Ile kosztuje ulokowanie swojego produktu w House of Cards?

Lokowanie swoich produktów przez wielkie firmy to rzecz normalna. Jednymi z najpopularniejszych są urządzenia takie jak komputery czy telefony. Samsung, Sony, Apple, Microsoft, LG i wiele innych marek kupują sobie możliwość promocji w produkcjach kinowych czy telewizyjnych.

Często jednak kwoty jakie należy zapłacić filmowym producentom za ulokowanie własnego produktu są trzymane w tajemnicy. Chińska firma zajmująca się produkowaniem telefonów takich jak OnePlus One, OnePlus 2 i OnePlus X podpisała kontrakt na product placement w serialu platformy Netflix, House of Cards. Ile ją to kosztowało?

Chińczycy, aby umieścić swoje – niezbyt znane na polskim czy amerykańskim rynku – urządzenia w serialu o przygodach Franka Underwooda, musieli zapłacić 300 tysięcy dolarów. Pieniądze z pewnością wielkie, jednak patrząc na popularność jaką cieszy się House of Cards, możliwe że całkiem dobrze wydane.

To nie pierwszy taki przypadek, kiedy Chińczycy wchodzą na amerykański rynek w ten sposób. W ubiegłym roku partner OnePlus, firma Oppo promowała swoje produkty w programie "America’s Next Top Model", a z kolei X5 Pro od Vivo Electronics można było zobaczyć w Marsjaninie.

Źrodło: The Verge


Gracjan Mikitin
Redaktor Naczelny FDB. Od czasu do czasu, lubię obejrzeć sobie jakiś film :)