4 tysiące godzin reklam

Polsat uzyskał największe wpływy ze sprzedaży spotów

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że w tym roku to nie TVN a Polsat zarobił najwięcej ze sprzedaży reklam.

Co prawda różnica jest niewielka, ale TVN stracił pozycję lidera. Polsat, który wyemitował 198 tysięcy reklam (o 9% więcej niż w 2006 roku) zarobił 2,23 mld zł (wzrost o 17%). TVN, który wyemitował 208 tysięcy spotów (wzrost o 15%) zarobił 2,17 mld (7% więcej niż w 2006 roku). Warto jednak wspomnieć, że agencja całość obliczyła na podstawie standardowego cennika, który nie uwzględnia rabatów itp.

Na dalszych miejsach stacje Telewizji Polskiej. Jedynka nadała 124 tysiące spotów (wzrost to aż 35%), dzięki czemu zarobiła ponad 1,5 mld złotych. Dwójka zaś nadała o 42% więcej reklam niż w roku 2006. Dzięki liczbie 122 tysięcy reklam zarobiła ona nieco ponad 1 mld złotych.

W roku 2007 czas reklam w ogólnopolskich telewizjach przekroczył 4000 godzin (nieco ponad 20% wzrostu).


Łukasz N.
na fdb.pl od jakiegoś czasu, w miarę czasu i możliwości staram się weryfikować.