Choreografia
Producent filmu wymarzył sobie, aby choreografami jego projektu byli Kate Prince (autorka show Into The Hoods, założycielka ZooNation – brytyjskiego zespołu tanecznego, ostatnio była choreografem programu BBC You Can Dance) oraz Kenrick Sandy (nagradzany choreograf, mistrz Wielkiej Brytanii w street dance, współtwórca hip-hopowej ekipy tanecznej Boy Blue). Założenie było takie, że Kenrick zajmie się częścią streetdance’ową, a część baletowa będzie nadzorowana przez Willa Tucketta, tancerza i choreografa baletowego o międzynarodowej renomie, pracującego w Royal Ballet, a znanego szerszej publiczności z serii Channel 4 „Ballet Hoo”. Kate miała być odpowiedzialna za finał, kiedy dochodzi do fuzji streeta i baletu.
Kenrick Sandy obawiał się pracy z Nicholą Burley, która nie miała wcześniejszych doświadczeń ze street dance. „Uważałem, że Nichola to wielkie ryzyko – przyznaje Sandy. Jest przecież główną bohaterką i w tańcu musi reprezentować najwyższy poziom. Zanim zaczęliśmy próby do filmu, kazałem jej przychodzić na wszystkie moje sesje i lekcje, aby trenować z tancerzami Boy Blue. Uczestniczyła nawet w naszym występie w Hackney Empire, bo chciałem, żeby doświadczyła, jak to jest występować przed wielką widownią. Czuła dużą presję, parę razy była bliska poddania się. Ale powtarzałem jej wtedy, że jest gwiazdą, że jej ekipa nie może jej widzieć w takim stanie. Na końcu ludzie nie mogli uwierzyć, że wcześniej nie tańczyła. Jestem z niej naprawdę dumny”.
Dla Willa Tucketta największym wyzwaniem było to, że pracuje z tancerzami bez klasycznego baletowego wykształcenia. „To byli dobrzy tancerze, ale tańca współczesnego – tłumaczy. Wszyscy zaliczyli odrobinę tańca klasycznego, ale kiedy kazałem im zrobić en pointe, wszyscy zbledli. Nie chciałem, żeby ktoś, kto zna się na balecie, zauważył, że nie są profesjonalnymi tancerzami, dlatego ćwiczyliśmy jak szaleni. Teraz można chyba powiedzieć, że wypadli przekonująco”.