Reklamy również w filmach na DVD 0
IBM chce odebrać widzom komfort braku reklam podczas oglądania filmów na DVD.

logo firmy IBM
Wielu chcących obejrzeć konkretny film, woli wypożyczyć bądź kupić go na DVD niż oglądać go w telewizji prywatnej. Wszystko za sprawą reklam, które telewizje komercyjne emitują w coraz większych ilościach. Wypożyczając/kupując film na płycie DVD wiadomo, iż obejrzy się go bezreklamowo. Luksus bezreklamowego oglądania ma się jednak wkrótce zakończyć.
Wszystko za sprawą firmy IBM, która opatentowała pewną aplikację. Wynalazek ten ma po włożeniu dysku do odtwarzacza zweryfikować, czy zakupiona wersja to ta droższa (czyli bez reklam) czy też tańsza, w której to film będzie przerywany reklamami.
Przy chęci przewinięcia reklam widza również czeka niemiłe zaskoczenie. IBM przewidziało taką ewentualność i podczas emisji reklamy klawisz przewijania będzie nieaktywny.
Jedynym, co będzie ratować z tej sytuacji, okazuje się być zakup tej droższej wersji.
No ej …