"May the Force Be With You"

Jaś Fasola podbija Amerykę 0

Na pozycji lidera Box Office USA utrzymała się komedia produkcji Judda Apatowa – Superbad.

W miniony weekend, w Box Office, zadebiutowało sześć nowych filmów, żaden nie zdołał zagrozić liderowi poprzedniego notowania – Superbad. Film zanotował spadek popularności o 45%, co dało 18 mln dolarów z tego weekendu. W 10 dni film ten zarobił już 68,6 mln $ przy 20 mln budżecie. Wynik ten jest na tą chwilę lepszy od dwóch poprzednich komedii produkcji Judda Apatowa40 letni prawiczek (49 mln $ w 10 dni) i Wpadka (65,9 mln $ w 10 dni).

Na drugie miejsce awansował film Ultimatum Bourne'a, który wyrasta na najlepiej zarabiającą produkcję tej serii. Ultimatum w ten weekend zarobiło dobre 12,4 mln $, co razem po 24 dniach dało 185,1 mln $. W tym samym momencie Krucjata Bourne'a miała na koncie 176,2 mln $. Prawdopodobnie Ultimatum stanie się jedynym sequelem tego lata, który zanotował lepsze wyniki finansowe od swoich poprzednich części.

Godziny szczytu 3 na miejscu trzecim z wynikiem 12,25 mln $. Po 17 dniach na koncie filmu jest już 109 mln $. W tym momencie jest to wynik lepszy od części pierwszej (84 mln $ w 17 dni), ale znacznie gorszy od części drugiej (165 mln $ w 17 dni).

Pierwsza nowość – Wakacje Jasia Fasoli, uplasowała się na czwartym miejscu. 10 lat temu w USA zadebiutował film Jaś Fasola – Nadciąga totalny kataklizm, który po trzech tygodniach limitowanego wyświetlania (około 240 kin, zarobił 6,42 mln $) i czwartym (1948 kin, zarobił 12,73 mln $) zarobił około 20 mln $, a razem po ośmiu tygodniach film ten przyniósł zyski 44 mln dolarów tylko w USA, a razem na całym świecie około 251 mln $ przy budżecie 18 mln. Wakacje swoją premierę najpóźniej mają w USA, w Polsce film trafił do kin 20 kwietnia tego roku. Do tej pory na całym świecie Jaś Fasola i jego Wakacje zarobiły około 190 mln dolarów, zaś w pierwszy weekend wyświetlania w USA zarobiły dobre 10,12 mln $. W roli głównej oczywiście Rowan Atkinson.

Poniższa tabela przedstawia notowanie Box Office USA (24 – 26 sierpnia).

L.p. Poprzednia

pozycja
Tytuł Przychód w weekend Łączny przychód Budżet Ilość kopii Tydz. Dystrybucja
1

1

Superbad 18

68,57 20

2948

2

Sony

2

3

Ultimatum Bourne'a 12,36

185,14

110

3679

4

Universal
3

2

Godziny szczytu 3 12,25

109,01 140

3408

3

New Line

4 N Wakacje Jasia Fasoli 10,12 10,12 - 1714 1 Universal
5 N War 10 10 - 2277 1 Lionsgate
6 N The Nanny Diaries 7,81 7,81 - 2629 1 MGM
7

4

Simpsonowie – Wersja kinowa 4,4

173,44

75

2600

5

Fox
8

6

Gwiezdny pył 3,95

26,46

70

2339

3

Paramount
9

7

Lakier do włosów 3,45

107,46

-

2016

6

New Line

10

5

Inwazja 3,14 11,52

80

2776

2

Warner Bros

11

9

Harry Potter i Zakon Feniksa 2,48

283,31

150

1322

7

Warner Bros

12

8

Underdog 2,24 36,64 -

2209

4 Buena Vista

13

11

Zakochana Jane 2,2

12,99

-

1210

4

Miramax

14

10

Państwo młodzi: Chuck i Larry 2,1

114,34

85

1529

6

Universal

15 N Resurrecting the Champ 1,85 1,85 - 1605 1 Yari Film
*Dane finansowe w mln dolarów (tabela)
Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 7

BigGiantHead

Ale jak się chce, to można zrobić szybko premierę – patrz Simpsons, tylko tydzień później (w pełni do zaakceptowania) i to z dubbingiem i napisami – można? Można :P.

fizban

tak tez tak uwazam niech czekaja… niech kurde zawsze czekaja … a PL niech zawsze bedize mialo preiery rowno ;D

Ronaldinho fizban

ha, w grudniu zeszłego roku film "Krwawe święta" miał premierę w Polsce 15 grudnia, razem z UK najwcześniej, mimo, że to koprodukcja USA i Kanady, gdzie premiera była 25 grudnia :) Skorzystałem z tej zaszczytnej okazji 15 grudnia, chciałbym więcej takich wyjątków :)

BigGiantHead

I dobrze im tak, niech poznają uczucie czekania kilku miesięcy na niezły film :D

Tomassh

Myslalem, ze do Ameryki wszystko (z tych bardziej znanych filmow) trafia w ten sam dzien, albo chociaz w najblizszym czasie co w Europie ;] Wkancu to Ameryka hehe ;D

Ronaldinho

Wiesz, podobnie jest z wieloma amerykańskimi produkcjami, które późno trafiają do Europy, a zwłaszcza do Polski. Chociażby "Iluzjonista" – rok po premierze w USA dopiero w Polsce, a wszędzie już na DVD zdążyło wyjść. Podobnie jest z europejskimi produkcjami, które późno trafiają do USA, choć nie zawsze, np "28 dni później" trafia do kin w USA pół toku po premierze w UK i później niż w Polsce, natomiast już "28 tygodni później" trafiło do kin w USA równo z UK.

Proszę czekać…