"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux

Bioshock zagrożone 0

Szykują się bardzo złe wiadomości dla reżysera Gore'a Verbinskiego (Piraci z Karaibów). Studio Universal wstrzymało realizację jego najnowszego projektu pt. BioShock. Jako powód podano zbyt duże koszty produkcji, które według planów mają wynieść blisko 160 mln $. Sytuacja ta przypomina wszystkim inny projekt filmowy pt. Halo, który chciał nakręcić Peter Jackson a który ostatecznie nie powstał.

Screen z gry BioShock

Studio Universal twierdzi jednak, iż nie można porównywać obu projektów. Uważa przy tym, iż przypomina ona sytuację z Robin Hoodem Ridleya Scotta, który musiał tak zmienić scenariusz aby budżet nie przekroczył 130 mln $. Mówi się, iż to samo będzie czekało BioShock. Na razie Verbinski i jego zespół analizują czy przeniesienie produkcji zagranicę spowoduje zmniejszenie kosztów oraz czy uda się ograniczyć wydatki bez ingerencji w scenariusz Johna Logana.

BioShock to gra komputerowa firmy 2K Boston/2K Australia, wcześniej znana jako Irrational Games, zaprojektowaną przez Kena Levine’a. W będącej alternatywną wersją historii lat '60 XX wieku gracz wciela się w rozbitka katastrofy lotniczej, Jack'a, który zmuszony jest przemierzać antyutopijne miasto Rapture walcząc na swojej drodze ze zmutowanymi istotami, które je zamieszkują. Gra zawiera elementy RPG i survival horroru.

Źrodło: www.comingsoon.net

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 2

Ronaldinho

Niby masz rację, ale spójrz na to z innej strony. Przykładowo: Mieszkasz w Szczecinie i chcesz kupić samochód, który w twoim mieście kosztuje 60 tys. złotych, natomiast gdzieś na południu Polski kosztuje on 55 tys. i chyba logiczne, że w tej sytuacji dołożyłbyś wszelkich starań, aby kupić samochód za 55 tys. + 1 tys. kosztów sprowadzenia go do Szczecina. Jeżeli jest możliwość kupić/zrobić coś taniej zachowując 100% jakości produktu to dąży się do tego, aby wydać jak najmniej. W tym przypadku zmiana lokacji zdjęć może przynieść kilka mln oszczędności :)
Aczkolwiek jeżeli się nie uda zejść poniżej 160 mln zachowując 100% pierwszego planu, to film powinien powstać za te pieniądze, temat ma potencjał trafić do dużej liczby widzów, nie tylko miłośników gier komputerowych.

piwo_war

Nie lepiej wyłożyć więcej kasy i zrobić lepszy film, aby więcej ludzi na niego poszło? A oni szukają tylko jakichkolwiek możliwości, aby zniżyć budżet filmu. Widać mają pełno w dupie i kasa im w głowie zawróciła, mimo tego, że i tak mają jej za dużo.

Proszę czekać…