Polsat pokonał TVP1

Choć publiczna Jedynka wciąż jest liderem pod względem udziałów w rynku w grupie ogólnej, to już komercyjna należy do Polsatu – wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research za miesiąc kwiecień.

W kwietniu udział TVP w rynku (w grupie 4+) wyniósł 22,97 proc., co oznacza spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o ponad 0,8 pkt proc.

Logo TVP1Logo TVP1

Niespodzianką jest wspólne drugie miejsce TVP2 i TVN. Obie stacje miały 17,66 proc. udziałów w rynku. Obie też odnotowały spadek w porównaniu do kwietnia 2006 r. Udziały Dwójki wynosiły wtedy 20,24 proc., a TVN – 17,89 proc.

W ogólnej grupie Polsat znalazł się na miejscu czwartym z wynikiem 17,65 proc. udziałów. To wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy stacja ze słonecznym logo miała udziały równe 16,77 proc. Dalej jest TVP3 z wynikiem 4,54 proc. (o 0,33 pkt proc. więcej) i TVN24 – 2,47 proc. udziałów (wzrost o 0,84 pkt proc.)

TV4 miała w kwietniu 2007 roku 1,96 proc. udziałów (mniej o 0,05 pkt proc.), TVN7 – 1,46 proc. (wzrost o 0,07 pkt proc.), Jetix – 0,71 proc. (więcej o 0,07 pkt proc.), a Cartoon Network – 0,65 proc. (spadek o 0,03 pkt proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 prym wiedzie nowy lider – Polsat z wynikiem 20,89 proc. udziałów. Na drugim miejscu jest TVP1 – 20,07 proc., a dalej TVN – 18,09 proc. i TVP2 – 16,81 proc.

medialink.pl


Miron
http://vimeo.com/mironkundzicz