Piraci z Karaibów w YouTube.com

Walt Disney Company jest pierwszym dużym reklamodawcą jaki pojawił się w wzbudzającym duże zainteresowania a przy okazji spory prawne serwisie YouTube.

W serwisie YouTube znajdziemy olbrzymie ilości zabawnych filmików. Imponująca jest chociażby kolekcja, jaką mogą oglądać ludzie na całym świecie odnośnie braci Kaczyńskich. Serwis wyświetla około 70 mln klipów wideo dziennie i rozrasta się o 60 tys nowych filmów. Jest 17 witryną o największym ruchu w USA i miesięczny koszt utrzymania łaczy sięga 1 mln dolarów. Problem w tym, jak go finansować?

Kadr z filmu Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlakaKadr z filmu Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka

Użytkownicy serwisu do tej pory byli przyzwyczajeni do braku reklam. Zarządzający serwisem informują, że jeśli serwis ma dalej istnieć, to muszą się do nich przyzwyczaić. Kampania Piratów z Karaibów: Skrzynia umarlaka trwała wprawdzie tylko 24 godziny, ale początek został wykonany. Twórcy serwisu informują, że rośnie zainteresowanie reklamodawców. Serwis dalej wzbudza kontrowersje i na pewno YouTube czeka jeszcze nie jeden proces, ale jaką mu wystawić ocenę skoro nawet Bill Gates przyznaje się, że odwiedza serwis. Czy jest jeszcze wogóle ktoś, kto nie miał kontaktu z amerykańskim serwisem.

Leo Burnett, dyrektora jednej z najbardziej znanych agencji reklamowych na świecie, strony takie jak YouTube uważa za medium reklamowe przyszłości.