Wciąż są Niezniszczalni

Kadr z filmu Niezniszczalni (2010)

Przedostatni weekend sierpnia nie należał do całkiem udanych. Łączne wpływy 12 najbardziej dochodowych produkcji wyniosły tylko 108,9 mln $, a więc były o prawie 18 % niższe niż te przed tygodniem. Liderem zestawiania po raz drugi została produkcja Sylvestra Stallone'a pt. Niezniszczalni.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu NiezniszczalniKadr z filmu Niezniszczalni

Po raz drugi liderem zestawienia zostali Niezniszczalni. Obraz w reżyserii Sylvestra Stallone'a zanotował 52 % spadek przychodów, co spowodowało, iż zarobek z weekendu wyniósł 16,5 mln $. Wynik może nie jest rewelacyjny, ale i tak lepszy niż większość analityków zakładało. Po 10 dniach od daty wyświetlania łączne wpływy wynoszą przyzwoite 64,9 mln $. Jest to wciąż poniżej kosztów produkcji (80 mln $), ale zważywszy na dochody z rynku zewnętrznego można powiedzieć o sukcesie.
Z naszej strony musimy dodać, iż na taki sukces reżyser zapracował sobie ciężką pracą. Miał pomysł, który wielu uważało za nieporozumienie, ale on się nie poddał i zrealizował film, który przypomniał nam to, co było najlepsze w kinie akcji lat 80 i 90-tych.

Na pozycji drugiej znalazła się komedia pt. Wampiry i świry. Parodia filmów o wampirach, od twórców takich przebojów jak Poznaj moich Spartan, Wielkie kino czy Komedii romantycznej poradziła sobie nieco gorzej niż wielu sądziło. Obraz w weekend zarobił przyzwoite 12,2 mln $, ale oczekiwania były większe. Być może wpływ na to miały słabe recenzje (tradycyjne zresztą dla tego typu filmów) oraz spora konkurencja. A może to zbuntowane fanki Edwarda Cullena spowodowały, że sukces nie był tak duży? Dla przypomnienia jeszcze informacja, iż ten film zadebiutował w kinach w środę, a więc łączne przychody wynoszą już 18,6 mln $.

Kadr z filmu Jedz, módl się, kochajKadr z filmu Jedz, módl się, kochaj

Na pozycję trzecią spadła produkcja z udziałem Julii Roberts pt. Jedz, módl się, kochaj. W ten weekend zarobek wyniósł 12,0 mln $, co na pewno nie usatysfakcjonowało producentów liczących na mniejszy spadek przychodów (a był 48 %). Po 10 dniach od daty premiery zarobek z tytułu sprzedaży biletów wynosi 47,1 mln $. Całkiem nieźle, ale to jednak nie to, co było przed laty, kiedy to zatrudnianie wielkiej gwiazdy było gwarancją sporego zarobku.

Niespodziewanie na pozycji czwartej znalazła się komedia studia Warner Bros pt. Lottery Ticket. Obraz Erika White'a skierowany jest głównie do czarnoskórej części ameryki a mimo to poradził sobie nieźle. Zadebiutował zgarniając 11,1 mln $, czyli więcej niż zakładali producenci. Warto zauważyć przy tym, iż produkcja ta kosztowała tylko 17 mln $, a więc już w przyszłym tygodniu koszty produkcji powinny się zwrócić.

Na pozycję piątą spadła Policja zastępcza. Obraz z Willem Ferrellem i Markiem Wahlbergiem zarobił 10,1 mln $. W ten weekend spadek przychodów był większy (bo 42 %), ale najpewniej spowodowany sporą konkurencją ze strony debiutujących komedii. Obraz ten amerykanie mogą oglądać już od 17 dni, przez ten czas producenci zdołali zgromadzić przyzwoitą kwotę 88,2 mln $.

Kadr z filmu Pirania 3DKadr z filmu Pirania 3D

Dopiero na miejscu szóstym znalazł się trójwymiarowy horror pt. Pirania 3D. Produkcja Alexandre Aji nie poradziła sobie tak jak liczyli producenci. Ci zakładali wynik od 12 do 15 mln $, a jest "tylko" 10,0 mln $. Co ciekawe to już kolejny przykład, że widzom nie wystarczy zachęta w postaci filmu 3D. Teraz wydając więcej pieniędzy oczekują ciekawszej fabuły oraz wartkiej akcji. Czyżby, więc bum na filmy 3D powoli się kończył?

Miejsce siódme zajmuje kolejna nowość, familijny film pt. Niania i wielkie bum. W polskich kinach obraz ten był już wyświetlany i poradził sobie całkiem nieźle. Za oceanem zadebiutował zgarniając 8,3 mln $. Większość analityków uznało to, więc za porażkę zważywszy, że w walce o młodszych widzów nie miał specjalnie wielkiej konkurencji. Niestety to tylko potwierdza fakt, iż niania McPhee jest popularniejsza w europie.

Ostatnia nowość zadebiutowała na pozycji ósmej, na tym właśnie miejscu znalazła się komedia Tak to się teraz robi. Obraz, w którym główne role gra Jennifer Aniston oraz Jason Bateman zdołał zgarnąć tylko 8,1 mln $. Wydaje się, że to niewiele, ale analitycy oraz sami producenci spodziewali się gorszego startu. W ostatnich latach analizując karierę aktorską Aniston można zauważyć tendencję do grywania w produkcjach, które różnie sobie radziły. Zwykle gra rocznie w jednej produkcji, która odnosi sukces (np. Marley i ja) i w jednej, która radzi sobie średnio (Love Happens).

Kadr z filmu IncepcjaKadr z filmu Incepcja

Dopiero na miejscu dziewiątym znalazła się Incepcja w reżyserii Christophera Nolana. Obraz ten zarobił 7,65 mln $, a więc wciąż spadek przychodów jest niewielki (tylko 32 %). Dlatego też po sześciu tygodniach od momentu premiery film ten ma na swoim koncie bardzo dobre 261,8 mln $. Nie będzie to hit roku, ale jak na oryginalny obraz wynik jest godny podziwu.

Pierwszą dziesiątkę zamyka ekranizacja komiksu pt. Scott Pilgrim vs. the World. To kolejny już obraz studia Universal, który nie radzi sobie w kinach. W ten weekend przychody wyniosły jedynie 5,0 mln $, a łączne wynoszą tylko 20,7 mln $. To mocno poniżej kosztów produkcji, które w przypadku tego filmu wyniosły 60,0 mln $. A warto jeszcze dodać, iż w tym przypadku nie pomogą wpływy z rynku zewnętrznego, które póki, co również są mizerne.

A w przyszły weekend na ekranach amerykańskich kin dwie nowości. Będzie to horror pt. The Last Exorcism oraz sensacyjna produkcja pt. Takers. Na krótką chwilę powróci także Avatar w wersji rozszerzonej. Czyżby znów film Jamesa Camerona był najlepszy?

Kadr z filmu AvatarKadr z filmu Avatar

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

LP MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 1 Niezniszczalni $16,500,000 3’270 $64,890,000 2
2 N Wampiry i świry $12,200,000 3’233 $18,564,000 1
3 2 Jedz, módl się, kochaj $12,000,000 3’082 $47,100,000 2
4 N Lottery Ticket $11,125,000 1’973 $11,125,000 1
5 3 Policja zastępcza $10,100,000 3’472 $88,190,000 3
6 N Pirania 3D $10,035,000 2’470 $10,035,000 1
7 N Niania i wielkie bum $8,310,000 2’784 $8,310,000 1
8 N Tak to się teraz robi $8,100,000 2’012 $8,100,000 1
9 4 Incepcja $7,655,000 2’401 $261,848,000 6
10 5 Scott Pilgrim vs. the World $5,034,000 2’820 $20,730,000 2

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux