Redaktor Naczelny FDB. Od czasu do czasu, lubię obejrzeć sobie jakiś film :)

To koniec Terminatora - wszystkie projekty trafiają do kosza 0

Najnowsza odsłona serii "Terminator" okazała się potężnym rozczarowaniem, dlatego też fani nie powinni spodziewać się kolejnych projektów osadzonych w tym uniwersum. To koniec.

W miniony weekend widowisko Terminator: Mroczne przeznaczenie wystartowało w amerykańskich kinach. Wyniki z pierwszego weekendu są jednak tragiczne. Superprodukcja kosztująca 185 mln dolarów zdołała zarobić raptem 29 mln dolarów. Poza granicami Ameryki Północnej, film wyreżyserowany przez Tima Millera nie zdołał przekroczyć nawet stu milionów dolarów. Tym samym globalnie na koncie dzieła Terminator: Mroczne przeznaczenie est 123,6 mln dolarów.

Już teraz mówi się, że produkcja będzie wielkim finansowym flopem i straci od 110 do 130 mln dolarów – wszystko zależy od wyników poza granicami Ameryki Północnej. Skydance Media, Paramount Pictures i 20th Century Fox sfinansowały realizację widowiska i teraz muszą liczyć się ze sporą porażką.

To zdecydowany koniec serii "Terminator" w obecnej formie. Mówię Wam, w tych czasach system sieci jest trudniej zabić niż Jasona Vorheesa. Spodziewajcie się nowej serii za pięć na CBS All Access. Tym razem w formie animacji.
powiedział Jeff Bock z Exhibitor Relations

Oczywiście te ostatnie słowa były żartem, jednak można już bezpiecznie założyć, że seria "Terminator" kończy swój żywot. Źródła związane ze Skydance twierdzą, że firma nie ma już żadnych planów związanych z kontynuacja franczyzy, która niestety poległa.

Wybieracie się na nowego "Terminatora" do kin? Premiera w Polsce już 8 listopada.

Źrodło: ComicBookMovie

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 11

ZSGifMan

Czegoś tu nie rozumiem: jeżeli film kosztował 185 mln $, a już zyskał w sumie ponad 152, to jak może stracić w widełkach od 110 do 130? Przecież zaraz przy pomyślnych wiatrach wyjdą na zero i mogą wtedy sobie zapomnieć o tej wtopie. Poza tym będzie to dla nich podwójna nauczka, bo gdyby nie durna polityka dat premier i sztucznego ich opóźniania, to mieliby szansę na globalnie większą widownię, a tak to całuj psa w nos i ja czekam na TV! :P      
Mam też nadzieję, że tfórcy innych tasiemców i po setny raz odgrzewanych kotletów zastanowią się lepiej przed kolejnym wyciskaniem już na pieprz suchej szmaty do kręcenie tych swoich "kontynuacji", hehe! Zobaczymy na jak długo tej nauki im wystarczy? ;)      

Bercik022 ZSGifMan

@ZSGifMan jeżeli piszą, że film kosztował jakieś 180mln to jest tylko koszt produkcji, marketing to czasami drugie tyle ale tych kosztów nigdy się nie podaje. Do tego masz podawane dane statystyczne kin a do tego musisz jeszcze doliczyć koszty tych kin. Wytwórnię dlatego bardziej patrzą na rynek amerykański bo mają z niego większy zysk chyba 50% od biletu gdzie w europejskim ten procent już jest mniejszy. Dlatego często wytwórnię by wyjść na zero wrzucają swoje filmy na rynek Chiński, bo może coś z niego wróci (Genesis tak wyszło na plus czy też Warcraft). By mówić o zysku film musi np. Przy budżecie 200mln zarobić powyżej 400 mln.

Movieman ZSGifMan

@ZSGifMan przy takim budżecie film łącznie musi zarobić około 470 mln dolarów na świecie, aby wyszedł na zero (tak wyliczono w Deadline). Jeśli ktoś wydaje 185 mln dolarów na produkcje i później zarabia powiedzmy 200 mln to nie może liczyć na zysk. Ta kasa nie idzie bezpośrednio do wytwórni przecież. Dokładnie już nie pamiętam, ale z rynków zagranicznych do USA wraca chyba tylko 30%.

Movieman Bercik022

@Bercik022 Deadline podało także, że ostateczny budżet samego filmu to 196 mln dolarów.

FOX pięknie się pożegnał :) Dark Phoenix i teraz Terminator hehe.

Bercik022 Movieman

@Movieman Ad Astra jeszcze do tego trzeba dodać. Ale będą teraz wspominać FOX ho ho :)

ZSGifMan Movieman

@Bercik022 @Movieman Dzięki, w takim świetle to faktycznie umoczą i oby tylko inni wyciągnęli odpowiednie wnioski.
W długofalowej perspektywie jakoś im się to jednak zniweluje po latach, bo jeszcze VOD, DVD, płatne telewizje i w końcu zwyczajne, potem jeszcze FTA, więc coś tam skapnie, ale zaskakujące jest to, że raz jankesi zazwyczaj bezkrytycznie kupują takie bajki, a dwa to na IMDb jest całkiem niezła ocena, bo 6.5 przy jakichś 27.5k ocen(?)      

ZSGifMan ZSGifMan

@Bercik022 @Movieman Kilkanaście godzin później przybyło jakieś 1500 głosów, lecz cały czas średnia wynosi 6.5!      
Można śmiało powiedzieć, że choć faktycznie poszło dosyć mało osób w pierwszym okresie wyświetlania filmu w kinach, to jednak ci którzy się wybrali byli całkiem zadowoleni, więc chyba nie tak znowu źle? ;)      

Bercik022 ZSGifMan

@ZSGifMan wiesz Mad Max dostał Oscara i krytycy pokochali ten film a jednak nie zarobił na siebie, choć i tam lepiej sobie poradził niż nowy terminator

PolepioneKadry Movieman

@Movieman Z informacji, jakie udało mi się znaleźć na anglojęzycznych stronach wynika, że stopę zwrotu z zagranicy trafiłeś w punkt :-) W przypadku rynków zagranicznych ze sprzedaży biletów do wytwórni wraca od 20 do 40 % (40. to absolutny max.) Natomiast ciekawym odkryciem był dla mnie fakt, że z rynku rodzimego – czyli terenu USA, do wytwórni wraca średnio 60 % z tej sprzedaży. Zrozumiałem również, dlaczego tak ważny jest weekend otwarcia – przy dobrych umowach w ciągu kilku pierwszych dni wytwórnia może uzyskać stopę zwrotu dochodzącą do 90 %. Po upływie tygodnia stopa ta dzień po dniu drastycznie spada, osiągając poziom 35 % po ponad 3 tygodniach wyświetlania.

Movieman PolepioneKadry

@PolepioneKadry to już zależy od kraju i umów ile procent wraca do USA, ale zazwyczaj jest to właśnie 30% dlatego też blockbustery muszą naprawdę sporo zarobić, żeby się zwrócić, a co dopiero wyjść na plus.

PolepioneKadry Movieman

@Movieman I zrozumiałym jest, dlaczego dużo ważniejszy jest dla nich rynek rodzimy. Jednak 60 % to dwa razy tyle co 30 %. No i fakt, o którym tu mówiliście wcześniej. Że czasami pieniądze idące na reklamę (nie ujęte w budżecie filmu – ile film kosztował) są naprawdę ogromne i też należy na to zwracać uwagę.

Proszę czekać…