Plakat Transatlantyk Festival w Łodzi z nagrodą Clio Key Art Awards 2016! 0
Plakat promujący Transatlantyk Festival – Łódź 2016 autorstwa Tomasza Opasińskiego otrzymał brązową statuetkę prestiżowego, światowego konkursu Clio Key Art Awards 2016. Nagroda ta honoruje wybitnych twórców komunikacji wizualnej w branży filmowej, telewizyjnej i gier komputerowych, a partneruje mu The Hollywood Reporter.
Nagrodzony plakat doskonale wyraża główny temat tegorocznego festiwalu – kryzys uchodźców, kryzys świadomości zachodniego świata. Transatlantyk jest uznanym międzynarodowym festiwalem nowej generacji, który buduje swą tożsamość, łącząc wyrafinowaną, skierowaną do branży filmowej ofertę z szeroko dostępnym programem edukacji i aktywizacji społecznej. Jest Glokalny, czyli lokalny w działaniu i tożsamości, a jednocześnie globalny w rozumieniu konsekwencji i kontekstu własnego działania. Jego naczelnym hasłem jest “Inspirować, Edukować i Łączyć”.
Tomasz Opasiński to grafik i dyrektor kreatywny Netflixa, jeden z najwybitniejszych polskich grafików, na stałe mieszkający w Los Angeles. Współtwórca blisko 500 kampanii filmowych, telewizyjnych i komputerowych dla wielu marek i agencji reklamowych, był uczestnikiem, finalistą i jurorem wielu konkursów graficznych. W Hollywood robił plakaty m.in. do Shreka, Transformersów czy sagi o przygodach Harry'ego Pottera.
Starałem się zilustrować przesłanie Festiwalu w sposób czytelny. Myślałem o sobie, otaczających mnie bliskich i milionach ludzi wokół, starałem się zrozumieć, jak myślimy jako tłum i czego nie zdołamy w tym tłumie zobaczyć. Temat przewodni festiwalu – uchodźcy – jest niesamowicie trudny, nie tylko do zilustrowania jak i do sfilmowania, do opowiedzenia historii. To, co widzimy nie zawsze jest prawdą, przedstawiana prawda nie zawsze jest faktem. Czasami otaczający nas mur jest niewidzialny, a czasem jest tak wielki, że nie widzimy nic poza nim.
Kolejna edycja Transatlantyk Festival odbędzie się między 14 a 21 lipca 2017 w Łodzi.
Źrodło: informacja prasowa
Komentarze 0