Jako redaktor zajmuję się głównie kinem polskim i europejskim. Rodzime produkcje coraz częściej zasługują na promocję, choć nie mają takich "łokci" jak hollywoodzka maszyna. Rzucam więc do walki wszystkie swoje klawiatury i spróbuję to zmienić ;) Prywatnie jestem filmożercą, ale umiarkowanym kinomaniakiem (nie znoszę zapachu popcornu, gdyby nie on, zdecydowanie częściej chodziłbym do kina). W zamian buduję własne kino, gdzie zgromadziłem już ok. 5 tys. pozycji, w tym tysiąc polskich. Na fdb.pl od wiosny 2007 r.

McImperium: Krótka historia wielkiej korporacji 1

Z marką McDonald’s – symbolem kapitalizmu, konsumpcji oraz ekspansji amerykańskiej kultury masowej i amerykańskich standardów – wiąże się fascynująca historia, która do tej pory nie przebiła się do powszechnej świadomości. To się zapewne zmieni za sprawą filmu McImperium z Michaelem Keatonem (Batman, Spotlight, Birdman) w roli Raya Kroca, twórcy fastfoodowego imperium.

Michael Keaton jako Ray Kroc w filmie McImperium, fot. Daniel McFadden/Forum Film Poland.

Ray Kroc to energiczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

John Carroll Lynch i Nick Offerman jako bracia McDonald, fot. Daniel McFadden/Forum Film Poland.

To wspaniale, że wreszcie historia powstania firmy zostanie wydobyta na światło dzienne – cieszył się Jason French, wnuk Dicka McDonalda, jednego z dwóch braci, którzy byli pomysłodawcami szybkiej metody serwowania dań. – Mój dziadek cały czas myślał o tym, by pracować lepiej i szybciej.

Producent Aaron Ryder podkreślał, że właśnie takie filmy, o epickim rozmachu, dotykające sedna "amerykańskości", interesują go najbardziej:

To rzecz o Ameryce i kapitalizmie. O pogoni za sukcesem i erozji uczciwości. O spełnieniu amerykańskiego snu, wbrew przeciwnościom, dzięki żelaznej woli.

Wtórował mu scenarzysta filmu Robert Siegel:

Lubię poruszać wielkie amerykańskie tematy, a historia słynnej sieci fastfoodów ich dotyka. Mamy tu kulturę samochodową lat 50., rozkwit przedmieść i ich sposobu życia, kapitalizm i chciwość. Opowiemy o człowieku, który odcisnął swoje piętno na historii biznesu i całej Ameryki, ale pozostawił za sobą wiele zgliszcz i spustoszeń.

Reżyser John Lee Hancock z wielką zręcznością ukazał Amerykę lat 1954-1961, czas triumfu masowej produkcji.

Myślę, że nadaliśmy McDonald’sowi ludzki wymiar – stwierdził. – Przez ostatnie 50 lat był postrzegany jako anonimowa korporacja. Teraz, gdy wstępuję do McDonald’s, myślę o sieci jako o dziele dwóch kochających się braci, którzy chcieli zapewnić rodzinom dobrej jakości jedzenie.

McImperium w kinach pojawi się 3 lutego 2017 roku.

Źrodło: informacja prasowa

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 0

Skomentuj jako pierwszy.

Proszę czekać…