filmoznawczyni, miłośniczka kina, hedonistka!

Tokio IFF: Macoto Tezuka zgłębi przeszłość i teraźniejszość w adaptacji mangi pt. 'Barbara' 0

Syn zmarłego Osamu Tezuki, który był znany wśród Japończyków jako "bóg mangi" dzięki innowacyjnym i niezmiennie popularnym komiksom, Macoto Tezuka (znany również jako Macoto Tezka) już dawno wyszedł z jego cienia, kreując swoją karierę jako reżyser filmów i animacji. Jednocześnie jest również stróżem dziedzictwa swego ojca, nadzorując wydanie jego dzieła i posiadając udziały w Tezuka Productions, domu animacji założonym przez Osamu.

BARBARA FILM COMMITTEE / materiały prasowe

Macoto Tezuka ostatnio cieszy się spektakularnym odrodzeniem- zremasterowaną wersją swojego debiutanckiego filmu z 1985 roku- popowej komedii muzycznej "The Legend of the Stardust Brothers"- grającej na międzynarodowym torze festiwalowym. Jego nowy film, romans fantasy pt. "Tezuka’s Barbara", będzie miał natomiast swoją premierę podczas konkursu na 32. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Tokio.

Dzieło powstało na podstawie kultowej mangi ojca "Barbary" i wystąpią w nim Fumi Nikaido ("Fly Me to the Saitama") jako tytułowa postać- uwodzicielska alkoholiczka, tajemnicza muza nienawidzącego siebie pisarza bestsellerów, w którego wcieli się Goro Inagaki, jeden z członków znanego w Japonii boys bandu SMAP.

Opowiadając swoją historię, która w mandze rozgrywa się w latach 70., Tezuka aktualizuje ją do teraźniejszości.

Szczerze mówiąc, zaskoczył mnie mój własny wybór kandydata do konkursu. Wiele moich filmów jest nieco dziwnych i niecodziennych. Trudno byłoby zrobić z niego utwór epoki, jednak pozostaje wierny swojemu romantycznemu duchowi. To prosta historia miłosna. Największą różnicą między "wtedy", a "teraz" jest to, że wszyscy noszą ze sobą telefony komórkowe.

powiedział reżyser w wywiadzie dla Variety

Aby przygotować się do filmu, Tezuka przeczytał nie tylko mangę "Barbara", ale także zbadał jej materiał źródłowy: "Historie E.T.A. Hoffmana", operę Jacquesa Offenbacha pt. "Opowieści Hoffmana" oraz film Michaela Powella i Emerica Pressburgera z 1951 roku o tym samym tytule.

Kluczem do stworzenia atmosfery zawieszenia między fantazją a rzeczywistością jest autor zdjęć Christopher Doyle, filmowy weteran azjatyckiego kina, najbardziej znany z pracy z Wong Kar-Wai'em!

Źrodło: Variety

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 0

Skomentuj jako pierwszy.

Proszę czekać…