BO (18.05): Porażka Langdona

Kadr z filmu Anioły i Demony (2009)

Miniony weekend filmowcy w Ameryce woleliby zapomnieć. Po świetnym początku miesiąca wpływy z biletów kinowych wyniosły 132,6 mln $, co jest wynikiem o 7 % gorszym niż zeszły tydzień. Ta porażka jest tym dotkliwsza, iż na ekrany kinowe weszła zapowiadana superprodukcja – Anioły i Demony. Mimo mniejszych kontrowersji obraz zarobił grubo poniżej oczekiwań, tylko 48 mln $.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami Amerykańskiego Box Office.

Kadr z filmu Anioły i DemonyKadr z filmu Anioły i Demony

Na pierwszej pozycji uplasowała się najnowsza produkcja Rona Howarda pt. Anioły i Demony. Mimo, że jest to kontynuacja niezbyt udanego acz popularnego Kodu da Vinci to ten obraz zarobił grubo poniżej wszystkich oczekiwań. Jeszcze na początku kwietnia mówiło się o 70 mln $ starcie, przed tygodniem producenci obniżyli swoje oczekiwania do 58 – 64 mln $. Ostatecznie jednak produkcja ta zarobiła "jedynie" 48 mln $. Trzeba przyznać, iż jest to słaby wynik jak na 3’527 kopii.
Warto zauważyć, iż debiut Kodu da Vinci odbył się na 3’735 kopiach i zarobił w ciągu pierwszego weekendu 77,1 mln $. Ostateczne wpływy pierwszej produkcji wyniosły 217,5 mln $ w Stanach (oraz 540,7 mln $ z reszty świata).
Film Anioły i Demony na pewno nie powtórzy tego sukcesu z kilku ważnych powodów. Po pierwsze krytycy uważają go za mocno rozczarowujący. Po tak świetniej książce (przynajmniej dla niektórych) spodziewano się równie świetnego filmu. A wielu znawców kina zauważa, że zarówno gra aktorska jak i postacie w filmie wydają się być mocno sztuczne. Po drugie produkcję tą ostro skrytykowali fani książki, którzy uważają, iż Ron Howard zupełnie zmienił niektóre postacie, że nijak się mają do książki. Dlatego mocno dostaje się scenarzyście Akivie Goldsmanie (Jestem legendą), który według nich w ogóle nie wyczuł klimatu powieści Dana Browna.

Na pozycji drugiej uplasował się Star Trek. Obraz J.J. Abramsa mocno trzyma się w rankingu, Box, Office bowiem jego wpływy zmniejszyły się jedynie o 42 % w porównaniu do zeszłotygodniowego debiutu. W ten weekend produkcja ta zarobiła 43 mln $, co można uznać za bardzo dobry wynik. Po dwóch tygodniach film ma na swoim koncie, już 147,6 mln $ i tym samym staje się powoli liderem tegorocznego sezonu wakacyjnego. Analityków to nie dziwi, bowiem film zbiera bardzo dobre recenzję oraz jest uważany za jedną z lepszych ekranizacji serialu Star Trek. Nie dziwne, więc, że o 11 zwiększono liczbę kopii, na którym można tą produkcję oglądać.

Kadr z filmu X-Men geneza: WolverineKadr z filmu X-Men geneza: Wolverine

Na pozycję trzecią spadł X-Men geneza: Wolverine. W ten weekend produkcja studia Fox’a zarobiła 14,8 mln $, co jest równoznaczne ze spadkiem przychodów o 44 %. Po trzech tygodniach od momentu premiery obraz ma na swoim koncie 151,1 mln $. To na pewno ucieszy wszystkich, którzy obawiali się spadku wpływów ze względu na wyciek kopii roboczej, ale przecież zawsze można mówić, że mogłoby być lepiej. Mimo wpływów lepszych od Star Treka widać wyraźnie, iż w początkowym starciu superprodukcji to właśnie obraz J.J. Abramsa jest lepszy, jeśli chodzi o wpływy. Teraz pozostaje nam czekać i obserwować kolejne tygodnie z tym obrazem. Od tego jak dalej będzie sobie radził podjęta zostanie decyzja czy tworzyć nowy film z serii czy też nie.

Pozycję czwartą zajmują Duchy moich byłych. W ten weekend film z udziałem Matthew McConaughey oraz Jennifer Garner. Trzeba przyznać, iż ta komedia romantyczna radzi sobie całkiem dobrze. W ten weekend zarobiła niecałe 6,9 mln $, co daje jej łączne przychody na poziomie 40,1 mln $. Po trzech tygodniach i dużej konkurencji ze strony blockbusterów obraz nadal przyciąga sporą publiczność do kin.

Miejsce piąte to Obsessed, który zarobił w ten weekend 4,5 mln $. Thriller z udziałem Bayonce Knowles ku zaskoczeniu wszystkich zgarnął dotychczas przyzwoite 62,5 mln $. To dużo więcej niż oczekiwania producentów, którzy liczyli na 45- 55 mln $ ogólnych wpływów. Z drugiej jednak strony nie wiadomo na ile do tego przyczyniła się piosenkarka a na ile świetnie grający Idris Elba. Niemniej jednak warto wybrać się na ten film w Polskich kinach i zobaczyć, czym właściwie urzekł amerykańskiego widza.

Kolejne miejsce, czyli szóste zajmuje komedia 17 Again. W ten weekend udało jej się zarobić 3,4 mln $, co jest równoznaczne ze spadkiem przychodów o niecałe 20 % w porównaniu do zeszłego tygodnia. Film ten można oglądać dalej na całkiem sporej ilości kopii i dalej przyciąga, coraz to młodszych widzów na seanse. Choć mimo wszystko na pewno powoli blask Zaca Efrona zanika. Jeśli nie znajdzie kolejnej ciekawej roli wkrótce może zostać przez szerszą publiczność zapomniany.

Kadr z filmu Potwory kontra ObcyKadr z filmu Potwory kontra Obcy

Na miejscu siódmym w ten weekend znalazła się animacja Potwory kontra Obcy. Już od dawna żadna animacja przed sezonem letnim nie radziła sobie tak dobrze jak ta. Po 8 tygodniach w amerykańskich kinach ma na swoim koncie 190,1 mln $ (przy czym w ten weekend zarobiła 3 mln $). Dlatego też ciekawe jest czy Odlot poprawi ten wynik.

Miejsca ósme i dziewiąte zajmują odpowiednio Solista (2,4 mln $ wpływów z weekendu i 27,5 mln $ dotychczasowych zysków) oraz Next Day Air (2,3 mln $ wpływów z weekendu i 7,6 mln $ dotychczasowych zysków). Oba filmy mocno rozczarowały. Ale o ile Solista jest uważany za całkiem sprawnie zrealizowany to już Next Day Air jest uważany za bardzo, ale to bardzo przeciętny.

Ostatnią pozycję na naszej liście zajmuje dokument Earth. W ten weekend zarobił niecałe 1,7 mln $, a więc jego wpływy były o blisko 37 % mniejsze niż w zeszłym tygodniu. Mimo tego wszystkiego dokument ten zarobił dotychczas przyzwoite 29 mln $.

Kadr z filmu Terminator: OcalenieKadr z filmu Terminator: Ocalenie

W przyszły weekend czeka nas debiut superprodukcji pt. Terminator: Ocalenie, sequel komedii z 2006 roku pt. Noc w Muzeum 2 oraz komedia Dance Flick.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

Miejsce MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 N Anioły i Demony $48,000,000 3’527 $48,000,000 1
2 1 Star Trek $43,000,000 3’860 $147,611,000 2
3 2 X-Men geneza: Wolverine $14,800,000 3’892 $151,091,000 3
4 3 Duchy moich byłych $6,860,000 3’150 $40,062,000 3
5 4 Obsessed $4,550,000 2’634 $62,571,000 4
6 5 17 Again $3,400,000 2’450 $58,395,000 5
7 8 Potwory kontra Obcy $3,000,000 1’951 $190,552,000 8
8 7 Solista $2,425,000 2’022 $27,527,000 4
9 6 Next Day Air $2,281,000 1’139 $7,649,0000 2
10 9 Earth $1,680,000 1’584 $29,071,000 4

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux