Redaktor Naczelny FDB. Od czasu do czasu, lubię obejrzeć sobie jakiś film :)

TOP 20: Najlepsze filmy 2019 roku według portalu FilmKrytyk 0

Która z premier 2019 roku została najwyżej oceniona przez rodzimych krytyków i recenzentów? Z pomocą przychodzi portal FilmKrytyk, na którym możemy sprawdzić takie informacje. Poniżej znajdziecie TOP 20 najlepiej ocenionych filmów minionego roku. Pod uwagę brane były tylko i wyłącznie produkcje, które miały premierę w 2019 roku.

Strona 1 z 2

Zanim przejdziemy do przedstawienia zestawienia, chciałem tylko dodać, że w rankingu mogły znaleźć się tytuły, które mają co najmniej trzy recenzje na portalu. W przypadku, gdy ocena poszczególnych filmów jest taka sama, decyduje ilość pozytywnych recenzji. Zaczynamy!

MIEJSCE 20: VAN GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI

W "Van Gogh. U bram wieczności" iskrzy się od kolorów, ale również od różnych stanów emocjonalnych pokazanych w sposób pourywany, epizodyczny, przez to bardzo wiarygodny.

FDB, Bernadetta Trusewicz

Skrajne stany artysty są idealnie zagrane przez Willema Dafoe, który za swój występ powinien otrzymać wszystkie nagrody świata. Z kolei Schnabel tworzy kolejne wspaniałe dzieło po "Motylu i skafandrze" z 2007 roku. Jego "Van Gogh. U bram wieczności" stanowi najciekawszą biografię malarza od czasu wspomnianego wyżej "Pana Turnera".

Interia, Jakub Izdebski

Nie mam pojęcia, czy aktywność twórcza przybiera w życiu Schnabla równie dramatyczny wymiar jak u jego bohatera. "At Eternity’s…" udowadnia jednak, że od czasu do czasu zdarza mu się osiągać równie satysfakcjonujące rezultaty.

FilmWeb, Piotr Czerkawski

MIEJSCE 19: SŁODZIAK

Dojrzała autoterapia, nie tylko do obserwowania, a uczestnictwa. Bez znieczulenia. Angażujący wielobój emocjonalny o dorastaniu, a w czymś pozostaniu.

FDB, Bernadetta Trusewicz

Film kipi od emocji i unika prostych rozwiązań. Do końca czuć szczerość płynącą z ekranu – dlatego też towarzyszące końcowej scenie wzruszenie jest tak duże.

Interia, Jakub Izdebski

Jeśli oczekujecie od "Słodziaka" wartkiej akcji, popisów kaskaderskich i widowiskowych efektów specjalnych, wyjdziecie z kina rozczarowani, być może nawet przed końcem seansu. Nie jest to bowiem niezobowiązująca rozrywka w rodzaju "Transformers", lecz kinoterapia, dzieło rozliczeniowe, za pomocą którego Labeouf robi bilans swojej przeszłości.

FilmWeb, Ewelina Leszczyńska

MIEJSCE 18: PORTRET KOBIETY W OGNIU

"Portret kobiety w ogniu" to ascetyczna, powodująca rumieńce, intymna opowieść o integracji z wcześniej nieznanymi uczuciami.

FDB, Bernadetta Trusewicz

"Portret dziewczyny w ogniu" to zadane donośnym głosem pytanie o definicję miłości: czy tak naprawdę jest sumą nadziei, oczekiwań i wyobrażeń? Afektem wobec kogoś, kto tak naprawdę istnieje tylko w naszej głowie?

FilmWeb, Michał Walkiewicz

"Porter kobiety w ogniu" to nieśmiertelna historia miłosna, która potrafi przeszyć serca na wylot, doprowadzając do rozpaczy.

Bliżej ekranu, Michał Piepiórka

MIEJSCE 17: FAWORYTA

"Faworyta" to kino wielu nastrojów. Od kąśliwości do bezczelności. Od skomplikowanego budowania labiryntu do umyślnego prostactwa.

FDB, Bernadetta Trusewicz

"Faworyta" jest pełna pięknie sfilmowanych kadrów przy naturalnym świetle albo w blasku świec. Nie czuć w niej natłoku nowej technologii na planie.

naEKRANIE.pl, Dawid Muszyński

"Faworyta" to mądry, zabawny i znakomicie zrealizowany film, w którym Lanthimos nie zatracił swojego stylu, a tylko rozwinął skrzydła.

Movies Room, Radek Folta

MIEJSCE 16: TO MY

"To my" to wielka inscenizacja, uczta zgrywy z konwencji, ale jednocześnie realny dreszcz, gdzie gromki śmiech miesza nam się chwilami z nerwowym.

FDB, Bernadetta Trusewicz

Szalony, zaskakujący oraz inteligentnie dowcipny film! Czegóż chcieć więcej…

Interia, Artur Cichmiński

Horror skąpany w humorze, ironii oraz popkulturze.

Telemagazyn, Krzysztof Połaski

MIEJSCE 15: O OJCACH I SYNACH

Bardzo to gorzka lekcja dzisiejszego świata i film, po którym trudno spokojnie zasnąć.

Interia, Dagmara Romanowska

Wstrząsający obraz kochającej się rodziny zdominowanej przez chorą ideologię. Zmusza do myślenia nad tym, w którym momencie rodzi się zło.

Okiem Krytyka, Marta Ossowska

Niewątpliwie jest to dokument wybitny, ponadprzeciętny. Dokumentaliści wykazali się ogromnym poświęceniem w wiernym, pozbawionym moralizatorstwa ukazaniu świata dżihadystów. Pozostawia zaś widza w ponurym poczuciu przerażenia, dezorientacji i niedowierzania.

Film.org.pl, Maja Budka

MIEJSCE 14: SNY WĘDROWNYCH PTAKÓW

"Sny wędrownych ptaków" to kino bardzo konkretne w przekazie, ale nie czołobitne. Pokazujące na kilku poziomach straty – wartości, społeczności, kulturowe.

FDB, Bernadetta Trusewicz

Jest to wspaniała wizualnie, fascynująca historia upadku kultury, niszczonej przez przyniesiony z zachodniego świata kapitalizm i niezaspokojoną chęć zysku.

Movies Room, Radek Folta

Soczyste, brutalne, a jednocześnie piękne kino przenoszące widza do świata, którego reguły, choć nam obce, rozumiemy już od pierwszych scen.

Film.org.pl, Jakub Koisz

MIEJSCE 13: NA NOŻE

Psotna i awanturnicza komedia kryminalna.

FDB, Bernadetta Trusewicz

Trudno jest znaleźć wyraźną rysę na tej produkcji.

Movies Room, Łukasz Kołakowski

Nie pamiętam kiedy ostatnim razem tak dużo śmiałem się na jakimś filmie, albo faktycznie byłem w kropce jeśli chodzi o rozwiązanie finału całej historii. Oby ten film był zwiastunem lepszych czasów dla samego reżysera.

Okiem Filmoholika, Konrad Zdziechowicz

MIEJSCE 12: GREEN BOOK

Komediodramat w najwyższej formie intelektualnej, ale również nieukrywający głośno bijącego serca.

FDB, Bernadetta Trusewicz

"Green Book" to jeden z takich oscarowych filmów, które poza wysoką wartością artystyczną, mają wiele do zaoferowania zwykłym widzom.

naEKRANIE.pl, Adam Siennica

Film ma trochę ciągoty do sentymentalizmu, ale też dużo wdzięku – pomysłowość fabuły i lekkość tonu pozwalają łatwiej przełknąć dydaktyczność przesłania. Jednak największą niespodzianką jest humor.

CoJestGrane24, Paweł Mosakowski

MIEJSCE 11: ZŁODZIEJASZKI

"Złodziejaszki" jest kinem pięknym, magicznym, ale kiedy trzeba wtrąca bezpośrednie realia, przez co historia działa na nas na kilku poziomach.

FDB, Bernadetta Trusewicz

Ta ujmująca historia zasługuje na wiele więcej laurów, ale przede wszystkim – na nieskończoną miłość ze strony widzów.

Movies Room, Radek Folta

Zwroty akcji następują niemal niezauważalnie, portrety bohaterów kreślone są jakby czubkiem pędzla, kilkoma muśnięciami – a zarazem wyraziste i pełne psychologicznie.

CoJestGrane24, Paweł Mosakowski

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 0

Skomentuj jako pierwszy.

Proszę czekać…