetlania 2,85 mln $. Zastanawiające jest, że mimo stosunkowo dobrych recenzji produkcja ta notuje dosyć spore spadki przychodów. Być może kosmici- mordercy nie przemawiają do widowni tak dobrze jak jeszcze kilka lat temu? Niemniej jednak trzeba przyznać, iż film obronił się. Producenci zarobili już na nim dobre 46,6 mln $, a więc nieco ponad koszty produkcji. A są to wpływy tylko z Ameryki.

A w przyszły weekend na ekranach amerykańskich kin zadebiutują trzy nowości. Pierwsza z nich to familijna produkcja Psy i koty: Zemsta kici, która konkurować będzie z komedią pt. Dinner for Schmucks. A na dokładkę przygotowano produkcję fantasy z elementami melodramatu pt. Charlie St. Cloud, w której główną rolę zagrał Zac Efron.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

LP MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 1 Incepcja $43,505,000 3’792 $143,663,000 2
2 N Salt $36,500,000 3’612 $36,500,000 1
3 2 Jak ukraść księżyc $24,100,000 3’600 $161,700,000 3
4 3 Uczeń Czarnoksiężnika $9,685,000 3’504 $42,643,000 2
5 5 Toy Story 3 $9,030,000 2’766 $379,529,000 6
6 N Ramona i Beezus $8,000,000 2’719 $8,000,000 1
7 6 Duże Dzieci $7,600,000 2’859 $142,412,000 5
8 4 Saga "Zmierzch": Zaćmienie $7,033,000 3’121 $279,674,000 4
9 7 Ostatni Władca Wiatru $4,173,000 2’127 $123,264,000 4
10 8 Predators $2,850,000 1’846 $46,568,000 3

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux