Kathryn (Sarah Michelle Gellar) i Sebastian (Ryan Phillippe) są młodzi, piękni i bezwzględni, co czyni z nich wymarzonych bohaterów pasjonującej opowieści o uwiedzeniu, pożądaniu, zemście i zdradzie. Kiedy Sebastianowi udaje się uwieść naiwną koleżankę z klasy (Selma Blair, Szalona impreza), jego przyrodnia siostra Kathryn rzuca mu prawdziwe wyzwanie. Chce, by uwiódł córkę dyrektora szkoły, Anette (Reese Witherspoon, Miasteczko Pleasantville, Półmrok), która publicznie ogłosiła, że zachowa dziewictwo aż do ślubu. Jeśli wygra zakład - Kathryn spędzi z nim noc, jeśli przegra - odda jej najcenniejszą rzecz jaką posiada. Gra toczy się o wysoką stawkę, ale Sebastian nie może oprzeć się pokusie i rzuca się w wir nowej przygody nie przypuszczając nawet, że już wkrótce przyjdzie mu doświadczyć uczucia, którego nigdy dotąd nie zaznał - miłości.
Obsada i ekipa
Lokalizacja zdjęć
  • Wnętrze posiadłości Valmontów zostało zbudowane i sfilmowane w Los Angeles, zdjęcia zewnętrze wykonano w Nowym Jorku.
Pozostałe
  • Scena, w której Annette uderza Sebastiana, była niezaplanowana. Reese Witherspoon i Ryan Phillippe tak wczuli się w scenę, że Reese uderzyła go niespodziewanie, więc reakcja Ryana była prawdziwa.
  • Zdjęcia trwały od 9 czerwca 1998 do 15 lipca 1998, więc pomimo doniesień Reese Witherspoon nie była w ciąży w trakcie filmowania.
  • Neal H. Moritz zaznaczył w umowie, że film ma być w kategorii R. Studio Sony się zgodziło.
  • Roger Kumble napisał scenariusz w 12 dni.
  • Muzyka przy końcu filmu, podczas pogrzebu, to piosenka „Bittersweet Symphony” zespołu The Verve.
  • Scena pocałunku pomiędzy Sarah Michelle Gellar i Selmą Blair uzyskała 32. miejsce w rankingu „The 50 Sexiest Movies Ever” Entertainment Weekly (w numerze 1023 z 28.11.2008 r.). Ta sama scena uzyskała drugą pozycję w rankingu najbardziej seksownych scen w historii kina kanału Channel 4 w 2003 roku.
  • Powstało alternatywne zakończenie napisane przez Rogera Kumble, w którym Anette nie publikuje dziennika Sebastiana, tylko chce go wykorzystać w inny sposób.
  • Scena, gdzie Sebastian siedzi na wózku inwalidzkim obok basenu i puszczana jest mu dziewiąta symfonia Beethovena, to nawiązanie do tortur przedstawionych w filmie Mechaniczna pomarańcza Stanleya Kubricka.
Więcej informacji

Proszę czekać…