Moonlight rozbija box office 0

Moonlight to film bez wielkich gwiazd. Opowiada o nieśmiałym, wesołym dziecku dorastającym na przedmieściach. Reżyserią zajął się Will Barry Jankins, który ostatni film zrobił wiele lat temu, tak że fani obawiali się, że porzucił kinematografię na dobre. Tymczasem oferuje niezwykle ciekawe, głębokie i osobiste spojrzenie na życie czarnoskórych w Ameryce.

Co najważniejsze film z małym budżetem wzbudził nie tylko zachwyt krytyków, okazał się również przełomem w box office, jeśli chodzi o kino indie. W ten weekend Moonlight zarobiło 414 740 dolarów tylko w Nowym Jorku i Los Angeles. Seanse były wyprzedane, a po projekcji pojawiały się owacje na stojąco. Wydaje się, że film dobrze rokuje w rozpoczynającym się sezonie nagrodowym.

Taki sukces umieszcza film na oscarowej mapie – mówi Paul Dergarabedian, analityk mediów – Twórcy pokazują coś specjalnego.

Taki wynik finansowy jest największym osiągnięciem od dekady. Podobne osiągnięcia mają mają nieco bardziej komercyjni reżyserzy
Wes Anderson, Woody Allen czy Paul Thomas Anderson. Moonlight nie powstał jednak z ręki jednego z mistrzów. Barry Jenkins powraca za kamerę po ośmiu latach nieobecności. Jego wcześniejszy film Medicine for Melancholy zebrał nominacje do Independent Spirit Award i stał się hitem wśród krytyków. Po tym sukcesie reżyser musiał znaleźć swoją własną ścieżkę. W między czasie zajął się reklamą i stolarstwem.

To niezwykle wyjątkowy film i na szczęście widzimy sporo reakcji ze strony widowni – mówi szef dystrybucji A24,Heath Shapiro.

Moonlight jest adaptacją sztuki Tarella Alvina McCraney’a “In Moonlight Black Boys Look Blue”, która okazała się perfekcyjnym materiałem dla Jenkinsa. Film rozwija się w trzech aktach i opowiada o dzieciństwie Chirona w Miami pełnym narkotyków. Jego dorastanie jest punktem wyjścia do opowiedzenia o uzależnieniu i przemocy.

Zdaje się, że film doskonale pasuje do kampanii #OscarsSoWhite, która rozpoczęła się w zeszłym roku po Oscarowej gali. Nominacji nie otrzymali wtedy czarnoskórzy aktorzy. Oczekuje się, że w tym roku nominacja trafi do Nate Parkera za Narodziny narodu. Na razie nie wiadomo, na ile na decyzje Akademii wpłynie skandal związany z reżyserem filmu. Dobrą alternatywą jest Moonlight . Potencjalnie nominacje może otrzymać Naomie Harris za rolę matki uzależnionego Chirona, Mahershala Ali za rolę wrażliwej dilerki i Jenkins za scenariusz i reżyserię. Wiele oscarowych przewidywań umieszcza film w głównym biegu po statuetkę za najlepszy film tuż obok Manchester by the sea i La La Land.

Komercyjny sukces zazwyczaj przyciąga uwagę w wyścigu o nagrody, a kinowe otwarcie Moonlight jest porównywane do Birdmana, który zarabiał 106 099 dolarów za wyświetlenie, zanim zdobył Oscara i zgarnął pulę 42,4 milionów dolarów tylko w Stanach.Dystrybutorzy przewidują, że film, który porusza temat rasy i seksualności, ma potencjał, aby trafić do starszej, białej publiczności, która zazwyczaj wybiera kino artystyczne.

Liczymy na widownię art house, widownię Afro-Amerykańską i LGBT. Ten film ma dość uniwersalną wymowę – mówi Shapiro.

Zobaczymy, czy Moonlight ma szansę mierzyć się w największymi nazwiskami Hollywood, będąc małym i kameralnym filmem.

Źrodło: Variety

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 0

Skomentuj jako pierwszy.

Proszę czekać…