Młoda, piękna, a przy tym bardzo naiwna Macarena Ferreiro (Maggie Civantos) traci głowę dla swojego szefa. Pod wpływem jego manipulacji dziewczyna podpisuje kilka dokumentów, żeby w ten sposób ocalić firmę ukochanego. Szybko okazuje się jednak, że cyniczny mężczyzna ratował jedynie siebie - pomagając mu Macarena nieświadomie popełniła aż cztery przestępstwa finansowe. Prokuratura stawia jej zarzuty, a wobec miażdżących dowodów sąd wydaje nakaz aresztowania. Dziewczyna zgłasza się do Cruz del Sur, zakładu karnego, którego mury opuści prawdopodobnie dopiero za siedem lat. Macarena uświadamia sobie, że jeżeli chce przeżyć, musi dostosować się do reguł panujących w więzieniu. Stopniowo krucha dziewczyna przemienia się w twardą i pozbawioną skrupułów kobietę. Cały czas jednak próbuje udowodnić swoją niewinność.
Nowym dyrektorem Cruz del Norte zostaje znajoma osoba. Była strażniczka wraca do więzienia — tym razem w innej roli. Zulema robi, co może, aby znów nie trafić za kratki.
Jedna z więźniarek zgarnia narkotyki podrzucone na widoku. Altagracia wykorzystuje swoją wiedzę o tym, jak działa więzienie, aby opracować plan ucieczki.
Ponieważ Zulema nie chce ujawnić, gdzie znajduje się Altagracia, zastosowana zostaje zasada odpowiedzialności zbiorowej. Sole wyznacza Tere ponure zadanie.
Jedna z osadzonych przeżywa trudne pożegnanie. Chór występuje w domu opieki, gdzie niektóre z więźniarek korzystają z okazji, by zaopatrzyć się w narkotyki.
Tere spotyka się z osobą z przeszłości w smutnych okolicznościach. Sandovalowi udaje się rozbudzić w Zulemie instynkt macierzyński, który wykorzystuje przeciwko niej.
Dochodzi do spotkania dawnej pary. Sole odchodzi na własnych warunkach, a Zulema wybiera, jaki koniec spotka Sandovala. Poznajemy też dalsze losy więźniarek.