BO (22.06): Narzeczony lepszy niż kac

Kadr z filmu Narzeczony mimo woli (2009)

Trzeci weekend czerwca okazał się być bardzo dobrym okresem dla dystrybutorów w Amerykańskich kinach. W ten weekend udało im się zgarnąć przyzwoite 140,6 mln $, co jest wynikiem o blisko 7 % lepszym niż zeszłotygodniowy weekend oraz 2 mln $ więcej niż w roku ubiegłym. Na miejscu pierwszym w ten weekend uplasowała się komedia romantyczna pt. Narzeczony mimo woli z udziałem Sandry Bullock.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu Narzeczona mimo woliKadr z filmu Narzeczona mimo woli

Na pozycji pierwszej uplasowała się pierwsza nowość weekendu – Narzeczony mimo woli. Produkcja studia Disney i Touchstone okazała się najlepszy start w historii aktorskiej kariery Sandry Bullock. Obraz w ciągu trzech dni zarobił 34,1 mln $ i ma spore szanse na łączny zarobek powyżej 100 mln $. Trzeba przyznać, iż jest to bardzo dobry wynik jak na produkcję, która trafia do kin w dosyć trudnym okresie – sezonie letnim, w którym dominują przede wszystkim superprodukcje.

Na pozycję drugą w ten weekend spadła komedia Kac Vegas. W ten weekend te największe zaskoczenie ostatnich tygodni zarobiło przyzwoite 26,8 mln $. Jest to wynik dobry, bowiem po trzech tygodniach film reżysera Todda Phillips'a ma na swoim koncie już nieco ponad 150 mln $. Tym samym znalazł się na siódmej pozycji w rankingu najbardziej dochodowych produkcji w 2009 roku.

Trzecią pozycję zajmuje Odlot, który w trzy dni zebrał 21,3 mln $. Jest to drugi dopiero obraz, który w tym roku zarobił ponad 200 mln $ (na dzień dzisiejszy ma na swoim koncie 224,1 mln $). Warto wspomnieć, iż w historii studia Pixar jest na pozycji szóstej pod względem dochodów. Udało mu się pobić zeszłorocznego Wall-Eego, który zarobił jedynie 223,8 mln $.
Jeśli tendencja tej animacji się utrzyma to spokojnie uda mu się zebrać kolejne 50 mln $. Równocześnie wychodzi na to, iż nie zostanie najbardziej dochodową produkcją studia Pixar, do animacji Gdzie jest Nemo?, który zarobił 339,7 mln $ sporo mu jeszcze brakuje.

Kadr z filmu Year OneKadr z filmu Year One

Na pozycji czwartej uplasowała się druga nowość weekendu, komedia Year One. Tradycyjnie już produkcje firmowane przez Judda Apatowa zarabiają mniej więcej 20 mln $ i tak się stało w tym przypadku. Obraz ten zarobił 20,2 mln $ a producenci spokojnie mogą spać w kolejnych dniach. Uda im się zarobić tyle, aby pokryć koszty produkcji i jeszcze troszkę zarobić. Warto również wspomnieć, iż start filmu z udziałem Jacka Blacka i Michaela Cery okazał się troszkę gorszy od początkowych założeń, które mówiły o 22 – 25 mln $.

Pozycję piątą zajmuje Metro strachu, Tony'ego Scotta. Thriller twórcy Top Gun radzi sobie umiarkowanie dobrze, choć warto zauważyć ogólną tendencję, iż filmy akcji zarabiają coraz gorzej. W ten weekend wpływy tej produkcji wyniosły 11,3 mln $, a łączne wpływy po dwóch tygodniach od daty premiery wynoszą 43,3 mln $.

Na pozycję szóstą w ten weekend spadła komedia Noc w muzeum 2, który zarobił 7,3 mln $. Obraz ten ma już na swoim koncie dobre 155,9 mln $, co jest wynikiem gorszym niż początkowo sądzono. Najprawdopodobniej sequel historii o niezwykłym muzeum, w którym na noc ożywają eksponaty nie przyciągnie takiej widowni jak część pierwsza.

Star TrekStar Trek

Miejsce siódme zajmuje rekordzista tego roku, produkcja, J.J. Abramsa pt. Star Trek, w ten weekend zarobiła 4,7 mln $, co oznacza spadek wpływów na poziomie niecałych 14 % z porównaniu z ubiegłym tygodniem. Jest to bardzo dobry wynik zważywszy na to, iż historia załogi statku Enterprise gości na ekranach amerykańskich kin już od 7 tygodni. Jest to zarazem najbardziej dochodowa produkcja w tym roku, jej łączne wpływy to 239,4 mln $ (najlepszy wynik z całej serii Star Treka).

Pozycję ósmą zajmuje jedna z najciekawszych porażek tego roku. Film Land of the Lost, który wzoruje się na serialu z lat 80tych dotychczas zarobił 43,6 mln $, a w ten weekend 3,9 mln $. Jest to o wiele gorzej niż wszystkie założenia studia Universal. Przypomnijmy, iż firma liczyła na łączne wpływy z tej produkcji na poziomie 100 – 125 mln $. A te założenia oczywiście się na pewno nie spełnią.

Z kolei na dziewiątej pozycji uplasowała się chyba najdotkliwsza porażka aktorska Eddie'go Murphy'ego. Obraz Imagine That w drugim tygodniu wyświetlania zarobił jedynie 3,1 mln $, co jest równoznaczne ze spadkiem przychodów na poziomie 44 % w porównaniu do zeszłego tygodnia. Obraz, który kosztował 55 mln $ (bez kosztów reklamy) dotychczas zarobił marne 11,3 mln $ i wszystko wskazuje na to, że nie przebije 20 mln $. Najprawdopodobniej będzie więc to przysłowiowy "gwóźdź do trumny" kariery aktorskiej Eddie'go Murphy'ego. Już w Hollywood pojawiają się pogłoski o tym, że coraz więcej producentów nie chce brać go nawet pod uwagę przy obsadzaniu ról.

Kadr z filmu Terminator: OcalenieKadr z filmu Terminator: Ocalenie

Nasz ranking zamyka Terminator: Ocalenie, który w weekend zarobił 3,0 mln $. Po pięciu tygodniach od daty premiery film ten ma na swoim koncie 119,5 mln $. Trzeba przyznać, iż jest to jedno z największych zaskoczeń filmowych superprodukcji w tym roku. Obraz, który miał zwojować kina i odświeżyć serię o odwiecznej wojnie maszyn z ludźmi okazał się wydmuszką, która zamiast ciekawej historii jest pokazem technologii komputerowej i efektów specjalnych. Niektórzy analitycy uważają, iż film jest "zbyt dziecinny" dla fanów serii i "za mało krwawy" dla nastolatków. McG nie popisał się.

A już w środę w amerykańskich kinach debiutuje Transformers: Zemsta upadłych. Z kolei w piątek pojawi się dramat Bez mojej zgody. Czy wreszcie ujrzymy produkcję, która na starcie zarobi więcej niż 100 mln $? Przekonamy się już w następnym rankingu.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

Miejsce MP Tytuł filmu Weekend Liczba kin Całość Tydzień
1 N Narzeczony mimo woli $34,114,000 3’056 $34,114,000 1
2 1 Kac Vegas $26,855,000 3’545 $152,919,000 3
3 2 Odlot $21,336,000 3’832 $224,113,000 4
4 N Year One $20,200,000 3’022 $20,200,000 1
5 3 Metro strachu $11,300,000 3’077 $43,332,000 2
6 4 Noc w muzeum 2 $7,300,000 2’962 $155,953,000 5
7 7 Star Trek $4,700,000 2’307 $239,444,000 7
8 5 Land of the Lost $3,976,000 2’945 $43,672,000 3
9 6 Imagine That $3,100,000 3’011 $11,351,000 2
10 8 Terminator: Ocalenie $3,070,000 1’920 $119,513,000 5

Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux