W pewnej nowojorskiej operze następuje zmiana na stanowisku głównego dyrygenta. Starzejącego się już maestra zastępuje młody i utalentowany Rodrigo (Gael García Bernal), który chce tchnąć w to miejsce nowego ducha. W tym celu zaczyna szukać utalentowanych muzyków. Do castingu zgłasza się marząca o wielkiej karierze Hailey (Lola Kirke), żeby mogła skończyć z dorywczą pracą.
Odcinki 40 dodaj odcinek
Sezony
Rodrigo (Gael Garcia Bernal), porywczy nowy maestro, niesie ze sobą powiew zmian, podczas gdy Hailey (Lola Kirke), młoda oboistka, ma nadzieję na swoją wielką szansę.
Zainspirowany pasją Hailey, Rodrigo nalega, żeby zagrała z orkiestrą, mimo sprzeciwu Glorii (Bernadette Peters). Thomas (Malcolm McDowell), doświadczony maestro, próbuje wyzbyć się urazy do Rodrigo, jednak spotykają go kolejne upokorzenia. Hailey odwiedza Alexa wieczorem przed ważnym dla niej dniem – chwilą, na którą czekała.
Alex pomaga Hailey wymyślić łatwy sposób na zarobienie pieniędzy. W tym czasie na sali koncertowej starszy muzyk mdleje, bo Rodrigo zbyt wiele od niego wymagał. Hailey, upokorzona przez asystenta Rodrigo, wyładowuje nagromadzony w sobie gniew. Propozycja Rodrigo jest dla niej zaskoczeniem.
Gloria organizuje zbiórkę funduszy, na której ma przedstawić Rodrigo. Gdy wysyła Hailey, by go odebrać, Thomas wychodzi na scenę. Kiedy Rodrigo wreszcie przybywa, by uwieść publiczność, Thomas nie może się już powstrzymać. Nowy maestro nie bawi się jednak dobrze – prześladuje go świadomość, że nadchodzi ktoś ważny.
Rodrigo szuka pomocy, by pozbyć się swojej „strasznej namiętności”. Gdy Thomas wyjeżdża na urlop, Cynthia zaprzyjaźnia się z Betty. W czasie przedstawienia Alexa – intymnego tańca ze współlokatorką – Rodrigo wzywa Hailey, żeby powstrzymała go przed spotkaniem z Aną Marią. Hailey nie podoba się, co później zastaje w mieszkaniu Alexa.
Przez rosnącą presję przed początkiem sezonu Rodrigo wpada w szał. Jego zachowanie niepokoi doradcę biznesowego symfonii, Edwarda, który ostrzega Glorię, by nad nim panowała. Właśnie wtedy jej gwiazdorski dyrygent niespodziewanie zabiera orkiestrę na wycieczkę. Po wszystkim Hailey zastaje w domu Alexa, który zastanawia się, dlaczego nie odbierała od niego telefonów.
Na gali ze zbiórką funduszy Edward oferuje Rodrigo dużą sumę, jeśli ten zagra na skrzypcach. Rodrigo podwyższa stawkę i role się odwracają. Gdy Hailey wpada na Lizzie, okazuje się, że ta ukrywała arystokratyczne korzenie. Później jednak Hailey sama spędza resztę wieczoru na imponowaniu mężczyźnie ze szlacheckim pochodzeniem.
Rodrigo decyduje, że nie chce, by Windsor Elliot grał na otwarciu sezonu. Dochodzi między nimi do konfrontacji. Elliot pomaga Rodrigo zrozumieć, kogo rzeczywiście chce w tej roli. Cynthia wyrusza na poszukiwanie Thomasa, ale nie jest przygotowana na to, co zastanie. Hailey daje prywatną lekcję gry na oboju nowemu bogatemu znajomemu. Lekcję przerywa Lizzie z zaskakującymi nowinkami o uczniu.
Rodrigo wraz z Hailey wyjeżdżają na północ w poszukiwaniu Any Marii, ponieważ ona „tchnie w niego życie”. Tego właśnie potrzeba symfonii na wieczór otwarcia. Tymczasem w mieście Cynthia zażywa tabletki na ból nadgarstka, co sprawia, że patrzy na swojego współpracownika w zupełnie innym świetle. Hailey znajduje Alexa i jest gotowa poczuć, że żyje.
Przez krytyczną opinię Betty Hailey jest gotowa zrezygnować ze swojego marzenia. Kiedy widownia zapełnia się na otwarcie sezonu, Betty znika. Nikt z orkiestry nie jest gotowy na to, co się stanie. Gdy ich nowa, impulsywna solistka, Ana Maria, zaczyna zachowywać się irracjonalnie, Rodrigo musi dokonać wyboru.
Z zewnątrz wydaje się, że Rodrigo w roli nowego maestro odniósł oszałamiający sukces, ale dyrygent ma co do tego wątpliwości. Tymczasem Hailey próbuje znaleźć nowego asystenta dla Rodrigo, aby ona mogła skupić się na nowej pozycji oboistki na zastępstwie. Cynthia poznaje nieugiętą prawnik orkiestry.
Podczas koncertu niemalże dochodzi do katastrofy, przez co Rodrigo jest zmuszony do zmiany swojego zachowania i sposobu kierowania orkiestrą. Hailey dostaje od Glorii niezwykłe zaproszenie. Jednak młoda oboistka wkrótce się przekona, że nie ma nic za darmo.
Po zbyt hałaśliwej imprezie Rodrigo zostaje wyrzucony z mieszkania, ale znalezienie nowego lokum nie potrwa długo. Hailey i Lizzie pomagają Bradfordowi nagrać podcast o domu słynnych artystów. Hailey rozmyśla o przyszłości, słuchając opowieści jednego z mieszkańców o słynnych koncertach. Groźba strajku sprawia, że niektórzy muzycy zaczynają się niepokoić.
Występujący gościnnie wiolonczelista Andrew Walsh (Dermot Mulroney) zaprasza Hailey na wieczór z Lang Langiem, co jest jej pierwszym zetknięciem się z elitą muzyków klasycznych. Męski wieczór Thomasa i Rodrigo kończy się na zwierzeniach w rozłożonym w salonie namiocie. Gloria dowodzi, że stać ją na więcej, niż mogłoby się wydawać.
Hailey ma więcej pracy w czasie trasy koncertowej po Ameryce Południowej, niż sądziła. Kradzież skrzypiec zagraża ostatniemu koncertowi trasy, na którym ma pojawić się dawny maestro Rodrigo i potencjalny ofiarodawca. Rodrigo zwraca się więc po pomoc do starego przyjaciela i rozpoczyna się przygoda po półświatku Meksyku.
Rodrigo pokazuje Hailey swój Meksyk i zabiera ją na koncert orkiestry młodzieżowej, w której kiedyś grał. Thomas i Gloria spotykają się z Juanem Luisem Delgado, najbogatszym człowiekiem w Meksyku. Cynthia ma niezapowiedzianego gościa i znajduje się w nieprzewidzianej sytuacji. Maestro Rivera, mentor Rodrigo, prosi go o dotrzymanie obietnicy.
Ekipa świętuje 35 lat Betty w orkiestrze – z tequilą i gościem specjalnym. Hailey łamie kardynalną zasadę tras koncertowych – co dzieje się w trasie, zostaje w trasie. Negocjacje utkwiły w martwym punkcie i perspektywa przerwy w pracy staje się coraz bardziej prawdopodobna. Rodrigo cierpi na tajemniczą dolegliwość, ale musi odnaleźć się na planie zdjęć do gry wideo w wirtualnej rzeczywistości.
Thomas pokazuje symfonię swojej wkrótce byłej żonie Claire, która jest zachwycona jego muzyką. Na pogrzebie rozgrywa się zakulisowa intryga między orkiestrą a zarządem. Rodrigo bezskutecznie próbuje pożegnać się z czymś ze swojej przeszłości. Hailey idzie na randkę z członkiem zarządu i dowiaduje się więcej, niż sądziła.
Lennox – gościnny dyrygent i enfant terrible – wprowadza na scenę wściekłość i furię. Thomas mierzy się ze swoimi najstarszymi demonami i przysłuchuje się upadkowi swojej spuścizny. Rodrigo robi wszystko, co w jego mocy, żeby otaczający go świat nie fałszował. Nina i Cynthia nie zgadzają się co do taktyk w negocjacjach. Z chaosu wyłaniają się priorytety. Nadchodzą zmiany.

20. Dom 2x10

Konflikt w stosunkach między zarządem i orkiestrą jest bliski eskalacji, ale Rodrigo jest gotowy na wszystko. Sytuacja zmienia się z każdą zdradą i nikt nie jest bezpieczny, nawet najwięksi kompozytorzy w historii. Przyszłość jest niepewna.
Choć orkiestra i zarząd w Nowym Jorku nadal są skłóceni, Rodrigo przyjeżdża do Wenecji jako dyrygent na wielkim koncercie powracającej gwiazdy opery, dotąd izolującej się od ludzi. Hailey wyrusza na własną europejską przygodę w trasie z Andrew Walshem. Okazuje się, że nie takich atrakcji w swojej karierze poszukiwała.
Rodrigo przygotowuje dla Alessandry wyzwanie w postaci nowego utworu, zupełnie różnego od jej dotychczasowego repertuaru. Alessandra składa Hailey intrygującą propozycję. Tymczasem w Nowym Jorku orkiestra jest oburzona obecnością nowego najemcy sali koncertowej.
Jako ostatnią próbę rozwiązania konfliktu burmistrz zwołuje w ratuszu spotkanie mediacyjne dla orkiestry i zarządu. Rodrigo stara się utrzymać Alessandrę w skupieniu, ale presja rośnie i budzą się dawne demony. Erik składa Hailey zaskakującą wizytę.
Rodrigo napotyka niespodziewaną przeszkodę przed koncertem. Zostawia Hailey z bardzo ważnym zadaniem, a sam próbuje odnaleźć swoją diwę. Gloria i Thomas przyjeżdżają do Wenecji na debiut Thomasa – gwiazdy muzyki klasycznej – na scenie elektronicznej.
Rodrigo dyryguje dla Alessandry na najważniejszym koncercie w jej życiu. Tego wieczoru życia ich obojga zmienią się na zawsze.
Rodrigo podejmuje nadzwyczajne działania, aby zjednoczyć swoją orkiestrową rodzinę. Hailey spotyka się z Lizzie, która okazuje się zupełnie odmieniona. Przez to Hailey zdaje sobie sprawę, że musi poważnie myśleć o swojej przyszłości.
Bradford Sharpe w swoim filmie dokumentalnym o transcendentalnej sile muzyki skupia się na Filharmonii Nowojorskiej.
Rodrigo spędza bezsenną noc rozmyślając, jak jego orkiestrowa rodzina musi zmienić się na przyszłość. Choć rozsądek podpowiada jej co innego, Gloria przedstawia Thomasa swoim rodzicom. Cynthia jest w końcu zmuszona zmierzyć się z problemem, który próbowała zignorować.
Rodrigo bierze sprawy w swoje ręce i próbuje zdobyć dofinansowanie dla nowego muzycznego projektu. Hailey przygotowuje się do dyrygenckiego debiutu i musi sprostać wymaganiom trudnego kompozytora. Lizzie jest gwiazdą koncertu otwierającego sezon. Thomas wyznaje Glorii, co naprawdę do niej czuje.
Filharmonia Nowojorska organizuje przesłuchania, dzięki którym Hailey dostaje długo oczekiwaną szansę. Rodrigo dowiaduje się, czego dokładnie potrzeba, by orkiestra rozwinęła skrzydła. Thomas dostaje od Glorii specjalny prezent, podczas gdy Cynthia decyduje się na krok w nieznane. Każdy koniec jest nowym początkiem.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…