Tysiące lat po upadku ludzkości Cztery krainy znajdują się w wielkim niebezpieczeństwie. Los świata spoczywa w rękach elfiej księżniczki marzącej o poznaniu życia poza pałacem, pięknej, dzikiej i przebiegłej ludzkiej dziewczyny oraz półelfa, który nie wie nic o swoim przeznaczeniu.
Amberle ma wizję końca świata po której opuszcza pałac w poszukiwaniu odpowiedzi. Kiedy Wil i Allanon zdają sobie sprawę, że Amberle jest jedyną osobą która może uratować Cztery krainy wyruszają na poszukiwania księżniczki.
Podczas drogi powrotnej do pałacu Wil i Amberle zostają porwani przez Eretrię i Cephalo. Wkrótce jednak porwanie okazuje się być najmniejszym z ich zmartwień, a Wil musi nauczyć się korzystać z kamieni elfów zanim krwiożercza Furia zabije całą czwórkę.
Chcąc dowieść swojej wartości drzewu Ellcrys, Amberle zmuszona jest wykonać śmiertelnie niebezpieczne zadanie. Tymczasem Dagda Mor wysyła zmiennokształtnego demona, któremu rozkazuje zabić Amberle i każdego kto stanie mu na drodze.
Amberle, Wil i Eretria zmuszeni są pokonać dzielące ich różnice, aby przetrwać niebezpieczeństwa czyhające na nich podczas wyprawy. Tymczasem w pałacu, chcący odnaleźć Dagda Mora, Ander postanawia skorzystać z pomocy gnomiego, zabójcy Slantera.
Uciekając przed bezwzględnym Reaperem Amberle, Wil i Eretria znajdują schronienie w Pykonie, elfim forcie skrywającym przerażającą tajemnicę. Tymczasem Ander i Slanter dokonują druzgocącego odkrycia dotyczącego armii Dagda Mora.
Amberle i Eretria uciekają przed krwiożerczymi łowcami elfów, którzy kolekcjonują elfie uszy. Wil szuka dziewczyn z pomocą nieoczekiwanego przyjaciela. Tymczasem w pałacu król wysyła Andera i Ariona z misją mającą na celu zabicie Dagda Mora.
Wil i Amberle rozpaczliwie szukają Eretrii porwanej przez okrutnych łowców elfów. Nie wiedzą, że trafiła ona do sekretnej ludzkiej osady. Tymczasem Allanon stara się przekonać Andera do zaakceptowania swojego przeznaczenia.
Wil, Amberle i Eretria muszą przejechać przez ruiny starożytnego ludzkiego miasta. Podczas podróży na ich drodze staje nikczemne zło, które wystawia ich przyjaźń na próbę usiłując nastawić ich przeciwko sobie. Tymczasem w pałacu Allanon i Ander stoją w obliczu nadchodzącego ataku armii Dagda Mora.
Wil i Amberle starają się jak najszybciej dotrzeć do Ellcrys. Tymczasem Allanon i Ander prowadzą elfią armię do walki z hordą demonów dowodzoną przez Dagda Mora, a ich atak może na zawsze zmienić przeznaczenie wszystkich mieszkańców Czterech krain.