Wszystkie barwy Piratów z Karaibów

Piraci z Karaibów, których ostatnia część – Na krańcu świata już w przyszłym tygodniu będzie miała swoją światową premierę, to nie tylko wielkie widowisko filmowe, ale i cała filozofia…

Tym razem producenci i reżyser zdecydowali się wykorzystać w filmie motywy azjatyckie. Wśród nich najważniejszy jest występ wielkiej azjatyckiej gwiazdy w jednej z głównych ról. Chow Yun-Fat (Przyczajony tygrys, ukryty smok, Cesarzowa, ale i filmy amerykańskie, m.in. Anna i Król z Jodie Foster) zagrał w Piratach… bezwzględnego pirata Sao Fenga. To jednak nie koniec nawiązań do kultury Azji – piracka banda trafia w tej części filmu do Singapuru. Miasto zostało wyczarowane przez scenografa Ricka Henrichsa w potężnym Studiu numer 12 Universalu. Powstało tam 40 budynków oraz nabrzeże. Szczególnie istotne były targ i łaźnia – oba te miejsca posłużyły za tło spektakularnych scen akcji. Heinrichs opowiadał: Wygląd Singapuru z tych czasów nie jest zbyt dobrze udokumentowany – nieźle znany jest dopiero wygląd miasta i portu w XIX wieku. Z pewnością było to miejsce eklektycznego spotkania wielu wpływów architektonicznych. Na podstawie świadectw dotyczących innych miast chińskich z początku XVIII wieku, zdecydowaliśmy się na ostrą, ekspresjonistyczną z ducha mieszankę wpływów chińskich i malajskich. Kolejnym ukłonem w stronę Azji jest uroczysta światowa premiera w stolicy Japonii – Tokio 23 maja. Ale to jeszcze nie wszystko. Plastyczny wizerunek filmu ma dwa oblicza: bardziej europejskie – mgliste, tajemnicze, o stonowanych kolorach oraz azjatyckie – czerwone, drapieżne. W chińskiej kulturze tradycyjnie czerwień oznacza kolor szczęścia, powodzenia, miłości. Panny młode zakładają na ceremonię zaślubin czerwone suknie. To może nieźle wróżyć filmowi, a trop z ceremonią zaślubin nie jest błędny…

Kadr z filmu Piraci z Karaibów: Na krańcu świata 2007Kadr z filmu Piraci z Karaibów: Na krańcu świata 2007

NOWE PLAKATY

(kliknij, aby powiększyć)

Czerwony layout filmu – plakaty, kinowe standy, ulotki i gadżety, króluje więc przede wszystkim w Azji. W Europie na tę wersję zdecydowano się np. we Francji, co specjalnie nie dziwi, biorąc pod uwagę głęboką fascynację Francji Azją. Poza tym, w Europie przeważa layout „mglisty”. Polski dystrybutor – Forum Film – postanowił oddać ukłon fanom kapitana Jacka Sparrowa i jego drużyny. Na polskim rynku zobaczymy więc obie wersje layoutu. Już można podziwiać pierwszą, europejską odsłonę materiałów promocyjnych, a jeszcze w tym tygodniu do kin w całym kraju trafi wersja czerwona – azjatycka. To wyjątkowa sytuacja w skali światowej.

Jednak jak wszędzie na świecie, film będzie można u nas oglądać od 25 maja.

Piraci z Karaibów: Na krańcu świata już wkrótce w kinach.

Informacja prasowa

Big Bang PR