To nie był tylko sen! Mateo, Izzie i Z-Blob powracają, aby ocalić Coopera, poznają niespodziewanego sprzymierzeńca oraz odkrywają swoje nowe, dziwne umiejętności.
Mateo, Izzie, Cooper i Logan zaczynają szkolenie na Sennych Agentów. Po pierwsze: nauczyć się wykorzystywać własną kreatywność, aby sprawdzić się w potężnej Kuźni Snów.
Izzie poznaje nową koleżankę, ale czy jest ona przyjaciółką czy wrogiem? Senni Agenci w końcu mierzą się z Kuźnią Snów. Oswald ujawnia, czego chce Król Koszmarów.
Z-Blob musi uciekać, gdy zwraca uwagę niewłaściwej osoby. Cooper czuje się rozdarty pomiędzy Drużyną Snów i obowiązkami, które czekają na niego w domu.
Zespół postanawia zrobić sobie przerwę i powrócić do Cyber Krainy, ale ich gra zaczyna zachowywać się dziwnie, gdy zazdrosny Logan próbuje wygrać za pomocą oszustwa.
Zespół przenika do snów nauczyciela, aby oszukać na sprawdzianie. Logan dostaje kuszącą propozycję. Izzie odkrywa nowy, tajemniczy i niebezpieczny klub szkolny.
Drużyna próbuje przywrócić wspomnienia Izzie, która straciła je w tajemniczych okolicznościach. Tymczasem spotkanie z rywalem pana Oz nie kończy się dobrze.
Gdy syreny terroryzują Brooklyn, ekipa dochodzi do wniosku, że ze Światem Snów dzieje się coś bardzo złego. Mateo i Izzie dowiadują się, że ich tata ma dziewczynę.
Przebiegły plan Nigdy Wiedźmy właśnie się materializuje, a Izzie zastanawia dziwne zachowanie brata. Czy Senni Agenci dadzą radę ocalić zamek Nocturnia?