Najlepsze filmy 2020 roku (lista aktualizowana) 0
Nowy Rok szykuje nam wiele nowy premier. Z tej okazji prezentujemy Wam kolejne zestawienie poszczególnych miesięcy, w którym będziecie mogli znaleźć najlepsze filmy roku.
Strona 1 z 3
ZOBACZ RÓWNIEŻ
NAJLEPSZE FILMY 2016 ROKU
NAJLEPSZE FILMY 2017 ROKU
NAJLEPSZE FILMY 2018 ROKU
NAJLEPSZE FILMY 2019 ROKU
STYCZEŃ
JOJO RABBIT
To wielka umiejętność wpuścić nas w świat w tak przefiltrowany i skonstruowany formalnie, wizualnie, niewinnie i humorystycznie, a z drugiej strony pokazać niedosłownie jego ciemne oblicze w warstwie refleksyjnej. Wielu uczestniczących w wojnie nie rozumie jej powodów. Ludzkość walkę ma w naturze. Piękne, mądre, wyjątkowe i oczywiście ze specyficznym poczuciem humoru. Kino nie do podrobienia.
BŁĄD SYSTEMU
Błąd systemu spoglądając z uwagą na obie strony pokazuje, jak słabość dorosłych pokonuje, jak gdyby dziecięcą siłę, nieważne jak wielka by była. W przypadku petardy jaką jest Benii, mówimy o mocy o wiele większa od jej młodego ciałka. Poruszającej wartości dodaje również sposób zbudowania historii – od nadziei do nadziei. Benii w to wierzy, my chwilami również. To naprawdę wyczerpujące i przewlekle oraz dogłębnie smutne.
MARONA – PSIA OPOWIEŚĆ
Marona – psia opowieść zachwyca na poziomie formy, świata przedstawionego, wykreowanego i psiej narracji, która nie jest dla nas niezrozumiała, bo chodzi o potrzebę kochania. To utwór, który syci wrażliwość i bardzo delikatnie opowiada o wielowymiarowości zwierzęcego wnętrza. Merdam ogonem z ilości emocji jakie prowokuje ta animacja. Wszystkie zmysły wtulone, ale niezagłaskane, gdyż cierpki posmak negatywnych postaw ludzkich pozostaje.
1917
1917 to wielkie widowisko, ale stawiające w centrum swoich intencji spojrzenie na żołnierza, jak na istotą nie tylko walczącą, ale myślącą, wątpiącą. Bez lekcji historycznej, tworzywa sztucznego, a o wojnie, w której zwycięstwo narodu dla wielu jednostek nie będzie osobiście ich – nie odwróci tego, co się stało z ich wnętrzami.
SOKÓŁ Z MASŁEM ORZECHOWYM
Sokół z masłem orzechowym nie jest filmem, który zbawi kino. Jest jednak filmem, który chociaż na moment pozwoli wam zapomnieć o własnych problemach i sprawi, że poniesiecie się przygodzie z bohaterami, z którymi sami byście chcieli odbyć taką podróż. Trochę dramatyzmu, trochę humoru, a nawet trochę absurdu. To jeden z przykładów wielkiego, małego kina, które powinien znać każdy.
MAŁE KOBIETKI
Małe kobietki sięgają po tradycję literacką powieści psychologicznej i umiejętnie transformują ją w formę kina obyczajowego. Najnowszy film Grety Gerwig jest przepiękną historią dorastania oraz uniwersalnym studium emancypacji. Twórczyni nie realizuje "kina kobiecego" – bardziej tworzy "filmy o kobietach". Takie, które wzruszają, bawią i skłaniają do emocji. W pigułce prezentują ponad wiekową historię kobiet na całym świecie. Do tego pozwalają uwierzyć w każdego bohatera albo bohaterkę na ekranie – może prócz zbyt wyidealizowanej Marmee March (Laura Dern). Jestem pewien, że w trakcie seansu niemal każda dziewczyna u progu dorosłości będzie utożsamiała się z jedną z małych kobietek.
DEERSKIN
Deerskin ma wyobraźnię i nie waha się jej używać w dużej ilości, ale bez chaosu i bardzo składnie. Żyjemy w czasach, gdzie szata zdobi człowieka i przedmioty decydują o naszej wartości, bo łatwo ulegamy ocenianiu spojrzeniem i schematom myślowym. Niezbadane są ludzkie instynkty. Niezbadane jest granica oryginalności Quentina Dupieuxa. Śmiałość, odwaga, wigor i brak ostrożności reżysera idzie w parze z przenikliwym i przytomnym konstruowaniem obrazu. Full metal jacket.
Komentarze 0