Rosnąca popularność Katynia

Katyń Andrzeja Wajdy ma zostać sprzedany ponad 30 zagranicznym dystrybutorom.

Polacy na nominacje do Oscara w kategorii dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego czekali prawie 30 lat! W końcu się udało, Andrzej Wajda znów pokazał, na co go stać, a obraz idzie dalej, w świat. Większe szanse na wygraną daje również brak nominacji dla obrazu 4 miesiące, 3 tygodnie i 2 dni.

Kadr z filmu Katyń 2007Kadr z filmu Katyń 2007

Rozpoczął się festiwal Berlinale i chociaż Katyń w głównym konkursie udziału nie bierze, a jedynie jest reprezentantem Polski, to i tak jest to świetna reklama polskiej produkcji. Dlaczego? Otóż obok centrum festiwalowego odbywają się targi (European Film Market), na których obraz jest wystawiony na sprzedaż. Wiadomo, że obraz zakupili już dystrybutorzy z takich państw jak: Brazylia, Czechy, Węgry, Włochy i Słowacja. Chętne są również Niemcy, USA, Francja, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Chiny, Portugalia, Hiszpania, Grecja i Szwecja. Rozmowy z przedstawicielami dystrybutorów z tych krajów nadal trwają. Ponoć to jednak nie wszystko, bo TVP jest pewna, że Katyń zakupi ponad 30 państw!

Wracając do walki naszego rodaka o Oscara – przeprowadzony przez New York Times sondaż wskazuje Katyń jako bezapelacyjnego zwycięzcę kategorii dla nieanglojęzycznego filmu. Użytkownicy portalu dają mu aż 90% szans! Miejmy nadzieję, że to nie tylko Polacy oddawali głosy (jak to było z pewnym włoskim sondażem dotyczącym piłki nożnej).


Łukasz N.
na fdb.pl od jakiegoś czasu, w miarę czasu i możliwości staram się weryfikować.