Producent Kodu Merkury realizuje Smerfy

Po szokującej reklamie UNICEF z udziałem Smerfów przyszedł czas na pełny metraż prosto ze stajni Nickelodeonu.

W zeszłym roku Smerfy obchodziły 50-lecie swego istnienia. W jubileuszowym roku UNICEF wypuścił porażającą reklamę społeczną z tymi niebieskimi skrzatami. Na 40 sekundowej zajawce enigmatyczne samoloty bombardują osiedle Smerfów.

UNICEF bombarduje SmerfyUNICEF bombarduje Smerfy

Przedstawiciel UNICEF – Philippe Henon tłumaczył, że nigdy wcześniej nie zrobiliśmy czegoś podobnego, ale po latach nauczyliśmy się, że reakcja na normalniejszą kampanię jest bardziej ograniczona. W wyniku interwencji fanów reklama została zdjęta z anteny.

Balsamem na zszargane nerwy entuzjastów Smerfów była informacja o planowanej pełnometrażowej trylogii o ich ulubieńcach. Dziecięca stacja Nickelodeon odkupiła od Hanny-Barbery prawa do postaci. Wraz z Paramount Pictures planują wypuścić pierwszą część cyklu już w 2008 roku. Produkcją zajmie się Paul Neesan, który ma na swoim koncie takie hity jak Szalona odwaga, Tunel czy Kod Merkury.

Filmy powstają w technice 3D. Nieoficjalnie wiadomo, że niebieskie skrzaty mają być animowane, natomiast Gargamela i innych ludzi mają grać żywi aktorzy.