BO (19.03): Efron zwycięzcą

Kadr z filmu 17 Again

Trzeci weekend kwietnia okazał się nadal szczęśliwy dla producentów filmowych w Stanach. Mimo, iż spadek przychodów ze sprzedaży biletów wyniósł blisko 20 % to nadal jest to o prawie 12 mln $, więcej niż w roku 2008. W ciągu całego weekendu udało się zebrać blisko 99,5 mln $ ze wszystkich produkcji, które były pokazywane na terenie Stanów Zjednoczonych. Liderem zestawienia okazała się komedia studia Warner Bros 17 Again.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu 17 AgainKadr z filmu 17 Again

Na pozycji pierwszej znalazła się komedia z udziałem Zacka Efrona oraz gwiazdą serialu Przyjaciele, Matthew Perrym. Film 17 Again zarobił blisko 24,0 mln $, co jest bardzo dobrym wynikiem. Obraz pokazywano w 3’225 kopiach a więc był on bardzo spopularyzowany. Teraz zaś wiemy, iż dzięki dobremu tematowi, sprawnej realizacji i niezbyt nachalnemu humorowi można wiele osiągnąć.
Na pewno wynik tej produkcji cieszy Efrona, który z niepokojem oczekiwał premiery. Aktor, który próbuje sił w innych filmach niż High School Musical liczył, iż przy sukcesie obrazu Burra Steersa będzie miał lepszą pozycję w Hollywood.
Jak przewiduje większość analityków łączny wynik 17 Again z wpływów biletowych wyniesie od 55 do 60 mln $.

Pozycje drugą i nadspodziewanie dobrą zajęła najnowsza produkcja Kevina Macdonalda pt. Stan gry. Obraz ten będący pełnometrażową wersją Brytyjskiego serialu zarobił w ciągu trzech dni bardzo dobre 14,0 mln $. Mimo, że to, co prawda o 4 mln $, więcej niż spodziewali się analitycy to pozycja druga już jest zaskoczeniem. Tym bardziej, iż temu filmowi nie wróżono zbytniej popularności, choćby ze względu na trudny temat połączenia intrygi politycznej z sensacją. Być może jednak kluczem do sukcesu jest występ dwójki aktorów znanych z profesjonalizmu. Chodzi oczywiście o Russella Crowe'a oraz Rachel McAdams. Warto przy okazji tej produkcji wspomnieć, iż był on pokazywany na zaledwie 2’803 kopiach.

Na trzeciej pozycji utrzymała się animacja studia Dreamworks pt. Potwory kontra Obcy. Amerykanie mogą już ich przygody oglądać od blisko 4 tygodni. W ten weekend przychód wyniósł 12,9 mln $, co oznacza spadek o 40 % w porównaniu do poprzedniego tygodnia. Łącznie producenci na tym filmie zarobili już 162,7 mln $, które powoli pokryją rekordowy budżet filmu wyreżyserowanego przez Conrada Vernona i Roba Lettermana.

Kadr z filmu Hannah MontanaKadr z filmu Hannah Montana

Na miejsce czwarte spadł lider zeszłego tygodnia, familijna produkcja studia Walta Disneya – Hannah Montana. Obraz ten zaliczył rekordowy spadek wpływów (62 %) i jego zysk z weekendu wyniósł tylko 12,7 mln $. Mimo tych wyników studio może być usatysfakcjonowane, bowiem liczono się z dużym ograniczeniem wpływów. Przyczyna tego jest prozaiczna – większość fanów serialu, już odwiedziło kina a więc powoli zaczyna brakować potencjalnych odbiorców. Od premiery film ten ma na swoim koncie 56,1 mln $.

Pozycję piątą zajmuje bardzo dobrze radząca sobie na naszym rankingu czwarta część serii o szybkich samochodach i pięknych kobietach – Szybko i wściekle. W trzeci weekend od momentu premiery obraz ten zarobił 12,3 mln $, a jego łączne przychody wynoszą 136,7 mln $. Jest to wynik o tyle dobry, iż większość recenzentów uważa tą produkcje za gniot pozbawiony ciekawej fabuły. Widać przy tym wyraźnie jak często opinia wszelakich "specjalistów wiedzy o kinie" rozbija się z tym, co lubią przeciętni widzowie.

I dopiero na pozycji szóstej znalazła się ostatnia nowość weekendu – Adrenalina 2: Pod napięciem. Studio Lionsgate spodziewało się powyżej 10 mln $ wpływów a ostateczny wynik to dosyć marne 6,5 mln $. Wynik ten może zaskoczyć wszystkich fanów, którzy spodziewali się czegoś więcej niż powtórki z rozrywki. A według pierwszych opinii sequel bardzo przypomina oryginał, może poza kilkoma bohaterami.
Ten wynik zdecydowanie nie cieszy Jasona Stathama, który powoli zaczyna się widzom coraz bardziej nużyć. Najwyraźniej uznają, iż za dużo go na filmach i mają go powoli dosyć. Dlatego też aktor powinien zrobić sobie krótką przerwę, ewentualnie zagrać w czymś bardziej ambitnym.

Kadr z filmu Observe and ReportKadr z filmu Observe and Report

Kolejne pozycje zajmują odpowiednio: miejsce siódme – Observe and Report (4,0 mln $ wpływów z weekendu i łączny zysk wynoszący 18,7 mln $), miejsce ósme – Zapowiedź (3,5 mln $ wpływów z weekendu i łączny zysk wynoszący 73,7 mln $) oraz pozycja dziewiąta Kocham cię stary (3,4 mln $ wpływów w ten weekend oraz 64,7 mln $, od daty premiery). Wszystkie produkcje powoli odchodzą w zapomnienie, praktycznie każda z nich miała spadek przychodów na poziomie 40 – 45 %, co oznacza, iż za parę tygodni zostaną z kin wycofane.

Na miejscu dziesiątym znalazł się horror Udręczeni. Ta świetnie radząca sobie w kinach opowieść o straszącym domu w ten weekend zarobiła 3,1 mln $. Obraz dostępny jest już od czterech tygodni i ma na swoim koncie jak dotychczas 51,9 mln $. Jest to wynik bardzo dobry, o czym niech świadczą przyzwoite recenzje. Już dziś jednak wiemy, iż jest to ostatnie notowanie w naszej liście najbardziej dochodowych produkcji w kinach amerykańskich.

A już za tydzień ostatni weekend przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego w kinach. Amerykańscy dystrybutorzy przygotowali, więc cztery nowości: film akcji Fighting, thriller Obsessed, muzyczny dramat Solista oraz dokument studia, Disney pt. Earth.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

Miejsce MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 N 17 Again $24,065,000 3’255 $24,065,000 1
2 N Gra dla dwojga $14,099,000 2’803 $14,099,000 1
3 3 Potwory kontra Obcy $12,900,000 3’662 $162,723,000 4
4 1 Hannah Montana $12,666,000 3’118 $56,133,000 2
5 2 Szybko i wściekle $12,290,000 3’674 $136,721,000 3
6 N Adrenalina 2: Pod napięciem $6,510,000 2’223 $6,510,000 1
7 4 Observe and Report $4,055,000 2’727 $18,692,000 2
8 5 Zapowiedź $3,478,000 2’405 $73,699,000 5
9 6 Kocham cię stary $3,370,000 2’202 $64,657,000 5
10 7 Udręczeni $3,150,000 2’255 $51,918,000 5

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux