BO (11.05): Enterprise na czele

Kadr z filmu Star Trek (2009)

Drugi weekend maja to zdecydowana wygrana filmu Star Trek – dzieło J.J. Abramsa. Co prawda wpływy z wszystkich produkcji w ciągu tego okresu zmniejszyły się o 6,3 % (do 141 mln $) to i tak były o wiele lepsze niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Tak, więc kryzys gospodarczy i świńska grypa nie odegnała Amerykańskich widzów od kin. Zapraszamy do zapoznania się z notowaniem Box Office USA.

Kadr z filmu Star TrekKadr z filmu Star Trek

Na pierwszej pozycji zdecydowanie wygrała produkcja reżysera J.J. Abramsa pt. Star Trek. Załoga kosmicznego statku Enterprise nie musiała specjalnie walczyć o pozycję – zgarnęła bardzo dobre 72,5 mln $. Obraz wyświetlano zaledwie na 3’849 kopiach (o blisko 200 mniej kopii niż nowy X-Men) i stał się przebojem kasowym, jeśli weźmiemy pod uwagę jedną kopie. Na pewno dzięki temu dobremu startowi pozycja Abramsa w Hollywood jeszcze dodatkowo zostanie wzmocniona, tym bardziej, iż wielu zastanawiało się czy ze Star Trekiem nie będzie podobnie jak z Projekt: Monster. Obie produkcje miały podobną do siebie promocję a pierwszy z nich okazał się niezbyt ciekawy.
Wszyscy zgodnie podkreślają, iż nikt inny nie potrafiłby tak dobrze nakręcić filmu, w którym mogą odnaleźć się zarówno starzy fani przygód załogi Enterprise jak i osoby, które nigdy ze Star Trekiem nie miały do czynienia. Na koncie producentów jest już, więc 76,5 mln $ (wpływy z wcześniejszych pokazów to 4 mln $).

Na pozycję drugą spadł zeszłotygodniowy lider zestawienia – film X-Men Geneza: Wolverine. Obraz Gavina Hooda zarobił 27,0 mln $, a więc zanotował spory spadek przychodów (o 68 %). Świadczyć to może, iż powoli wyczerpuje się widownia chcąca zobaczyć zmutowanych bohaterów. Po dwóch tygodniach na koncie producentów jest 129,6 mln $, co spowoduje, iż ostateczne wpływy z tej produkcji uplasują się na poziomie 160 – 180 mln $. Ciekawe czy producenci będą teraz mówili o startach, na jakie byli narażeni z powodu wycieku kopii roboczej do internetu.

Kadr z filmu Duchy moich byłychKadr z filmu Duchy moich byłych

Pozycję trzecią zajmuje komedia Duchy moich byłych. Można powiedzieć, iż jest to niespodzianka, gdyż produkcja ta zanotowała spadek przychodów o jedynie 32 %. W ten weekend obraz z udziałem Matthewa McConaughey'a i Jennifer Garner zarobił przyzwoite 10,4 mln $. Jak na typową komedię romantyczną z banalnymi zwrotami akcji to dobry wynik, po dwóch tygodniach udało mu się zarobić 30,2 mln $.

Miejsce czwarte zajmuje dobrze radząca sobie produkcja z udziałem Beyonce Knowles pt. Obsessed. Thriller studia Screengems w ten weekend zarobił 6,6 mln $, a więc wpływy w porównaniu do zeszłego weekendu spadły o 45 %. Amerykanie mogą ten film oglądać już od trzech tygodni. Trzeba przyznać, iż robią to wyjątkowo tłumnie, gdyż produkcja zarobiła już 56,2 mln $ (przy budżecie 20 mln $). Nie dziwne, więc, że zwiększono liczbę kopii, na której można ten film oglądać.

Na miejscu piątym uplasowała się komedia 17 Again. Produkcja studia Warner Bros, w której główną rolę grają Zac Efron i Leslie Mann zarobiła jedynie 4,4 mln $. To i tak dobry wynik, który w ciągu czterech tygodni od daty premiery pozwolił na zarobienie przyzwoitych 54,1 mln $. Niestety dla Zaca Efrona to najgorszy wynik w historii produkcji, w których zagrał główną rolę. Powoli musi zdawać sobie sprawę, iż sławę zawdzięczał High School Musical.

Dopiero na miejscu szóstym uplasowała się druga nowość weekendu – Next Day Air. Reżyser Benny Boom niezbyt poradził sobie w filmie z gatunku komedii kryminalnej i obraz zarobił zaledwie 4,0 mln $. Dodatkowo nie pomogło mu ograniczona ilość kopii (ledwie 1’138) na której produkcję można było oglądać. Na pocieszenie niech będzie fakt, iż debiut w okresie sezonu letniego dla mniejszych i dosyć niezależnych produkcji to spore ryzyko.

Kadr z filmu SolistaKadr z filmu Solista

Pozycję siódmą zajmuje Solista. W ten weekend obraz ten zarobił ledwie 3,6 mln $ i powoli może żegnać się z pierwszą dziesiątką rankingu Box Office. Podobna sytuacja jest w przypadku animacji Potwory kontra Obcy, który uplasował się na miejscu ósmym. Obraz można oglądać już od 7 tygodni a mimo to w ten weekend udało jej się zarobić 3,4 mln $. Jednak spadek przychodów na poziomie 41 % świadczy, iż może w przyszłym tygodniu nie znaleźć się na naszym zestawieniu.

Na miejscu dziewiątym w ten weekend znalazł się dokument DisneyNature pt. Earth. Trzeba przyznać, iż 2,5 mln $ w ten weekend i 26,1 mln $ od początku debiutu w kinach to bardzo dobry wynik. Tym bardziej, iż po Dniu Ziemi tego typu obraz mógł swobodnie przepaść przy nawale nowych filmów. Najwyraźniej Amerykanie w kinach szukają nie tylko czystej rozrywki.

Na końcu stawki, czyli pozycji dziesiątej uplasowała się Hannah Montana. W ten weekend, Miley Cyrus wyśpiewała sobie 2,4 mln $. Obraz dostępny jest w kinach od pięciu tygodni dotychczas zarobił bardzo dobre 74,0 mln $. Co ciekawe jest to druga najlepiej sprzedająca się produkcja stacji Disney Channel (rekordzistą jest High School Musical 3: Ostatnia klasa, który zarobił 90,5 mln $), którą można oglądać w kinach.

A w przyszły weekend w Amerykańskich kinach przyjdzie czas na Anioły i Demony. W ograniczonej wersji do kin trafią Bracia Bloom.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

Miejsce MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 N Star Trek $72,500,000 3’849 $76,500,000 1
2 1 X-Men geneza: Wolverine $27,000,000 4’102 $129,624,000 2
3 2 Duchy moich byłych $10,450,000 3’175 $30,246,000 2
4 3 Obsessed $6,600,000 2’602 $56,247,000 3
5 4 17 Again $4,405,000 2’903 $54,167,000 4
6 N Next Day Air $4,000,000 1’138 $4,000,000 1
7 6 Solista $3,605,000 2’090 $23,501,000 3
8 5 Potwory kontra Obcy $3,379,000 2’185 $186,892,000 7
9 7 Earth $2,488,000 1’794 $26,086,000 3
10 8 Hannah Montana $2,414,000 2’301 $74,083,000 5

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux