Przygody Merlina 7.3

Żaden młody człowiek, bez względu na to, jak jest potężny, nie zna swego przeznaczenia. Zamek Camelot, na kilka lat przed tym, gdy zaczął się okres jego największej świetności. Fantastyczne miejsce zamieszkałe przez legendarne bestie i nietuzinkowych ludzi. To niebezpieczny świat, w którym używanie magii zostało zakazane przez tyrana - Uthera Pendragona. Gdy do zamku przybędzie Merlin, młodzieniec obdarzony niesamowitymi, magicznymi zdolnościami, szybko narobi sobie wrogów. Jego przeciwnikiem stanie się najpoważniejszy kandydat do korony, pyszałkowaty książę Artur. Niemniej Merlin, dzięki światłemu przewodnictwu nadwornego alchemika Gaiusa, nie tylko zdoła przetrwać, ale i pozna największe sekrety królestwa Camelot. Odkryje także, że jego losy są nierozerwalnie powiązane z dziedzicem korony – młodym Arturem.

Odcinki

Sezony

Smocze wołanie 1x1

Matka wysyła młodego Merlina do Camelot, gdyż wierzy, że tam czeka go przyszłość lepsza niż w małej rodzinnej wsi. Merlin trafia pod opiekę Gajusza i zostaje jego uczniem. Mędrzec szybko odkrywa, że chłopiec posiada magiczne zdolności, za które na dworze króla Uthera można zostać skazany. Zaintrygowany swoim darem Merlin próbuje dowiedzieć się, jakie jest jego przeznaczenie.

Valiant 1x2

Król Uther organizuje turniej, w którym książę Artur zmierzy się z pozostałymi rycerzami. Do walki staje niejaki sir Valiant, który posiada tajną, magiczną broń. Walka z nim oznacza śmierć, a następny w kolejce do starcia jest przyszły król. Merlin odkrywa podstęp Valianta i próbuje ostrzec Artura o grożącym mu niebezpieczeństwie. Czy ktoś uwierzy słowom zwykłego chłopca?

Znak Nimueh 1x3

Camelot staje w obliczu niebezpieczeństwa. Rozprzestrzeniająca się śmiertelna plaga sieje postrach wśród mieszkańców. Król nakazał wszcząć poszukiwania sprawcy, lecz nie będzie to takie łatwe. Ostatecznie skazuje na śmierć Gwen. Przed Merlinem stoi nie lada wyzwanie: żeby ocalić jej życie, musi połączyć swoje siły z Arturem i Morganą, żeby odnaleźć prawdziwego winowajcę. Przed nimi niebezpieczna podróż. Czy wrócą z niej żywi?

Zatruty kielich 1x4

Król Camelotu urządza ucztę z okazji zawarcia pokoju. Stwarza to dla Nimueh idealną okazję do zemszczenia się na Merlinie za pokrzyżowanie jej szyków. Podstępnie zatruwa kielich, z którego pije chłopak. Młody magik rozpoczyna walkę ze śmiercią. Uratować go może tylko antidotum, lecz do zdobycia ostatniego składnika konieczna jest niesamowita odwaga. Artur długo się nie waha i wkrótce wyrusza na jego poszukiwanie. Jednak Nimueh zrobi wszystko, co w jej mocy, by temu zapobiec...

Lancelot 1x5

Merlin zostaje ocalony od śmierci z łap przerażającej skrzydlatej bestii przez dzielnego młodzieńca o imieniu Lancelot, który marzy, by zostać rycerzem Camelotu. W dowód wdzięczności Merlin daje mu sfałszowane dokumenty potwierdzające jego szlacheckie pochodzenie, dzięki którym odważny młodzian ma szansę spełnić swój sen. Gdy okazuje się jednak, że skrzydlatą bestią jest Gryf, dobry uczynek Merlina może mieć poważne konsekwencje nie tylko dla Lancelota, ale i dla Camelotu.

Lek na wszystkie choroby 1x6

Gajusz nie jest w stanie uleczyć chorującej Morgany. W mieście nieoczekiwanie pojawia się tajemniczy medyk Edwin Muirden, który może uzdrowić dziewczynę. Gajusza zaczynają dręczyć obawy, gdy okazuje się, że Edwin zdobywa sympatię dworzan, wykorzystując swój urok osobisty. Rodzi się zatem pytanie, czy za jego szlachetnymi uczynkami czai się jakiś mroczny cel?

Bramy Avalonu 1x7

Artur i Merlin ratują młodą kobietę i jej ojca przed bandą zbirów. Artur traci zmysły na widok ocalonej Sophii i proponuje jej przeprowadzkę do Camelotu. Jak się później okazuje, nie tylko Merlin ma podejrzenia co do nowych gości w mieście. Morgana budzi się z koszmaru, w którym widziała śmierć Artura z rąk pięknej młodej kobiety, po czym odkrywa, że kobietą ze snu jest Sophia

Początek końca 1x8

Kiedy w Camelocie zostaje pojmany druid i jego uczeń, Morgana i Merlin ukrywają chłopaka przed strażą Uthera, choć nie są w stanie zapobiec egzekucji starca. Uther zapowiada, że osoba dająca schronienie młodzieńcowi będzie musiała się liczyć z surowymi konsekwencjami. Morgana i Merlin postanawiają po kryjomu wyprowadzić chłopaka z Camelotu, ale ku swemu zaskoczeniu młody magik dostaje wiadomość, że nie może przyłożyć do tego ręki

Excalibur 1x9

Uther musi się zmierzyć z koszmarami swojej przeszłości, gdy tajemniczy mężczyzna przerywa uroczystość z okazji urodzin Artura i rzuca wyzwanie rycerzom Camelotu. Czarny Rycerz, którego podobno nie można w żaden sposób powstrzymać, bez trudu pokonuje swoich przeciwników, ale nadal pozostaje pytanie, kim jest i dlaczego wzbudza tak wielki niepokój Uthera?

Chwila prawdy 1x10

Rodzinna wioska Merlina, Ealdor, zostaje zaatakowana przez najeźdźców, którymi dowodzi siejący postrach Kanen. Uther nie kwapi się, aby ruszyć na pomoc, jako że wyjście poza granice Camelot oznaczałoby wypowiedzenie wojny. Merlin opuszcza Camelot, aby pomóc w obronie swojego miasta i z zaskoczeniem odkrywa, że z pomocą idą mu Morgana, Gwen i Artur. Młody czarnoksiężnik staje jednak przed olbrzymim dylematem: czy ma uratować miasto, czy nie ujawniać swoich magicznych umiejętności przed Arturem?

Labirynt w Gedref 1x11

Zabijając jednorożca, Artur sprowadza klątwę na Camelot. W mieście panuje susza i zaraza, a czasu na zdjęcie klątwy pozostało niewiele. Tajemniczy Anhora, opiekun jednorożców, mówi Arturowi, że to on jest odpowiedzialny za sprowadzenie głodu na Camelot. Aby zdjąć klątwę, będzie musiał poddać się próbie.

Zabić króla 1x12

Kiedy ojciec Gwen, Tom, nieświadomie pomaga zbiegłemu czarownikowi zamienić ołów w złoto, zostaje pojmany i staje przed sądem oskarżony o zdradę. Uther pozostaje nieczuły na prośby Artura i Morgany i zapowiada, że jeśli Tom okaże się winny, to czeka go śmierć. Merlin dowiaduje się o planach zabicia Uthera, lecz czy podejmie kroki, aby do tego nie dopuścić, czy będzie czekał, aż to się stanie?

Le Morte d'Arthur 1x13

Artur udaje się na polowanie, w trakcie którego napotyka na swojej drodze potworne stworzenie, którego nigdy wcześniej nie widział. Gajusz przypomina sobie, że jest to stwór powstały z koszmarów byłego króla. Ukąszenia bestii są śmiertelne. W trakcie kolejnego spotkania z potworem Artur zostaje ugryziony, a jego życie wisi na włosku. Merlin dostaje polecenie odnalezienia Wyspy Błogosławionych, której mieszkańcy posiadają moc ocalenia przyszłego króla. Jednak wszystko ma swoja cenę. Aby uratować życie jednej osoby, trzeba poświęcić życie innej.