Najlepsze filmy noir

Chinatown 8.4

Prywatny detektyw Jake Gittes, prowadzi śledztwo w zleconej przez pewną kobietę sprawie domniemanej zdrady jej małżonka. To, co najpierw wygląda jak rutynowa sprawa, stopniowo przekształca się w ciąg pogmatwanych wypadków. Jake przypadkowo wpada na trop wielkiego skandalu korupcyjnego drążącego Los Angeles.

Casablanca 8.0

Trwa wojna. Rick prowadzi w Casablance nocny klub. Pewnego dnia zjawia się tam Ilsa, kobieta, w której niegdyś Rick był bardzo zakochany. Planowali wspólnie wyjechać do Paryża, lecz jego ukochana nie zjawiła się w umówionym miejscu. Mroczne tajemnice i klimat wojennej okupacji stanowi tło do opowieści o głębokim uczuciu i trudnych wyborach życiowych.

Tajemnice Los Angeles 7.9

Czarny kryminał rozgrywający się na początku lat 50. w Los Angeles. Choć tonacja filmu jest mroczna, a jego wątki dziko poplątane, ani na chwilę nie staje on w martwym punkcie. Los Angeles okazuje się miastem zbudowanym z samych zagadek. Film jest adaptacją powieści Jamesa Ellroya. Trzech policjantów, panienka na telefon, homoseksualista, dziennikarz prasy brukowej, komendant policji i dziwna mieszanka opalonych ważniaków oraz podejrzanych polityków to bohaterowie tego wielowątkowego filmu, który opowiada o ambicjach, korupcji i utraconych marzeniach.

Sokół maltański 7.8

Sam Spade (Humphrey Bogart) jest prywatnym detektywem, który razem ze swoim partnerem Milesem Archer'em prowadzi sprawę odnalezienia młodszej siostry pani O'Shaughnessy. Niebawem okazuje się, że zaginięcie dziewczyny jest tylko przykrywką dla prawdziwego zlecenia. Rzecz dotyczy rzeźby przedstawiającej sokoła, powstałej w 1539 roku i będącej wyrazem hołdu złożonego przez Templariuszy królowi Hiszpanii. Nagle w niewyjaśnionych okolicznościach ginie Archer. Spade postanawia sam rozwikłać tajemnicę tajemniczych morderstw romansując przy okazji z żoną nieżyjącego już wspólnika.

Bulwar Zachodzącego Słońca 7.6

Joe Gillis, bankrutujący scenarzysta, ukrywa się przed człowiekiem, który zamierza skonfiskować jego samochód. Garaż jest na terenie posiadłości należącej do Normy Desmond - przygasającej już gwiazdy kina niemego. Aktorce, żyjącej złudzeniami swojej niesłabnącej popularności, wydaje się, że powróci jeszcze na ekrany. Dobrą okazją do tego miałby być występ w pierwszoplanowej roli w filmie na podstawie jej własnego scenariusza, "Salome". Kiedy odkrywa, że Joe jest scenarzystą, nakłania go, by pomógł jej w pracy nad tekstem. Bohater staje się wkrótce przedmiotem natrętnych zalotów artystki, zazdrosnej o Betty, z którą Joe planuje zrealizować film...