Niezniszczalni tym razem z PG-13

Niezniszczalni 3 jako pierwszy film z tej serii legitymuje się kategorią wiekową PG-13, oznacza to, że osoba poniżej 13 roku życia może wejść na seans jedynie ze starszym opiekunem. Poprzednie dwie części otrzymywały od MPAA kategorię R, w której analogiczne ograniczenie dotyczy osób poniżej 17 roku życia. Amerykańskie kina słyną z restrykcyjnego przestrzegania zasad dotyczących wieku swoich klientów, co spędza sen z powiek niejednemu producentowi w Hollywood.

Do każdego orzeczenia MPAA dołącza krótką formułkę, cenzurka którą otrzymali Niezniszczalni w PG-13 brzmi następująco: przemoc zawierająca gwałtowne sceny strzelanin i pojedynków, oraz wulgarny język. Należy przy tym pamiętać, że organizacja dopuszcza użycie w tego typu filmie jednego przekleństwa, o ile nie odnosi się ono do czynności seksualnych.

Decyzja wywołała oburzenie wśród fanów, wielu postrzega to jako zdradę założeń stojących za szyldem Niezniszczalnych, jak i dowód na uleganie przez Stallone’a presji hollywoodzkich bossów. Sylvester Stallone tłumaczy zaistniałą sytuację chęcią dotarcia do nowego odbiorcy, jest to na pewno bardzo dyplomatyczne ujęcie kompromisu na jaki zapewne musiał pójść gwiazdor kina akcji ze studiem Lionsgate. Pierwsza część zarobiła w amerykańskich kinach 103 mln$ przy budżecie w wysokości 80 mln$. Na całym świecie wpływy wyniosły 274 mln$. Nie był to szczególnie efektowny sukces kasowy, ale nie można też mówić o porażce na którą skazywało wtedy obraz wielu analityków, stąd decyzja o sequelu. Druga część pochłonęła już 100 mln$, a jej wpływy w Ameryce Północnej zatrzymały się na kwocie 85 mln$, mimo 305 mln$ z całego świata był to jasny sygnał dla wytwórni, że formuła ulega wyczerpaniu, a Stallone jeśli chce kontynuować serię musi zgodzić się na pewne zmiany. Stąd pewnie nowa kategoria wiekowa, jak i mocna stylizacja zwiastunów na współczesne, szybkie i wściekłe kino akcji.

Mimo to prognozy dla trójki nie są zbyt dobre, jedna z największych stron zajmujących się tą tematyką, BoxOffice.com przewiduje 25 mln$ z pierwszego weekendu w Ameryce i 72 mln$ w ciągu całego wyświetlania w rodzimych kinach. Można przypuszczać, że budżet trzeciej części również zamknął się w kwocie około 100 mln$.