Weekend z przeznaczeniem

Kadr z filmu Janosik. Historia prawdziwa (2009)

W ten weekend w Polskich kinach zadebiutuje, aż 6 nowości. Miłośnicy grozy z pewnie z chęcią wybiorą się na Oszukać przeznaczenie 4 – 3D, fani komedii romantycznych może uronią łezkę oglądając Brzydką prawdę, sympatycy innych filmów mogą obejrzeć Enen, Janosik. Prawdziwa historia, Gigante lub Zniknięcie.

Zapraszamy do przeczytania przeglądu premier kinowych.

Oszukać przeznaczenie 4 – 3D

Kadr z filmu Oszukać przeznaczenie 4Kadr z filmu Oszukać przeznaczenie 4

OPIS: Nick wraz z grupą przyjaciół wyrusza na tor, aby śledzić weekendowe wyścigi samochodowe. Nagle dochodzi do przerażającego wypadku – samochód wyścigowy uderza w widownię z prędkością 180 km/h. Rozmiary masakry przekraczają wszelkie wyobrażenie – ludzkie ciała rozdarte na strzępy, głowy odcinane płonącymi kołami, potężne eksplozje i w końcu katastrofa – cały stadion wali się na głowy tych, którzy przeżyli. Główny bohater odkrywa, że była to tylko wizja czegoś, co stanie się za chwilę. W najwyższym pośpiechu ucieka ze stadionu, zabierając ze sobą 12 innych osób. Lecz śmierć powraca, by dokończyć dzieła – ocaleni giną kolejno w najbardziej nieprawdopodobnych wypadkach.

REŻYSERIA: David R. Ellis.

OBSADA: Bobby Campo, Shantel Vansanten, Nick Zano, Haley Webb, Mykelti Williamson.

GATUNEK: Horror.

DLACZEGO WARTO IŚĆ: Najnowsza produkcja z serii Oszukać przeznaczenie w którym w efektowny sposób giną kolejni bohaterowie. Właściwie fabuła tutaj się nie liczy, widz idzie na ten film, aby obejrzeć kolejny pokaz niebezpiecznych narzędzi, o których do tej pory nawet nie wiedzieliście. Na dodatek w wersji trójwymiarowej.

DLACZEGO NIE WARTO IŚĆ: Serio ile jeszcze będzie powtórek słynnych horrorów? Nie macie już dosyć absurdalnej fabuły, w której główni bohaterowie się nie liczą. Liczy się śmierć, którą i tak nigdy nie pokonacie.

Janosik. Prawdziwa historia

Kadr z filmu Janosik. Historia prawdziwaKadr z filmu Janosik. Historia prawdziwa

OPIS: Młody Janosik, wypalony wojną, zawiedziony w miłości, trafia do zbójeckiej drużyny. Wkrótce zostaje jej przywódcą i zaczyna się cieszyć sławą dzielnego zbójnika, który przestrzega honorowego kodeksu – nikt z napadniętych nie może zginąć. Wraz ze sławą, rośnie jego uwielbienie u kobiet. Sukcesy Janosika budzą jednak zazdrość jednego z członków bandy, chciwego i butnego Huncagi…

REŻYSERIA: Agnieszka Holland i Kasia Adamik.

OBSADA: Václav Jiráček, Ivan Martinka, Michał Żebrowski, Maja Ostaszewska, Katarzyna Herman.

GATUNEK: Dramat, kostiumowy, przygodowy.

DLACZEGO WARTO IŚĆ: Trzeba dopiero osoby z zewnątrz (Holland pracuje głównie zagranicą), aby w polskiej kinematografii coś się ruszyło. Nie wiem, dlaczego, ale nigdy wcześniej od czasu serialu z Markiem Perepeczko nikt nie zainteresował się tą postacią. A to idealny bohater dla dużej superprodukcji. Na dodatek w roli głównej występują nieznani szerzej nam aktorzy.

DLACZEGO NIE WARTO IŚĆ: Miała wyjść wspaniała filmowa opowieść, ale ze względu na przerwę w produkcji niekiedy fabuła się rozłazi. Dla co bardziej wymagających widzów będzie to 2 zmarnowane godziny. Na dodatek ile jeszcze można oglądać Żebrowskiego?

Brzydka prawda

Kadr z filmu Brzydka prawdaKadr z filmu Brzydka prawda

OPIS: Stojąca przed romantycznymi wyzwaniami producentka porannego programu zostaje wplątana przez swojego szowinistycznego korespondenta, w serię oburzających eksperymentów. Mężczyzna chce udowodnić swoje teorie na temat związków i pomóc jej odnaleźć miłość. Jego błyskotliwe sztuczki, prowadzą jednak do nieoczekiwanych efektów.

REŻYSERIA: Robert Luketic.

OBSADA: Katherine Heigl, Gerard Butler, Bree Turner, Eric Winter, Nick Searcy.

GATUNEK: Komedia romantyczna.

DLACZEGO WARTO IŚĆ: Trzeba to powiedzieć szczerze – amerykanie kręcą coraz lepsze komedie romantyczne. Tym razem serwują nam pokaz jak do relacji partnerskich podchodzą poszczególne płcie. Dużo humoru, nietendencyjny scenariusz oraz co najważniejsze dobrze dobrana para głównych bohaterów sprawiają, że świetnie się bawimy.

DLACZEGO NIE WARTO IŚĆ: Niekiedy można iść do kina, aby pośmiać się z głupawych filmów. W tym przypadku jednak dla niektórej rzeszy widzów żarty zaprezentowane przed producentów mogą być nie do zaakceptowania. Serio myślicie, że kobieta zgodziłaby się robić takie rzeczy jak w filmie?

Enen

Kadr z filmu EnenKadr z filmu Enen

OPIS: Film opowiada historię lekarza szpitala psychiatrycznego, który odkrywa, że wśród jego pacjentów znajduje się człowiek cierpiący na amnezje i nieposiadający historii choroby. Lekarz przenosi go do swojego domu i samodzielnie poddaje terapii.

REŻYSERIA: Feliks Falk.

OBSADA: Borys Szyc, Grzegorz Wolf, Magdalena Walach, Grzegorz Kwiecień, Krzysztof Stroiński, Marian Opania.

GATUNEK: Thriller.

Recenzja: Tutaj.

DLACZEGO WARTO IŚĆ: W wysypie marnych rodzimych produkcji powstało coś co zasługuję na uwagę. Świetnie zrealizowany thriller pokazuje, iż Polacy potrafią kręcić nie tylko komedie romantyczne i historyczne superprodukcje. Najnowszy obraz Falka można spokojnie traktować jak świetny film detektywistyczny.

DLACZEGO NIE WARTO IŚĆ: Mimo wszystkich swoich plusów czegoś w nim brakuje. Na dodatek Szyc, Walach i Opania – sorry koledzy, ale za dużo was w filmach. Gdzie się podziewają ci wszyscy absolwenci filmówek? Wyjeżdżają zagranicę czy może rezygnują z zawodu? Bo ciągle te same twarze.

Zniknięcie

Kadr z filmu ZniknięcieKadr z filmu Zniknięcie

OPIS: Jan Thomas wychodzi z więzienia po kilku latach odsiadywania wyroku za morderstwo. Jego wolność niespecjalnie cieszy współwięźniów, którzy na pożegnanie podtapiają go i łamią mu palce. Mężczyzna przyjmuje to ze spokojem – otwiera się przed nim nowe życie. Jan jest wyjątkowo uzdolnionym organistą, więc szybko dostaje pracę w kościele. Ma dom, rower, kilka ubrań. Udaje mu się zbudować małe szczęście. Zjednuje sobie także przełożonych. Szczególne miejsce zajmuje w sercu pani pastor i jej kilkuletniego syna Jensa. Bojąc się odrzucenia, Jan postanawia zataić przed nimi swoją przeszłość. Ale ta powraca – niespodziewanie i szybciej niż się tego spodziewał. Przypadek sprawia, że do kościoła, w którym gra, przychodzi Agnes. W młodym organiście kobieta rozpoznaje chłopaka, który wiele lat temu brutalnie zamordował jej czteroletniego synka…

REŻYSERIA: Erik Poppe.

OBSADA: Pål Sverre Hagen, Trine Dyrholm, Trond Espen Seim, Anneke von der Lippe.

GATUNEK: Dramat.

DLACZEGO WARTO IŚĆ: Spokojna, refleksyjna opowieść rodem z Danii. Bardzo rzadko do naszych kin trafiają produkcję z tej części europy, więc na pewno już na starcie coś zyskuje. Szczególnie polecane fanom reżysera, którzy na pewno i tym razem się nie zawiodą.

DLACZEGO NIE WARTO IŚĆ: Wszystko byłoby w porządku gdyby nie ta muzyka. Jak to się dzieje, że w dobie tylu świetnych muzyków, ktoś potrafi zepsuć tą część filmu. Ci, którzy widzieli Hawaje, Oslo mogą poczuć się zdziwieni, reżyser prezentuje tym razem inny styl… dla nie wiadomo kogo.

Gigante

Kadr z filmu GiganteKadr z filmu Gigante

OPIS: Jara – duży facet o łagodnym usposobieniu, pracuje jako ochroniarz w supermarkecie w Montevideo. Jego uwagę przykuwa młoda sprzątaczka Julia, którą Jara zauważa podczas nocnego dyżuru na monitorach nadzorujących obiekt. Zainteresowanie i fascynacja Julią powoli zaczyna przekształcać się w obsesję

REŻYSERIA: Adrián Biniez.

OBSADA: Horacio Camandule, Leonor Svarcas, Fernando Alonso, Diego Artucio.

GATUNEK: Dramat.

DLACZEGO WARTO IŚĆ: Świetnie aktorstwo i świetna historia, która niejednego widza poruszy. Idąc na ten film nie należy nastawiać się, że obejrzy się prostą opowieść o nieszczęśliwym człowieku. Polecamy szczególnie tym, którzy szukają w kinach czegoś niezwykłego.

DLACZEGO NIE WARTO IŚĆ: Jedna z tych produkcji, którą ogląda się i po wyjściu z kina człowiek zastanawia się o co taki szum. Niby jest w nim coś fajnego, ale tego nie czuć. Początkowo miała to być komedia romantyczna, ale jak to zwykle bywa przy niezależnych produkcjach wyszedł dramat. No cóż…


Michał
"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux