Ciężko chory Kazimierz Pawlak szuka spadkobiercy. Jedyną nadzieją jest wnuczka Ania.
Brak ciągłości
  • Koszula Kargula, odwiedzającego Pawlaka na łożu śmierci, zmienia się w trakcie ujęć. Raz jest niebieska, raz kwiecista.
  • Kiedy do umierającego Pawlaka przyjeżdża pani Pawełkowa z mężem, kobieta najpierw ma na szyi łańcuszek, który po zmianie ujęcia znika.
  • Kiedy Pawlak leży chory w swoim łóżku, wokół niego gromadzą członkowie rodziny i znajomi, drzwi do pokoju są otwarte na oścież. Kiedydy jednak chwilę później chce tam wejść Ania z księdzem, drzwi są zamknięte.
  • Stuła księdza proboszcza zmienia kolor pomiędzy poszczególnymi ujęciami. Kiedy kapłan przychodzi udzielić ostatniego namaszczenia Pawlakowi, jest różowa, a kiedy wychodzi – biała.
  • Marka oraz model kombajnu koszącego zboże zmienia się pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
  • W scenie, kiedy Ania przymierza kusą sukienkę ślubną, możemy na pierwszym planie zobaczyć bukiet kwiatów w wazonie, który zmienia swoją zawartość pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
  • Kargul i Pawlak przed wybraniem się na polowanie postanowili przemalować nieco świnię, aby było do czego strzelać w lesie. Po dotarciu na miejsce Władek zaczyna przywiązywać do tylnej lewej nogi „podrobionego dzika” sznurek. Gdy po chwili „dzik” ucieka z drewnianej klatki i dwie minutki później, gdy Pawlak prowadzi go przez las, sznurek przywiązany jest nadal, jednak już do prawej nogi.
  • W kultowej scenie Kaźmierz woła Władka do płota (którego tam, nawiasem mówiąc, nie ma, co też zauważa Kargul, ratując film przed kolejną wpadką), w tle widzimy zielone okiennice, które raz są otwarte, a raz zamknięte.
  • Dekoracje weselne umieszczone nad drzwiami domu Pawlaków zmieniają się pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
  • Ania i oczyszczony z zarzutów Zenek uciekają do domu przez otwarte drzwi koloru brązowego. Jednak tuż przed ich zamknięciem widzimy, że są one prawie białego koloru.
Więcej informacji

Proszę czekać…