na fdb.pl od jakiegoś czasu, w miarę czasu i możliwości staram się weryfikować.

Reklamy również w filmach na DVD 0

IBM chce odebrać widzom komfort braku reklam podczas oglądania filmów na DVD.

logo firmy IBMlogo firmy IBM

Wielu chcących obejrzeć konkretny film, woli wypożyczyć bądź kupić go na DVD niż oglądać go w telewizji prywatnej. Wszystko za sprawą reklam, które telewizje komercyjne emitują w coraz większych ilościach. Wypożyczając/kupując film na płycie DVD wiadomo, iż obejrzy się go bezreklamowo. Luksus bezreklamowego oglądania ma się jednak wkrótce zakończyć.

Wszystko za sprawą firmy IBM, która opatentowała pewną aplikację. Wynalazek ten ma po włożeniu dysku do odtwarzacza zweryfikować, czy zakupiona wersja to ta droższa (czyli bez reklam) czy też tańsza, w której to film będzie przerywany reklamami.

Przy chęci przewinięcia reklam widza również czeka niemiłe zaskoczenie. IBM przewidziało taką ewentualność i podczas emisji reklamy klawisz przewijania będzie nieaktywny.

Jedynym, co będzie ratować z tej sytuacji, okazuje się być zakup tej droższej wersji.

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 12

Avatar square 200x200
facel 2007-12-03

No ej …

BigGiantHead 2007-11-28

Mam mieszane uczucia. Zależy od ceny takiego tworu. Jeśli ma to doprowadzić do pojawienia się filmów za półdarmo, to tak. Jeśli zamierzają to wstawiać do tych filmów z obecnej niższej półki cenowej, to ja dziękuję za taki interes.

HeRr 2007-11-28

Może zacznijmy od tego że na świecie (nie w Polsce) Dvd zaczyna już umierać. Nie wiem po co brać się za nowe technologie dla formatu, który za 2-3 lata zniknie wyparty przez Blu-Ray’a lub HD-DvD

Przemek HeRr 2007-11-28

Mogę się założyć, że format DVD nie zniknie jeszcze przez bardzo, bardzo długi okres, bo wątpię, że wszyscy amatorzy filmu będą kupować jeszcze raz te same produkcje z kolekcji. A są ludzie mający olbrzymie kolekcje filmów i będą je oglądać jeszcze długo długo w tym formacie.

Nie jest powiedziane, że będzie dużo tańsza niż obecnie kosztują orginalne, pełne wersje, więc nie można zakładać, że będą to gazetówki. Równie dobrze mogą wypuszczać na rynek filmy powiedzmy o te 20 zl tańsze zawierające reklamy, a cena i tak w wielu przypadkach może być stosunkowo wysoka.

Ronaldinho HeRr 2007-11-28

Może zacznijmy od tego, że DVD nie zaczynie umierać :) Blu Ray i HD DVD odtwarzane na telewizorach do 30" praktycznie mają nie widoczną różnicę w jakości w porównaniu do klasycznego DVD. Blu i HD to technologie stworzone dla tych co sobie w domu kino domowe urządzają i mają miejsce na telewizory >35". Tak samo jeśli chodzi o przenośnie odtwarzacze DVD, a także te w samochodach, autokarach, tam będzie bez sens wprowadzania HD. Nawet jeżeli te nośniki już dojdą do masowej produkcji i stanienia to mogą zająć jakieś 35%, 65% będzie należało do DVD, które wtedy jeszcze pewnie trochę stanieje.

Anita Nowakowska 2007-11-28

Ja sądzę, że szybciej wprowadzą to jak VCD. Na pułkach będą dwie wersje. Z czasem wyjdzie, która wyprze drugą.

Przemek 2007-11-27

No to zobaczysz, że może być jeszcze większy.
A skąd wiesz, że w "gazetówkach"??

Ronaldinho majak01 2007-11-28

Niewiem czy w gazetówkach, ale skoro ma być to płyta tańsza, będzie kosztować tak jak film z gazetą, a jak film ma być tańszy to i dźwięk pewnie walną na 2.0 i będzie to dla tych, co kupują, aby zobaczyć, aby z lektorem.

Proszę czekać…