Superbohater z problemami!

Już za tydzień w kinach najbardziej nierozumiany i rozkapryszony superbohater Hancock!

Są na świecie bohaterowie… super-bohaterowie… i jest Hancock ( Will Smith). Duża siła powinna iść w parze z odpowiedzialnością – i wiedzą o tym wszyscy – wszyscy oprócz Hancocka. Swoimi heroicznymi wyczynami, niezadowolony, ze wszystkimi skonfliktowany, sarkastyczny i nierozumiany Hancock mógłby ocalić wiele ludzkich istnień, zawsze jednak, każda z jego akcji pozostawia straty, od których dosłownie opada szczęka. Mieszkańcy Los Angeles mają tego w końcu dość – wdzięczni, że mają swojego miejscowego bohatera, praworządni obywatele zaczynają się jednak zastanawiać, czym sobie zasłużyli na tego właśnie faceta. Hancock nie troszczy się o opinię innych – i tak jest aż do dnia, w którym ratuje życie dyrektorowi ds. PR Rayowi Embrey (Jason Bateman). Wtedy właśnie niepopularny super-bohater zaczyna sobie zdawać sprawę z tego, że może mimo wszystko drzemią w nim jakieś pokłady wrażliwości.

POSZUKIWANIE BOHATERA
Hancock nie jest przeciętnym super-bohaterem, mówi Will Smith, gwiazda nowej komedii wytwórni Columbia Pictures Hancock. Smith twierdzi, że zwrócił uwagę na rolę w filmie dzięki możliwości przeniesienia na ekran oryginalnej i unikalnej opowieści, która poszerza granice gatunku obserwując ludzkie emocje. Zakłada się, że filmy na lato to głównie filmy akcji, a te wprowadzane na ekrany jesienią skupiają się na charakterze bohaterów, mówi. A co by było, gdyby połączyć dramatyczną historię z krwistymi postaciami z tymi wszystkimi fajerwerkami letniego kina? Dlaczego nie mielibyśmy pożenić tych dwóch gatunków i otrzymać najlepszy z filmowych światów?

Sposób, w jaki Smith i pozostali realizatorzy – producenci Akiva Goldsman, Michael Mann i James Lassiter oraz reżyser Peter Berg – zamierzali to zrobić, polegał na przedstawieniu bohatera widzom w bardzo niezwykły sposób. Film nie skupia się na tym, jak Hancock zdobył swoją niezwykłą moc i dlaczego wybrał taki, a nie inny sposób jej wykorzystania, zamiast tego pokazuje faceta w połowie kariery, który nie cierpi swojej pracy i chce z nią skończyć. Jego moc, daleka od błogosławieństwa, dała mu nastawienie, które odcina go od ludzi, a to przecież oni powinni być jego największymi fanami.

Tylko jedna osoba mogła to pokazać, mówi Goldsman. Ani przez moment nie wyobrażałem sobie kogoś innego w roli Hancocka niż Will Smith.

Will był niezwykle podekscytowany możliwością zagrania super-bohatera, mówi producent James Lassiter. Hancock to wyjątkowa, interesująca postać, która przełamuje formy.

Według Michaela Manna, Hancock to idealne połączenie gwiazdy i materiału filmowego – film, który dostarcza widzom wszystko to, czego oczekują od Willa, angażując ich jednocześnie na wiele innych zaskakujących sposobów. Zdecydowaliśmy się zrealizować film, który jest zarówno zabawny jak i zuchwały, seksowny i romantyczny, pełen napięcia, a ostatecznie cudownie rozdziera serca widzów. Will Smith ze swoimi zdolnościami jest tutaj środkiem ciężkości … mówi Mann.

Hancock jest dosyć skomplikowany, mówi Smith. Budzi się codziennie wściekły na cały świat. Nie pamięta, co mu się przydarzyło i nie ma nikogo, kto mógłby pomóc mu w znalezieniu odpowiedzi. Ma dobre intencje, ale też poważne problemy z komunikacją ze światem, który go otacza.’

Smith uważa, że film jest głęboko zakorzeniony w ludzkich emocjach. Hancock jest jak rozgrywający w szkole, który posiada wszystkie talenty świata, ale nie jest w stanie ich dobrze wykorzystać, kontynuuje aktor. Nie zdaje sobie sprawy z tego, że powodem, dla którego jego drużyna nigdy nie wygrywa jest brak uczuć i zrozumienia z jego strony – nie pojmuje piękna pracy zbiorowej. Hancock jest totalnie odizolowany od całego świata dopóki nie spotyka Raya Embreya, który ponownie wprowadza go do społeczeństwa.

EFEKTY WIZUALNE I EWOLUCJE KASKADERSKIE
Spora część filmu została nakręcona przy użyciu zdjęć z ręki, techniki, z której znany jest Berg. Zastosowano tutaj jednak pewną niespodziankę: te same sekwencje filmowano z różnych poziomów kamery i przy użyciu różnych obiektywów.

Moim zamiarem nie było osiągnięcie takiego samego efektu, jaki wypróbowałem wcześniej w Królestwie (The Kingdom), wyjaśnia Berg, dlatego też ustabilizowaliśmy trochę pracę kamery. Pomogło to zachować epicki wymiar opowieści, w chwilach kiedy nie sprawdzało się szaleńcze tempo. Pragnąc zachować swój styl i dotrzymać tempa akcji, Berg i Schliessler zasugerowali operatorom kamer założenie uprzęży podobnej do tej, jaką nosili Smith i jego dubler – kaskader.

Koordynatorzy kaskaderscy Simon Crane i Wade Eastwood nadzorowali szczegóły sekwencji lotu, jednak inaczej niż w większości filmów akcji, poproszono ich, żeby ruchy głównego bohatera były raczej pozbawione gracji.

To nie tak, jak w przypadku Supermana czy Spider-Mana™, kiedy planowane jest łagodne lądowanie, mówi Eastwood. Hancock potyka się, spada na kolana, musi łapać równowagę. Mówiono mi, że Will jest sprawny i zabawny, ale wszystkie te opinie były błędne; facet jest twardzielem.

HancockHancock HancockHancock HancockHancock HancockHancock