Redaktor na FDB.pl oraz innych portalach filmowych. Pisze, czyta, ogląda i śpi. Przyłapany, gdy w urzędzie w rubryczce "imię ojca" próbował wpisać Petera Greenawaya.

'Avengers: Endgame' posiada najpopularniejszy zwiastun w historii kina. Filmem zainteresowało się nawet NASA 0

Marvel powinien nauczać, w jaki sposób prowadzić swoje kampanie marketingowe. Widzowie niemal przez rok utrzymywani byli w napięciu wobec szczegółów Avengers 4. Pod kluczem trzymana była fabuła filmu oraz pełny tytuł. Nic dziwnego, że zwiastun Avengers: Endgame okazał się najczęściej oglądaną zapowiedzią w historii kina.

Zwiastun Avengers: Endgame pobił rekord, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń w ciągu 24 godzin od momentu premiery. Zapowiedź widowiska zobaczyło 289 milionów użytkowników. Gdyby ktoś jeszcze wątpił, że Marvel Studios prowadzi doskonałe działania marketingowe, wspomnę o drugim miejscu na podium: srebro przypadło Avengers: Wojna bez granic. Co ciekawe, pierwszą trójkę zamyka aktorski Król Lew, którego premiera odbyła się kilka tygodni temu. Produkcją i dystrybucją każdego z wymienionych filmów zajmuje się koncern Disneya.

Twórcy Avengers: Endgame wydają się doskonale rozumieć współczesnych konsumentów. Współcześnie – w dobie internetu, gdzie niemal każda informacja znajduje się na wyciągnięcie ręki – większe oczekiwania i ciekawość budzi przedsięwzięcie owiane aurą tajemnicy. Miłośnicy kinowego uniwersum Marvela przez długie miesiące musieli czekać na ujawnienie tytułu Avengers 4. Ostatecznie okazało się, że nie skrywa on żadnych spoilerów – jest jasny i klarowny (można nawet rzec: banalny). Faktem jest, że miliony widzów na całym świecie czekało przez kilka miesięcy, aby poznać jedno słowo (nie wspominając nawet o skrawkach fabuły Endgame). Podobną strategię marketingową obrali przedstawiciele HBO, tworząc 8. sezon Gry o tron.

Zwiastun rozpoczyna się ujęciem Tony’ego Starka, dryfującego w przestrzeni kosmicznej wewnątrz zniszczonego statku. Mężczyźnie powoli kończy się jedzenie i picie, jest równie bezbronny jak na początku Iron Mana. Oglądający zwiastun widzowie stopniowo zaczęli oznaczać agencję NASA w komentarzach pod wideo. Nie trzeba było czekać długo, aby jej przedstawiciele zainteresowali się losami superbohatera.

Cześć Marvel, słyszeliśmy o Tonym Starku. Po pierwsze: musicie nasłuchiwać, czy dotrze do was sygnał "Avengers, mamy problem". Jeśli [Stark] nie może się z wami skontaktować, to zlecimy naszym zespołom poszukiwanie waszego człowieka.

Avengers: Endgame trafi na ekrany kin w kwietniu 2019 roku.

Źrodło: deadline.com, twitter.com

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 0

Skomentuj jako pierwszy.

Proszę czekać…