Nominacje dla najlepszej muzyki

Prestiżowe Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej ogłosiło nominacje do swoich nagród

Te nagrody są uważane za najbardziej prestiżowe, jeśli chodzi o muzykę filmową. Stąd tu nie znajdziemy A.R. Rahmana i jego Slumdog. Milioner z Ulicy, który wbrew opiniom krytyków zbiera liczne nagrody. Raczej w nominacjach nie ma zaskoczeń, zobaczymy tu znane od lat nazwiska, jak Williams, Elfman, Desplat, Newman, Zimmer oraz James Newton Howard.

Ciekawe Przypadki Benjamina ButtonCiekawe Przypadki Benjamina Button

MUZYKA FILMOWA ROKU
Ciekawy przypadek Benjamina Buttona (Alexandre Desplat)
Mroczny rycerz (James Newton Howard i Hans Zimmer)
Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki (John Williams)
Zwykła procedura operacyjna (Danny Elfman)
WALL.E (Thomas Newman)

KOMPOZYTOR ROKU
Alexandre Desplat
Danny Elfman
James Newton Howard
Thomas Newman
John Powell

OBJAWIENIE ROKU
Paul Cantelon (Kochanice króla i W.)
Andrew Lockington (Podróż do wnętrza Ziemi 3D i City of Ember)
Nico Muhly (The Reader. Zaklinacz słów)
Max Richter (Walc z Bashirem)
Atli Örvarsson (Babylon A.D. i 8 części prawdy)

NAJLEPSZA MUZYKA W DRAMACIE

Chłopiec w pasiastej piżamie (James Horner)
Che (Alberto Iglesias)
Ciekawy przypadek Benjamina Buttona (Alexandre Desplat)
Opór (James Newton Howard)
Obywatel Milk (Danny Elfman)

NAJLEPSZA MUZYKA W KOMEDII
Jeszcze dalej niż Północ (Philippe Rombi)
Tajne przez poufne (Carter Burwell)
Nie wszystko złoto co się świeci (George Fenton)
Miłosne gierki (Randy Newman)
Jaja w tropikach (Theodore Shapiro)

NAJLEPSZA MUZYKA W FILMIE AKCJI/PRZYGODOWYM
Mroczny rycerz (James Newton Howard i Hans Zimmer)
Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki (John Williams)
Hancock (John Powell)
Speed Racer (Michael Giacchino)
Wanted – Ścigani (Danny Elfman)

NAJLEPSZA MUZYKA W FILMIE FANTASY/SCIENCE FICTION
Opowieści z Narnii: Książę Kaspian (Harry Gregson-Williams)
City of Ember (Andrew Lockington)
Hellboy: Złota Armia (Danny Elfman)
Atramentowe serce (Javier Navarrete)
Kroniki Spiderwick (James Horner)

NAJLEPSZA MUZYKA W HORRORZE/THRILLERZE
Zdarzenie (James Newton Howard)
Pozwól mi wejść (Johan Söderqvist)
Lustra (Javier Navarrete)
Zmierzch (Carter Burwell)
Walkiria (John Ottman)

NAJLEPSZA MUZYKA W ANIMACJI
Piorun (John Powell)
Gake no ue no Ponyo (Joe Hisaishi)
Horton słyszy Ktosia (John Powell)
WALL.E (Thomas Newman)
Walc z Bashirem (Max Richter)

NAJLEPSZA MUZYKA W FILMIE DOKUMENTALNYM
The Crimson Wing: Mystery of the Flamingos (The Cinematic Orchestra)
Dear Zachary: A Letter to a Son about his Father (Kurt Kuenne)
Night (Cezary Skubiszewski)
Zwykła procedura operacyjna (Danny Elfman)
Tabarly (Yann Tiersen)

NAJLEPSZY FILMOWY UTWÓR ROKU
Roar Overture (Projekt: Monster)
Be With You (Zdarzenie)
They’ll Remember You (Walkiria)
Define Dancing (WALL.E)
Success Montage (Wanted – Ścigani)

NAJLEPSZA MUZYKA ROKU DLA PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ
Battlestar Galactica sezon 4 (Bear McCreary)
John Adams (Robert Lane i Joseph Vitarelli)
Merlin (Robert Lane)
Zagubieni sezon 4 (Michael Giacchino)
Pane e Libertà (Ennio Morricone)